2011-11-14, 18:27
Bannlyst
Hej, det finns Spices/Rökmixar som fortfarande är lagliga här i Sverige. Tror ni man kan utnyttja detta och öppna en cofeeshop t.ex. i Stockholm? Eller måste man ha massa tillstånd och är det ens lagligt?

Tack på förhand!
Citera
2011-11-14, 18:29
Medlem
Kungensbordells avatar
Fast polisen kan ju komma dit och beslagta allt och det kommer dom nog göra ofta.
Citera
2011-11-14, 18:35
Bannlyst
Läs igen, lagliga rökmixar, de kan ju inte beslagta lagliga saker?
Citera
2011-11-14, 18:45
Medlem
Blåbärés avatar
Ser inget problem med detta, då det inte är olagligt än så länge. Men det kommer säkert att lagstiftas om rökmixen bli populär. Och då gäller det att vara snabb, polisen lär ju vara där på nolltid. Idén är inte dum, dock tror jag nog att du behöver en bättre affärsplan, kanske marknadsföra dig på ett annat sätt än som "cannabis-liberalist".
Citera
2011-11-14, 18:53
Medlem
roccosiffredis avatar
Kul idé, men jag kan tänka mig att paragrafryttarna på ditt lokala miljö- och hälsokontor kommer att göra allt för att neka dig tillstånd att försälja mat. Sedan råder det rökförbud på krogen, men det kan man kanske komma runt om man använder vaporizer, eller har ett separat rökrum.

Tror dock tyvärr att det finns 1000-tals myndighetsföreskrifter som kommer att sätta stopp för verksamheten.

Någon som vet vad rökmixar "klassas" som (dvs livsmedel, läkemedel etc).?

Lycka till!
Citera
2011-11-14, 18:56
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvalax10
Läs igen, lagliga rökmixar, de kan ju inte beslagta lagliga saker?

Jo. Tullen kan beslagta och förstöra droger och om polisen misstänker att drogen är narkotikaklassad eller kan bli klassad så kan dom ta den på analys och dom förstör den nog också.
Citera
2011-11-14, 19:08
Medlem
ThiefAlthaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Jo. Tullen kan beslagta och förstöra droger och om polisen misstänker att drogen är narkotikaklassad eller kan bli klassad så kan dom ta den på analys och dom förstör den nog också.
Sen kan dom ju "misstänka" att den är klassad också
Citera
2011-11-14, 22:05
Medlem
Emerains avatar
Om vi bortser från problemen som kan uppstå angående att det är något som kan narkotikaklassas (då du använder ordet "rökmix" så utgår jag ifrån att du inte pratar vanliga cigaretter), och att polisen och myndigheterna därför är på dig som flugor kring skit.

Det är svårt att få till det du vill. Det är rökförbud på restauranger och pubar för personalens hälsa, och det finns ingen öppning för att de ska få jobba ändå, fast de skulle vara okej med röken. Det är på den biten som hälsovårdsmyndigheten kan få stopp för din plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in