2010-01-22, 11:20
Medlem
Räknar lika bra som Måna!

Riksdagsledamoten Hillevi Larsson, S, kritiserade bruket av väldigt dyra väskor i en debatt i SVT i höstas.
Frågan handlade då om kronprinsessan Victorias väskval.
Larsson sa att en väska borde få kosta högst ett par hundralappar eller ett par tusenlappar. När hon nu får höra vad hennes partiordförande Sahlins väska kostar säger hon:
- Jag tycker inte att det är anmärkningsvärt om en väska kostar ett par hundralappar eller ett par tusenlappar. Och 6 000 kan väl sägas... vara ett par tusenlappar. Så jag tycker att 6 000 är okej.
Mona Sahlins pressekreterare Camila Buzaglo om väskan:
- Mona fick denna väska i 50-årspresent av en väninna. Så hon har haft den några år.

Det är nog bara en Sosse som kan få 6000 till ett par tusenlappar......
Tänk att vissa vill ha dessa dårar i en regering! Med siffergeniet Måna i spetsen kommer det nog att gödslas ett par miljarder.....
Citera
2010-01-22, 12:23
Medlem
buggenbus avatar
Nej det här var verkligen fånigt. Om det stämmer att hon fått den i 50-årspresent, vad ska hon göra då. Säga nä, den här kostade lite för mycket. Ge mig kvittot så ska jag lämna tillbaka den?

Visst kan jag förstå att hon får ett imageproblem om hon köpt den för egna pengar, dvs. hon står långt ifrån dem hon företräder - om nu sossarna enbart får företräda låginkomsttagare. Men inte ens då är det väskan i sig som är problemet. Redan den lön hon uppbär gör ju att hon står långt ifrån dem. Likaså karaktären på hennes arbetsuppgifter. Hon kommer ju inte direkt få ryggproblem eller ledvärk av sitt arbete.

Dessutom finns det ju ett väljare som röstar på S trots att de har betydligt bättre ställt än en partiledarlön... Ska hon inte få stå nära dem?
Citera
2010-01-22, 12:30
Medlem
Det var ju smart/osmart att ställa väskan genom att längst fram i blickfältet.
Kanske är hon kvinnligt stolt över sin väska.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01118/sahlinv_ska_1118740l.jpg
Citera
2010-01-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Nej det här var verkligen fånigt. Om det stämmer att hon fått den i 50-årspresent, vad ska hon göra då. Säga nä, den här kostade lite för mycket. Ge mig kvittot så ska jag lämna tillbaka den?

Visst kan jag förstå att hon får ett imageproblem om hon köpt den för egna pengar, dvs. hon står långt ifrån dem hon företräder - om nu sossarna enbart får företräda låginkomsttagare. Men inte ens då är det väskan i sig som är problemet. Redan den lön hon uppbär gör ju att hon står långt ifrån dem. Likaså karaktären på hennes arbetsuppgifter. Hon kommer ju inte direkt få ryggproblem eller ledvärk av sitt arbete.

Dessutom finns det ju ett väljare som röstar på S trots att de har betydligt bättre ställt än en partiledarlön... Ska hon inte få stå nära dem?

Så om du får något smaklöst, apdyrt när du fyller år känner du dig tvingad att använda det?
Citera
2010-01-22, 13:15
Bannlyst
Löjligaste debatten någonsin. Ofattbart låg nivå av Aftonbladet att blåsa upp denna "väskaffär". Varför ska man inte få köpa en dyr väska om man känner för det?

En del köper en plasma-tv för 15.000 som går sönder efter tre år; andra köper en väska för 5.000 som kan användas livet ut. Vem gör den bästa affären?
Citera
2010-01-22, 13:47
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Så om du får något smaklöst, apdyrt när du fyller år känner du dig tvingad att använda det?

