2011-12-15, 22:42
Medlem
det har ju inte kommit några bilder på jätte länge .
fast glad 'är jag för det för mina 5st plants visade sig idag 3cm höga som de kommit upp under natten
Citera
2011-12-16, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miche00
det har ju inte kommit några bilder på jätte länge .
fast glad 'är jag för det för mina 5st plants visade sig idag 3cm höga som de kommit upp under natten

Skriver från en polares acc..

Här kommer bilderna!
Har byggt om i odlings-skåpet lite. Cirka 40 cm mer höjd nu, så totalt cirka 1.8-1.9 m högt nu! Fick ner temperaturen någon grad på köpet. Kan säga er som inte visste det redan; en 400W HPS blir VARM!
Well.. Finns väll inte så mycket mer att säga mer än att allt går bra hittils, lite småstrul hit och dit men men, har inte allt för höga förhoppningar på första odlingen, lär mig en massa på vägen!

Slideshow: http://img37.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dsc01383t.jpg
Citera
2011-12-16, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloRic

Här kommer bilderna!
Har byggt om i odlings-skåpet lite. Cirka 40 cm mer höjd nu, så totalt cirka 1.8-1.9 m högt nu! Fick ner temperaturen någon grad på köpet. Kan säga er som inte visste det redan; en 400W HPS blir VARM!
Well.. Finns väll inte så mycket mer att säga mer än att allt går bra hittils, lite småstrul hit och dit men men, har inte allt för höga förhoppningar på första odlingen, lär mig en massa på vägen!

EDIT: Blev nått strul när jag skulle editera inlägget så gör ett nytt istället! Mer text..

Här kommer bilderna!

Kommer nog till nästa gång köra på 2 eller 3 blommor i lite större krukor istället. Hellre kvalitet än kvantitet och det blir nästan för trångt i 60x60 (bredd djup) med 4 blommor.. Nästa gång ska jag VERKLIGEN se till att ha en timer förberedd tills blom.. Körde 24/0 i vegg så hade inget behov då, och när det väl var dags visade sig den jag hade vara trasig..
Släckte och tände lampan manuellt första 1½ veckan i blom vilket ledde till varierade ljus/mörker tider på upp till 3 timmar de dagar jag försov mig.. Plantorna verkar ha klarat sig bra endå, har säkert förlängt tiden de behöver i blom några dagar dock..
Fixat nu dock..

Citera
2011-12-16, 07:32
Medlem
ser riktigt nice ut. fy fan vat trångt det ser ut också. jag som hade tänkt mig köra nästa gång i en 60x60x140 med 5st
kanske för trångt men lycka till och hoppas det smakar
Citera
2011-12-17, 00:40
Medlem
Lena.Handens avatar
själv kör jag 5 plantor på 90x90x180 med 3 veckor veg och är nu inne på min femte vecka i blom och dom har blivit förstora för utrymmet ( på bredden), så jag tänkte nog gå ner till fyra plantor, tror jag man får ut mer och med bättre kvalitet om varje planta gott om utrymme.

det är en trevlig odling du har dom ser fina och friska ut jag tycker nästan att den första gången är roligast efter som att man lär sig så mycket hela tiden
ett tips är att ta anteckningar, de är värdefullt att ha till framtida odlingar, vad man gör vid vilken tidpunkt osv

gl hf och odla så de knarkar
Citera
2011-12-17, 02:21
Medlem
Unikos avatar
Ser helgrymt ut! Verkar gå nästintill perfekt för din första odling, grattis!

Keep growin'!

Peace!
Citera
2011-12-18, 15:50
Medlem
Spreztozcs avatar
Jag tycker det ser riktigt fint ut! Blir nu själv sugen på att dra igång.

Uppdatera gärna med lite fler bilder, nyfikenheten flödar.
Citera
2012-01-03, 18:13
Medlem
8bitmadnesss avatar
Vad har hänt? Inga uppdateringar på jättelänge
Citera
2012-02-05, 02:35
Medlem
masamisos avatar
Vill se nya bilder
Citera
  • 4