2011-11-20, 12:07
Medlem
karakoimas avatar
Man hittar ju ofta intressanta, längre trådar. Läser lite i början, och sen de sista av de 324 sidorna. Och kommenterar något. Då får man ofta "det har redan kommenterats i tråden". På sidan 89 antagligen.

Nu till frågan/förslaget: hur läsa låånga trådar? Att sitta och vänta för att sida efter sida skall laddas är minst sagt segt. Om det redan finns, upplys mig, annars - hur får jag ut en tråd som en enda lång sida? Eller om det inte finns, borde det inte gå att skapa en sån funktion?

Annars, hur gör ni som stöter på en lång, intressant tråd?

Försökte kolla Faq, hittade inget i ämnet
Senast redigerad av karakoima 2011-11-20 kl. 12:11.
Citera
2011-11-20, 12:13
Medlem
antiadmins avatar
Intressant. Inte en aning faktiskt men jag skulle aldrig orka att läsa en hel så lång tråd. You're not alone.
Citera
2011-11-20, 12:24
Medlem
johanness avatar
har man tur har någon tagit sig an att skriva en sammanfattning och har man lika mycket tur igen har en moderator lagt in en länk till denna sammanfattning i trådstarten.
Citera
2011-11-20, 13:07
Medlem
prmanentwacks avatar
Jag brukar läsa de första 15 sidorna och sen 15 sidor i mitten ungefär och de sista 15 sidorna, går rätt snabbt om man kan skumläsa eller vad det heter. I väldigt långa trådar så brukar det också finnas en sammanfattning, om inte i början så i slutet.
Citera
2011-11-20, 13:37
Moderator
Snuffelbutts avatar
Det går ju att söka I tråden så det är ju inga problem att snabbt kolla upp om man vill hitta något speciellt.
Citera
2011-11-20, 13:53
Medlem
epost72s avatar
Dels kan man ju ändra hur många inlägg man vill se per sida, standard är väl 12-15, det mesta man kan ha är 40.
Annars kan man installera ett script som laddar nästa sida automatiskt länk
Citera
2011-11-20, 14:46
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Det går ju att söka I tråden så det är ju inga problem att snabbt kolla upp om man vill hitta något speciellt.
Det förutsätter ju att man vet vad det står i tråden. Men nu handlade om hur man förenklade om man ville LÄSA en tråd som är lång. Du vet, sådär så man får reda på vad det står i den...
Citera
2011-11-20, 17:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
riktiga jättetrådar är ofta resultatet av sammanslagna trådar. Tycker ofta man missar den aspekten när man sammanfogar flera liknande trådar till en.
Tycker dock att man ska orka läsa en lång tråd om man vill kommentera. Lite får man väl anstränga sig?
Citera
2011-12-30, 23:54
Medlem
karakoimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt

Här har vi själva bekymret!

Nej, det går inte. Inte praktiskt. Delforumen har en tendens att vilja göra enorma, klistrade länkar där allt om "tips i köket" eller "rekommendera en bok" samlas. Och vill jag veta mer specifikt om t.ex. smarta tips för att lagra matvaror eller bra fantasyböcker så är det ett h-e att hitta det i de här bautatrådarna.

Har ingen patentlösning. Möjligen om man kunde komma överens om ngn slags taggning. Söker jag på fantasy så är det inte säkert att det ordet finns omnämnt av ngn som läst George RR Martin. Moderatorn som startar en obligatorisk långtråd kunde i startinlägget rekommendera lämpliga taggar för att hitta.

Eller föreslå något bättre! Nu är det bara jobbigt att hitta det man vill!

Och också... Försök till exempel hitta igen det som förr fanns i "vardagsbekymmer" (forumets skönaste delforum så länge det fanns... "Hur bär ni er åt med toaringen" och sånt. Stor underhållning... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in