Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-05, 17:27
  #1
Medlem
hej, mitt usb-modem från 3 tappar kontakten med datorn för att sedan återuppta kontakten efter några sekunder vilket är fruktansvärt störigt.

har provat med olika kablar etc men nu är det samma visa på mina 2 datorer och ibland kan det funka utan krångel i en vecka, så jag tvivlar på glapp. är det någon som vet om det finns någon inställning i windows man kan åtgärda detta med? tacksam för alla svar då detta gör mig tokig
Citera
2011-11-05, 19:00
  #2
Medlem
Olsson797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
hej, mitt usb-modem från 3 tappar kontakten med datorn för att sedan återuppta kontakten efter några sekunder vilket är fruktansvärt störigt.

har provat med olika kablar etc men nu är det samma visa på mina 2 datorer och ibland kan det funka utan krångel i en vecka, så jag tvivlar på glapp. är det någon som vet om det finns någon inställning i windows man kan åtgärda detta med? tacksam för alla svar då detta gör mig tokig


Jag hade/har ett liknande problem med mitt mobila internet från Tele2. men om jag har tex utorrent igång och begränsar hastigheten till 5 kbit/s så kopplar den inte ifrån. Prova det
Citera
2011-11-09, 08:07
  #3
Medlem
Ptolemaioss avatar
Jag har samma problem, med ett Huawei E1820 och BBB. Kopplar ner sig även utan att Utorrent är igång, ibland kan jag vara uppkopplad i timmar, ibland någon minut innan den kopplar ner för att sedan koppla upp sig igen. BBB tror att felet ligger i själva USB-modemet, men har inte skickat iväg det ännu då jag helt blir utan internet.
Citera
2012-03-14, 23:20
  #4
Medlem
Weebls avatar
Väcker tråden till liv då jag har samma problem.

Har 3 som operatör och ett huawei e1820 modem.

Från början hade jag problem med bluescreens, men det försvann när jag uppdaterade mjukvaran i modemet. Problemet var bara att det istället blev så att modemet började kopplas ur. Det kan ta allt mellan 2sekunder till 20min mellan urkopplingarna och efter ett antal urkopplingar så vägrar den hitta modemet igen, då får jag byta usb port. När alla mina 4 usb portar är "förbrukade" måste jag starta om datorn för att det skall fungera igen...

Jag har alltså uppdaterat mjukvaran redan, två gånger dessutom för att utesluta att det blev något tok första gången. Modemet uppvisar samma problem på min gamla laptop som också den har windows 7.

Jag har inte energispar aktiverat på usb portarna. Modemet blir inte ovanligt varmt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback