2011-11-07, 21:22
Medlem
EdgeofEndings avatar
Jag skaffade katt för 2 år sen, när jag bodde hemma hos gubben. Då pissade hon ner hela stället, tänkte inte på att skaffa sån hormon-grej innan

Sen tänkte jag återigen inte att hon kanske hade pissat på några av mina saker(t ex mina boots & min arme-säck), så dem hade jag med mig till min första egna lya. Detta resulterade ju då till att hon pissade en del här också, eftersom hon antagligen kände sin egna "doft" -,-

Eftersom jag tänkt bo här ett bra tag, finns det några bra sätt att bli av med skiten för gott? För när jag använder både svamp & mopp(med såpa) så kommer lukten tillbaka efter ett tag.

Finns det några grymt starka & ohälsosamma kemikalier man kan använda?
Nu har jag haft henne i två år, och även haft en sån "doft-grej" som man sätter in i uttaget ett halvår efter vi flyttade in. Är ganska tveksamt att hon skulle fortfarande pissa överallt pga hon mår dåligt/inte känner sig hemma.
Citera
2011-11-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Jag skaffade katt för 2 år sen, när jag bodde hemma hos gubben. Då pissade hon ner hela stället, tänkte inte på att skaffa sån hormon-grej innan

Sen tänkte jag återigen inte att hon kanske hade pissat på några av mina saker(t ex mina boots & min arme-säck), så dem hade jag med mig till min första egna lya. Detta resulterade ju då till att hon pissade en del här också, eftersom hon antagligen kände sin egna "doft" -,-

Eftersom jag tänkt bo här ett bra tag, finns det några bra sätt att bli av med skiten för gott? För när jag använder både svamp & mopp(med såpa) så kommer lukten tillbaka efter ett tag.

Finns det några grymt starka & ohälsosamma kemikalier man kan använda?
Nu har jag haft henne i två år, och även haft en sån "doft-grej" som man sätter in i uttaget ett halvår efter vi flyttade in. Är ganska tveksamt att hon skulle fortfarande pissa överallt pga hon mår dåligt/inte känner sig hemma.

Vad har du för golv ? Trä eller ? Har golvet hunnit bli helt svart ? Har tapeterna (om du har tapeter) sugit till sig av pisset ?
Testa utblandat klorin i skurvattnet. Klorin tar bort det mesta.
Senast redigerad av A.way 2011-11-07 kl. 21:33.
Citera
2011-11-07, 23:43
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Vad har du för golv ? Trä eller ? Har golvet hunnit bli helt svart ? Har tapeterna (om du har tapeter) sugit till sig av pisset ?
Testa utblandat klorin i skurvattnet. Klorin tar bort det mesta.

Ska testa klorin! Är det farligt? Och var köper man sånt?
Sen är det mest i badrummet det luktar, kakel eller vad man oftast har^^
Och även i garderoben i hallen, trägolv.
Citera
2011-11-08, 00:04
Medlem
Piss off (ja, ett rengöringsmedel) ska vara bra.

Kastrera, städa och aktivera + ta till veterinären för koll av urinvägar om katten kissar fortfarande.
Citera
2011-11-08, 01:25
Medlem
Använd avsolut INTE Klorin annat än till att rengöra kattlådan med. Klorin har en doft som gör att katten gärna kissar där du använt Klorin. Dett finns ett medel som heter Scent Stop som sägs vara bra.
Det är ganska dyrt men de lovar pengarna tillbaka om man inte blir nöjd. Kanske värt ett försök?
http://scentstop.se
Citera
2011-11-08, 01:30
Medlem
Du har fått ett par tips om hur du får bort lukten, men A och O är ju att katten slutar kissa där den inte ska, annars är det ju ogjort arbete.
Vad har du för kattsand, och hur ofta gör du rent lådan?
Vad har du för låda och hur är den placerad?
Är hon ensam mkt? (Kissandet kan då vara en protest)
Citera
2011-11-08, 09:06
Medlem
Plutozzxs avatar
Förebyggande: Skaffa ett golvskurmedel som luktar citrus. Katter ogillar det. Och gör inte rent kattlådan med nåt som luktar citrus.
Tyvärr är själva lukten från kattkiss omöjlig att få bort. Man får byta golv och väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in