2011-11-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Nej, jag tror ingenting, jag säger bara att vi är från samma källa. Om det finns människor på jorden så måste de ju komma från samma källa, annars vore det ju ganska konstigt. Alltså, jag identifierar mig inte med externa saker eller interna tankar, jag ser min identitet i källan, som solen bakom moln.

Ja vi härstammar alla från samma källa, nya själar kommer från alltet, den massa som mycket gamla själar gått upp i och som tappar sig själv helt, sen föds de till nya själar och är då en blandning av alla andra gamla själar. Men ändå helt nya utan minnen från tidigare liv osv. En del påstår att vi blir fler och fler som är öppna och har minnen från tidigare liv, men jag tror att alla som är nya har inte det så det blir utspätt ännu mer med icke synska själar.
Citera
2011-11-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smorkex
Jag läste i tidningen (vilken dagstidning som helst) att nu är vi 7 miljarder människor här på jorden. Innebär detta att det finns 7 miljarder andar? Vid ett ja-svar, dessa andar fanns inte för 50 år sedan? Var fanns andarna då? Icke-existerande? Hur skapas dessa andar? Kan det skapas hur många andar som helst?

Skeptikerna som inte tror på andar (/själar) behöver inte skriva något i denna tråd. Ni tillför inget. Jag tycker att min frågeställning är relevant, eftersom ni påstår väl själva att ni har en ande och då borde väl alla andra också ha en ande.

Vad är det för konstig om det finns 7 miljarder andar på jorden? Det skulle kunna finnas många många fler i andra dimensioner, parallella univesum, himmel och helvete m.m. De 7 miljarder andarna kan har funnit i en annan form för 50 år sen. Finns även möjlighet är att andarna kan ha varit reinkarnation av tidigare varelser i en annan tid och rum!
Citera
2011-11-19, 23:27
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ja vi härstammar alla från samma källa, nya själar kommer från alltet, den massa som mycket gamla själar gått upp i och som tappar sig själv helt, sen föds de till nya själar och är då en blandning av alla andra gamla själar.
Va?? var har du fått det ifrån? Alla själar är unika och kommer alltid att vara (förutom vissa som reinkarneras ett par varv). Av de källor jag har (förutom personliga erfarenheter) så kommer själarna från en annan dimension. Inte bara det.. ett annat kosmos. Nån refererade till det som "ensligheten", det kasnke iofs är samma som "alltet",, Beskrivs som en ändlös kyrkogård där vilsna själar svävar omkring och försöker komma tillrätta. Men inget som har med blanding av själar att göra.

Citat:
Men ändå helt nya utan minnen från tidigare liv osv. En del påstår att vi blir fler och fler som är öppna och har minnen från tidigare liv, men jag tror att alla som är nya har inte det så det blir utspätt ännu mer med icke synska själar.
Ja spekulera kan man ju alltid.. Jag ska fråga min andeshaman.. du kankse kan kolla med din vägledare/guide så kan vi kolla om det överensstämmer och bena ut detta gemensamt.
Citera
2011-11-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Va?? var har du fått det ifrån? Alla själar är unika och kommer alltid att vara (förutom vissa som reinkarneras ett par varv). Av de källor jag har (förutom personliga erfarenheter) så kommer själarna från en annan dimension. Inte bara det.. ett annat kosmos. Nån refererade till det som "ensligheten", det kasnke iofs är samma som "alltet",, Beskrivs som en ändlös kyrkogård där vilsna själar svävar omkring och försöker komma tillrätta. Men inget som har med blanding av själar att göra.

Ja spekulera kan man ju alltid.. Jag ska fråga min andeshaman.. du kankse kan kolla med din vägledare/guide så kan vi kolla om det överensstämmer och bena ut detta gemensamt.
Det är ju han som berättat allt för mig. Du kanske blir varse snart.
Citera
2011-12-31, 00:00
Avstängd
Hur kan ni vara så säkra på att man blir en ande efter döden?
Citera
2011-12-31, 11:05
Medlem
Personligen har jag svårt att tro att min morfar som dog för 2 år sedan finns någonannastans än vid kyrkogården.
Citera
2011-12-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Hur kan ni vara så säkra på att man blir en ande efter döden?
Ja om man inte fastnar och blir spöken.

Sen ska man tänka på att många av oss har gått på jorden tidigare också, så vi är en själ, som funnits kanske 5-6 gånger eller mer. Om man tänker på alla miljoner som dött i andra världskriget, digerdöden, spanskan, pesten och en massa andra sjukdomar förstår vi att vi varit många redan på de tiderna, ingen vet exakt hur många människor vi varit tidigare på jorden. Jag tror inte att de nya själarna är så jättemånga, då det är sällan någon väljer att gå upp till alltet. Då är man ordentligt less kan jag tänka mig. Men det är kanske min hjärna som tycker så...
Citera
2011-12-31, 14:19
Avstängd
Det var ju inte direkt något svar på min fråga dock..
Citera
2011-12-31, 17:23
Avstängd
Citat:
Ja om man inte fastnar och blir spöken.

Sen ska man tänka på att många av oss har gått på jorden tidigare också, så vi är en själ, som funnits kanske 5-6 gånger eller mer. Om man tänker på alla miljoner som dött i andra världskriget, digerdöden, spanskan, pesten och en massa andra sjukdomar förstår vi att vi varit många redan på de tiderna, ingen vet exakt hur många människor vi varit tidigare på jorden. Jag tror inte att de nya själarna är så jättemånga, då det är sällan någon väljer att gå upp till alltet. Då är man ordentligt less kan jag tänka mig. Men det är kanske min hjärna som tycker så...

Vad är det som har gjort att du tror på andar etc?
Citera
2012-01-09, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Personligen har jag svårt att tro att min morfar som dog för 2 år sedan finns någonannastans än vid kyrkogården.

Din morfar är bara en kropp. har du någon gång studerat en död människa? Det är verkligen bara ett skal. Mkt intressant faktiskt. Om du nån gång får syn på en död människa, titta på människan lite. Du lär dig snabbt inse att vi bara är ett skal och att alla människor består av en energi (själ) som avger kroppen vid ett slut.

Så nej, 7 miljarder andar finns det inte. För många har redan fötts om flera gånger och levt klart sina liv (alla sina liv) men det finns många!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in