Citat:
Ursprungligen postat av slink-a
Verkar ha skadat sig och hamnat i någon form utav chocktillstånd... Vet att min gamla katt var likadan efter att ha fått rejält med stryk av en annan katt som även hade skitit på henne, var livrädd i några dagar men sen så var allt som vanligt igen.
Var katten ute igår kväll? Kanske är någon idiot som har sparkat den? Iaf så ni borde gå till veterinären och få den undersökt.
Han var ute igår, finns många katter i området och han har fått ett litet (väldigt litet) sår på magen som inte har vart där innan, så det är inte omöjligt... Fast han hade inga andra skador så kan ju inte ha vart en vidare blodig fight. En spark är dock inte uteslutet, han har ju ont mitt i "sparkläget".
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Ring veterinären, det finns ingen på flashback som kan ge din katt en diagnos.
Om han äter torrfoder och inte någon blötmat eller annat vätskerikt som kött till det är han antagligen kraftigt uttorkad, katter tål uttorkning mkt sämre än andra djur. Om så är fallet behöver han vätskas upp fortast möjligast och det görs hos veterinären. Jag skulle bokat tid redan idag, ring innan de stänger.
Han äter torrfoder men dricker alltid väldigt mycket vatten, och har även fått lite kött och kycklig.
Veterinären har redan stängt och det är stängt imorgon, tänkte ta honom dit på måndag om han inte har blivit bättre...
Han gick runt i lägenheten lite för en stund sen, då verkade han piggare men sen gick han och la sig igen.