2009-07-22, 15:54
Medlem
Kalla Kåres avatar
Putte Svensson & Mona Sahlin?

I en kommentar (obs!) till den här krönikan påstås det att Mona Sahlin skulle vara svärmor till Putte Svensson: http://www.dn.se/opinion/signerat/hultsfred-partyt-ar-slut-1.915858

För er som inte vet är Putte Svensson en ledande figur i föreningen Rockparty och en av grundarna till Hultsfredsfestivalen. Jag träffade honom några gånger under 1990-talet och han är en riktigt dryg och otrevlig bonnjävel. Det gäller visserligen även för Waxegård och Alexandersson men dom har lite mer humor. Med tanke på att festivalen och diverse sidoprojekt fått en jävelusiskt massa skattepengar genom åren så kanske det inte är så konstigt om det påstådda släktskapet stämmer... Nån som vet mer?
Citera
2009-07-22, 17:58
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
I en kommentar (obs!) till den här krönikan påstås det att Mona Sahlin skulle vara svärmor till Putte Svensson: http://www.dn.se/opinion/signerat/hultsfred-partyt-ar-slut-1.915858

För er som inte vet är Putte Svensson en ledande figur i föreningen Rockparty och en av grundarna till Hultsfredsfestivalen. Jag träffade honom några gånger under 1990-talet och han är en riktigt dryg och otrevlig bonnjävel. Det gäller visserligen även för Waxegård och Alexandersson men dom har lite mer humor. Med tanke på att festivalen och diverse sidoprojekt fått en jävelusiskt massa skattepengar genom åren så kanske det inte är så konstigt om det påstådda släktskapet stämmer... Nån som vet mer?

Liten rättelse. Den bonnjävel från Rockparty jag menade var Putte Axelsson. Putte Svensson kan jag inte uttala mig om men jag är fortfarande intresserad av skvaller om honom och Ann-Sofie Sahlin, dvs. Mona Sahlins dotter. En liten fejsbok-koll visar att de står på varandras vännerlistor.
Citera
2009-07-22, 19:37
Medlem
potatislandets avatar
satt i hultsfreds centrum och väntade på Sonisphere i helgen då Mona Sahlin kom gåendes med armen i mitella. Hade det gått vilt till på festivalen veckan innan kanske.
Citera
2009-07-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalla Kåre
Liten rättelse. Den bonnjävel från Rockparty jag menade var Putte Axelsson. Putte Svensson kan jag inte uttala mig om men jag är fortfarande intresserad av skvaller om honom och Ann-Sofie Sahlin, dvs. Mona Sahlins dotter. En liten fejsbok-koll visar att de står på varandras vännerlistor.

Skulle gissa att det i så fall är Jenny Sahlin som som är ihop med Putte. Hon bor i Hultsfred nämligen, och jag tror hon jobbar med festivalen.
Citera
2009-07-23, 13:42
Medlem
hennes man

jag pratade med en journalist för en herrans massa år sedan. Ämnet med Monas tobleroneskandal kom upp. han påstod att det var känt i journalist kretsar att Monas man var spelberoende, men att det ar något man inte kunde skriva om.

Alltså inte så att hon inte skulle ha råd med en toblerone. Men hon kanske var lite stressad över ekonomin. Lätt gjort att dra lite extra på riksdagskortet om man inte e säker på att man har täckning på sitt eget. Kanske var det lopp på valla dagen innan

Som sagt, det var en herrans massa år sedan. Men killen som sa det var trevliog och trovärdig. Han hade ingen anledning att ljuga.

Nån som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2009-07-31, 11:19
Medlem
densistasovjets avatar
Mona på begravning

Igår i nyheterna vid begravningen av mamman och döttrarna som dog i branden så stod Mona Sahlin där. Vad gjorde hon där? Känner hon dom eller vad?

Det känns som om Mona kända förmåga att känna vart vinden blåser blåser henne rakt i ansiktet istället.

Hon verkar inte ha fattat att medias makt minskar samtidigt som internet gjort Sverige mer mångfascetterat och att nu gäller kompetens och utstrålning, inte klyschor speciellt i en lågkonjunktur.

Är tanten slut eller hoppas man bara?
Citera
2009-07-31, 12:57
Medlem
Ogres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdgrodan
jag pratade med en journalist för en herrans massa år sedan. Ämnet med Monas tobleroneskandal kom upp. han påstod att det var känt i journalist kretsar att Monas man var spelberoende, men att det ar något man inte kunde skriva om.

Alltså inte så att hon inte skulle ha råd med en toblerone. Men hon kanske var lite stressad över ekonomin. Lätt gjort att dra lite extra på riksdagskortet om man inte e säker på att man har täckning på sitt eget. Kanske var det lopp på valla dagen innan

Som sagt, det var en herrans massa år sedan. Men killen som sa det var trevliog och trovärdig. Han hade ingen anledning att ljuga.

Nån som kan bekräfta eller dementera?

Har redan tidigare skrivit om detta i tråden, min källa är en tjänsteman med insyn inom politiken, och han sade just att mannen är spelberoende och att det har lett till en svajig ekonomi.
Citera
2009-07-31, 14:13
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Har redan tidigare skrivit om detta i tråden, min källa är en tjänsteman med insyn inom politiken, och han sade just att mannen är spelberoende och att det har lett till en svajig ekonomi.

Låter plausibelt då annars han kunde skött alla hushållsutgifter men det verkar han inte klara av och inte heller besiktiga bilen i tid. Kaka söker maka?
Citera
2009-07-31, 15:31
Medlem
Alonens avatar
Benso?

Nåt är det ju som inte stämmer med kärringen. Hon var ju snygg och alert en gång, nu är hon bara såsig, seg och trist. Sossarna måste skaffa en bättre galjonsfigur om de ska ha en sportmössa i nästa val...

Undras om hon knaprar piller...
Citera
2009-07-31, 16:24
Bannlyst
Har hon hunnit visa upp sig på Pride än i år? Hon brukar ju vilja visa upp sig där hon tror att hon är politiskt korrekt ute.
Citera
2009-07-31, 18:17
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syngmanrhee
Har hon hunnit visa upp sig på Pride än i år? Hon brukar ju vilja visa upp sig där hon tror att hon är politiskt korrekt ute.

Hon är en av svensk politiks stora pellejönser. Fullt i klass med Per Garthon.

Det är ju bara patetiskt när hon frottera sig med invandrare och hbt-folket.
Men vad gör man inte för en månadslön på ca 100 000 kr.

Citera
2009-07-31, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Hon är en av svensk politiks stora pellejönser. Fullt i klass med Per Garthon.

Det är ju bara patetiskt när hon frottera sig med invandrare och hbt-folket.
Men vad gör man inte för en månadslön på ca 100 000 kr.

Förvånas varje gång jag ser ett sånt uttalande som ditt, då ALLA riksdagspartier är både invandrar- och hbtkramare!

Är ingen skillnad om det är en Mona eller en Fredrik som öppnar käft, resultatet är alltid detsamma!

Vill man ha förändring i Sverige så räcker det inte med att spy skit på Mona - man får istället rösta på ett parti som SD, så enkel är demokratin.

Monas fjollträskande är visserligen allt annat än "begåvad" politiksvenska så det är förmodligen det som tyvärr sänker socialdemokraterna i nästa val.
Jag som inte önskar nåt mer än att se juden och hans Gunilla, tanten som ser ner på oss alla andra vanliga svenssons, ska tappa makten och försvinna in i glömskan där de hör hemma..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in