2011-11-03, 14:17
Medlem
RevolutionXs avatar
Har tagit 2 tabletter sertralin, känner dock att jag inte är redo riktigt att börja med antidepressiva. Kan jag sluta helt, det har inte hunnit påverka min kropp så mycket va? Har sobril som lugnande om det skulle komma en panikattack. Säger dock inte att jag inte ska äta sertralin, bara inte just nu...
Citera
2011-11-03, 14:25
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolutionX
Har tagit 2 tabletter sertralin, känner dock att jag inte är redo riktigt att börja med antidepressiva. Kan jag sluta helt, det har inte hunnit påverka min kropp så mycket va? Har sobril som lugnande om det skulle komma en panikattack. Säger dock inte att jag inte ska äta sertralin, bara inte just nu...

det är väl klart du kan sluta, 2 dagar?... men behöver du ta dem enl. läkaren?

Du känner bäst av själv om du vill ha eller inte, och som du säger "inte just nu".. då tycker jag att du lägger undan dem och tar dem vid tillfällen du VERKLIGEN behöver.
Citera
2011-11-03, 16:08
Medlem
efter 2 dagar så har de inte ens kunnat börja få den effekt den ska få. antidepp är verkligen inte några "tag vid behov" tabletter, för att det ska funka måste du ta dem regelbundet under en lång tid.
Citera
2011-11-03, 17:13
Medlem
u-99s avatar
Varför i helvete började du då?
Citera
2011-11-03, 19:39
Medlem
lithionits avatar
du kan sluta cold turkey

Men du har inte funderat på att ge det en chans ett par månader och se om det hjälper? det tar tid för antidepressiva mediciner att verka. Maxeffekt får man i regel efter 2 ibland 3 månader.
Citera
2011-11-04, 14:14
Medlem
För mig tog det exakt 7 veckor av innan jag kände något positivt av sertralin (25mg en vecka, 5 veckor 50mg och 1 vecka 100mg. Mådde sjukt dåligt dem veckorna och stannade hemma 5 veckan från jobbet för jag kom inte upp ur sängen en morgon och mådde sjukt illa och fick panik ångest och låg bara o andades en ett dygn.

Nu efter 8 veckor har biverkningarna nästan försvunnit och jag känner mig lite piggare och livet är lite lättare. S
Såå ger det tid!!!
Detta var 3 gången jag försökte med antidepp och denna gång tvingade jag mig att fortsätta ta fast jag inte ville mer.

Känner mig inte gladare, känner att allt är trist och så är livet och jag får göra det bästa av det. Det är den positiva effekten...
Citera
2012-06-26, 12:00
Medlem
Danlos avatar
Jag börjar misstänka att sertralin och liknande preparat enbart har effekten att de gör så man mår dåligt i några veckor. Sen när man inte längre mår dåligt så är det klart livet känns lättare. Ja, jag är konspiratoriskt lagd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in