Ärligt talat är inte 6000 kr så smaklöst apdyrt att magen vänder sig på mig. Det är ju inte direkt som de ryska suvarna med säten gjorda av valpenis vi pratar om. Däremot är det rätt mycket pengar för en väska, ja. Men som S-politiker får man väldigt lite svängrum om inte det ska vara acceptabelt att ha en sån väska.

Och vad ska gälla för Ohly, att ta dokument till och från jobbet i en Coop-plastkasse? (Skulle han komma med en Ica-kasse blir det väl ett jäkla liv...).
Citera
2010-01-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Löjligaste debatten någonsin. Ofattbart låg nivå av Aftonbladet att blåsa upp denna "väskaffär". Varför ska man inte få köpa en dyr väska om man känner för det?

En del köper en plasma-tv för 15.000 som går sönder efter tre år; andra köper en väska för 5.000 som kan användas livet ut. Vem gör den bästa affären?

Vem som gör bäst affär är ointressant!

Hon förlorar den lilla trovärdighet hon kanske haft, blir som Peter Eriksson som åker JEEP 4x4, men tycker att alla andra ska cykla eller möjligtvis åka buss till jobbet! Men för min del får hon gärna köpa hela LV-kollektionen (hon kanske har något tjänstekort om gubben spelat bort lönen), litar inte ett skit på den skenheliga kärringen iallafall!
Citera
2010-01-22, 15:20
Medlem
Shankss avatar
Det intressantaste med Mona Sahlin är ju att det är så otroligt svårt att ta henne på allvar när hon pratar någon form av ekonomi.

Om hon köpt väskan eller fått den och vad den kostar är ointressant så länge hon köpt den med egna pengar och inte övertrasserat sitt konto.
Citera
2010-01-22, 15:25
Medlem
Maud har en väska gjord av bäverskinn.
Citera
2010-01-22, 15:28
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Maud har en väska gjord av bäverskinn.

Fan, jag som trodde att den var av gumsskräppa.
Citera
2010-01-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Ärligt talat är inte 6000 kr så smaklöst apdyrt att magen vänder sig på mig. Det är ju inte direkt som de ryska suvarna med säten gjorda av valpenis vi pratar om. Däremot är det rätt mycket pengar för en väska, ja. Men som S-politiker får man väldigt lite svängrum om inte det ska vara acceptabelt att ha en sån väska.

Och vad ska gälla för Ohly, att ta dokument till och från jobbet i en Coop-plastkasse? (Skulle han komma med en Ica-kasse blir det väl ett jäkla liv...).
Jag skrev inte smaklöst apdyrt, jag skrev smaklös, (observera skiljetecknet) apdyrt (den är både smaklös och apdyr)!

Vad jag vet åker ingen svensk politiker dylik SUV (inte ens Peter E).

Eftersom din hjärna verkar lite avtrubbad vad det gäller priser antar jag att du är 08, för i min ände på landet är 6000 en jävla massa pengar! särskilt för en ful väska! Men kanske inte för en sosse, för då brukar det ju inte vara ens egna pengar....
Citera
2010-01-22, 17:36
Medlem
Mona tycks helt sakna politisk fingertoppskänsla

Mona Sahlin tycks helt sakna politisk fingertoppskänsla, något som hon visat prov på ett flertal gånger. Bara att svansa för Bindefeld & Co och låta sig bjudas med på kändiskalas nere på Mallis visar tydligt att Mona anser sig stå högt över dem hon vill låtsas representera. Det är mycket okänsligt att köpa en väska för sex tusen kronor när hon i andra sammanhang skäller på regeringen för att utanförskapet ökar under deras regeringstid. Ingen i detta utanförskap kan köpa sådana väskor och givetvis undrar de. Mona Sahlin en inkomst på drygt en miljon årligen, men det känns tveksamt om hon ska vifta med den lyx hon har råd med. Har hon råd så kan hon satsa en slant på att anställa en politisk rådgivare istället, en sådan har hon betydligt mer nytta av än handväskan.
Senast redigerad av 2006 2010-01-22 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in