Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-12, 17:02
Medlem
oscar9s avatar
Hej alla.

Min dator vägrar komma in på windows. Den går igenom den vanliga processen, men efter den laddat
med den lilla "statusbaren" med gröna prickar blir det bara svart och musen syns.

Den kommer förbi BIOS osv.

Ändrade i BIOS att ladda cd-rom istället och tänkte uppgradera skiten till windows 7, se om det skulle hjälpa. Men icke.

Den säger att det inte går och att required files is corrupt/missing.

Vad kan man göra? Har massa bilder och liknande jag gärna inte ser försvinna.. =(

Värt att notera är att jag kör RAID med 2 hdd som samarbetar..
Citera
2011-11-12, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oscar9
Vad kan man göra? Har massa bilder och liknande jag gärna inte ser försvinna.. =(
det är lätt att spara dom i en USB eller nåt, om du bara bootar med en live linux.

angående uppgradering till win7... det borde inte finnas några "required files"... allt som behövs för win7 installation borde finnas på DVDn, annars är det fel på DVDn du har köpt/bränt.
Citera
2011-11-12, 21:22
Medlem
oscar9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
det är lätt att spara dom i en USB eller nåt, om du bara bootar med en live linux.

angående uppgradering till win7... det borde inte finnas några "required files"... allt som behövs för win7 installation borde finnas på DVDn, annars är det fel på DVDn du har köpt/bränt.

http://www.linuxliveusb.com/ ?

Min kompis använde skivan förra helgen, och då fungerade den. Känns mkt märkligt..
Citera
2011-11-13, 13:36
Medlem
oscar9s avatar
löste skiten.

Gjorde som du sa och fixade filerna via linux.

sen bestämde sig datorn för att acceptera w7 av någon anledning =)

tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in