2011-11-03, 12:08
Medlem
igår blev min annars så livliga hund extremt slö och vi åkte in till veterinären. Dom kunde inte hitta något fel på honom. Men han är alltså EXTREMT slö så något stämmer inte.
Han orkar inte gå på promenader, sitter och kissar som en tjej precis utanför porten och bajsar nästan helt sittandes. Och så dricker han inte. jag får spruta in vatten i munnen på honom. Och så får han välling med extra mkt vatten i. Men varför vill han inte dricka självmant? Jag förstår inte=(
Citera
2011-11-03, 12:29
Medlem
Att den inte dricker låter jävligt allvarligt, sen att han verkar vara helt orkeslös med gör inte saken bättre.

Det finns bara en sak att göra i ditt fall. Åk till en annan veterinär!
Senast redigerad av Anonympseudonym 2011-11-03 kl. 12:35.
Citera
2011-11-03, 12:48
Medlem
okej. tack för svaret
Citera
2011-11-03, 13:10
Medlem
Ok vad gjorde veterinären, vätska dom ens upp hunden?

Åk till ett djursjukhus ist. om det inte va det du besökte.

Kan den fått i sig något olämpligt, har den ätit något ben tex.
Citera
2011-11-03, 17:19
Medlem
Summerbirds avatar
0

Åkte du verkligen in till en veterinär? Eller skriver du bara så för att du vet att det är rådet du kommer att få på ett forum annars? Jag tror inte att en veterinär skickar hem en hund utan åtgärd om den är i så dåligt skick nämligen. Men berätta gärna vilka prover som togs, vad sa veterinären, vad hade hunden för temperatur osv?

En hund som inte dricker och är onormalt slö kan behöva komma under vård snarast.
Citera
2011-11-03, 23:37
Medlem
Haha nej du jag åkte ganska snabt in till ett riktigt djursjukhus och pungade ut över 4000 för dom undersökningar som gjordes.
Först klämde och kände veterinären, kände en hård klump i magen, inget annat.
kollade reaktioner på ögonen (vet inte riktigt vad det gav, hon var lite otydlig med svaren ibland.)
kollade slemhinnorna i munnen. kapiläråterdragning tror jag det hette. Hon tryckte på tandköttet så att det blev vitt och kollade hur lång tid det tog innan det blev rött igen.
Vid det här laget var han inte uttorkade, det kollade jag även innan jag åkte in.
Sen tog dom väl 4 rör med blodprover.
Tog temp som var normal.
Sedan röntgades magen.
Blodproverna (vet inte allt dom tog, det var väldigt många olika saker dom kollade) var alla bra.
Röntgen visade på gas och lite avföring i tarmen.
När vi blev hemskickade hade han piggnat till väldigt mkt. Vi kunde en kvarts promenad runt sjukhuset då han både kissade och bajsade och sprang lite.
När vi kom hem blev han slöare.
temp idag har varit normal och nu på kvällen har han blivit piggare. Har druckit självmant när han fick vatten med mjölk i och har orkat gå ca 200 m.
Citera
2011-11-03, 23:39
Medlem
dom vätskade honom inte eftersom han varit dålig så pass kort tid och inte behövde det.
Citera
2011-11-04, 00:00
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duallayer
Haha nej du jag åkte ganska snabt in till ett riktigt djursjukhus och pungade ut över 4000 för dom undersökningar som gjordes.
Först klämde och kände veterinären, kände en hård klump i magen, inget annat.
kollade reaktioner på ögonen (vet inte riktigt vad det gav, hon var lite otydlig med svaren ibland.)
kollade slemhinnorna i munnen. kapiläråterdragning tror jag det hette. Hon tryckte på tandköttet så att det blev vitt och kollade hur lång tid det tog innan det blev rött igen.
Vid det här laget var han inte uttorkade, det kollade jag även innan jag åkte in.
Sen tog dom väl 4 rör med blodprover.
Tog temp som var normal.
Sedan röntgades magen.
Blodproverna (vet inte allt dom tog, det var väldigt många olika saker dom kollade) var alla bra.
Röntgen visade på gas och lite avföring i tarmen.
När vi blev hemskickade hade han piggnat till väldigt mkt. Vi kunde en kvarts promenad runt sjukhuset då han både kissade och bajsade och sprang lite.
När vi kom hem blev han slöare.
temp idag har varit normal och nu på kvällen har han blivit piggare. Har druckit självmant när han fick vatten med mjölk i och har orkat gå ca 200 m.

Okej, det låter bra. Ursäkta att jag var lite cynisk, man har hör så mycket på forum i stil med "min hund är halvdöd, vad kan det vara för fel?" typ... Och somliga drar till med att de minsann ringt och besökt veterinär bara för att slippa såna svar. Jag hoppas din hund blir bra och att det inte är nåt allvarligt.
Citera
2011-11-04, 00:02
Medlem
Förstår dig, skrev ju inget om vad vet gjort bara att vi varit där. Han har druckit lite mera white rusian nu (vatten med mjölk..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in