2011-11-07, 00:55
Medlem
Hej jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig med min dator?
Det är nämligen så att den ej startar utan det är bara fläkten som går igång och när windows brukar starta med den blåa inloggnings sidan är det bara svart. Så skärmen funkar men Windows startar ej. Datorn är en bärbar hp.någon som har bättre koll än mej?
Citera
2011-11-07, 01:05
Medlem
hoomiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbich
Hej jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig med min dator?
Det är nämligen så att den ej startar utan det är bara fläkten som går igång och när windows brukar starta med den blåa inloggnings sidan är det bara svart. Så skärmen funkar men Windows startar ej. Datorn är en bärbar hp.någon som har bättre koll än mej?

antar att post screen dyker upp. testat felsäkert läge?
Citera
2011-11-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoomiii
antar att post screen dyker upp. testat felsäkert läge?
Hur startar man den i felsäkert då?ha letat man hittar inte det , är helt jävla grön på datorer
Citera
2011-11-07, 19:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Hur startar man den i felsäkert då?ha letat man hittar inte det , är helt jävla grön på datorer

Oftast med tangentknappen F8.
Citera
2011-11-07, 19:10
Medlem
Citat:
när du startar datorn så prova bara en massa olika "F" tangenter någon av dom är det. en kan du välja att starta i felsäkert läge och en annan är bara för att välja vars du ska boota ditt os från
Citera
2011-11-07, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
när du startar datorn så prova bara en massa olika "F" tangenter någon av dom är det. en kan du välja att starta i felsäkert läge och en annan är bara för att välja vars du ska boota ditt os från
F1=system informtion
F2=system diagnostics
F9= boot device options
F10=bios setup
F11= hp recovery

När jag trycker på f8 händer det inget, har provat att trycka upprepande gånger men det händer inget.
Ska tillägga att när jag trycker f9 och får upp boot device rutan så finns det inget os där utan är helt tomt, men så ska de kanske vara vad vet jag
Citera
2011-11-07, 19:33
Medlem
Citat:
F1=system informtion
F2=system diagnostics
F9= boot device options
F10=bios setup
F11= hp recovery

När jag trycker på f8 händer det inget, har provat att trycka upprepande gånger men det händer inget.
Ska tillägga att när jag trycker f9 och får upp boot device rutan så finns det inget os där utan är helt tomt, men så ska de kanske vara vad vet jag
Det kan ju vara att din hårddisk har gått sönder men gå in på bios setup. Sen väljer du en flik där det står något om boot kolla där vilka boot källor som är markerad, dvd läsaren borde ju iaf komma upp
Citera
2011-11-07, 19:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
F1=system informtion
F2=system diagnostics
F9= boot device options
F10=bios setup
F11= hp recovery

Man får vara snabb med F8. Du verkställer detta precis när Windows ska börja läsa in sina filer.
Citera
2011-11-08, 16:05
Medlem
Jag bruka pumpa F8 för att vara säker att jag inte trycker för sent eller för tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in