2025-07-08, 08:35
Medlem
Jag har besökt Strömstad under två dagar nu i Juli. ALDRIG mer säger jag.

Norrmän till förbannelse! De är tamme fan överallt, och vad gör de här? Som jag förstår det är NOK lägre än SEK så de borde inte vara billigt för dem att ha dla här heller.

Men när jag åkte förbi Nordby (Som är ett lokalt shoppingcenter) så tappade jag hakan. Utan att överdriva så var 95% av reggskylgarna Norska på parkeringen. 80% av personalen var alltså Norska, helt galet!

Jag fick också förfrågan om jag ville betala med Norsk valuta i kassan, trots att jag är renrasig svensk och befinner mig på Svensk mark.
.
Jag fattar inte vad norskarna är här och handlar för, några super priser var det inte heller.
Citera
2025-07-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Jag har besökt Strömstad under två dagar nu i Juli. ALDRIG mer säger jag.

Norrmän till förbannelse! De är tamme fan överallt, och vad gör de här? Som jag förstår det är NOK lägre än SEK så de borde inte vara billigt för dem att ha dla här heller.

Men när jag åkte förbi Nordby (Som är ett lokalt shoppingcenter) så tappade jag hakan. Utan att överdriva så var 95% av reggskylgarna Norska på parkeringen. 80% av personalen var alltså Norska, helt galet!

Jag fick också förfrågan om jag ville betala med Norsk valuta i kassan, trots att jag är renrasig svensk och befinner mig på Svensk mark.
.
Jag fattar inte vad norskarna är här och handlar för, några super priser var det inte heller.

Norge har jättehöga priser även sett till lönerna. NOK och SEK har ungefär samma växelkurs. Så för norrmän så är Sverige fortfarande billigt, speciellt nu när norrmännen inte har det lika gott ställt längre. Då blir det harryhandel för att spara in pengar och att bosätta sig nära svenskegrensa som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in