Citat:
Ursprungligen postat av duallayer
Haha nej du jag åkte ganska snabt in till ett riktigt djursjukhus och pungade ut över 4000 för dom undersökningar som gjordes.
Först klämde och kände veterinären, kände en hård klump i magen, inget annat.
kollade reaktioner på ögonen (vet inte riktigt vad det gav, hon var lite otydlig med svaren ibland.)
kollade slemhinnorna i munnen. kapiläråterdragning tror jag det hette. Hon tryckte på tandköttet så att det blev vitt och kollade hur lång tid det tog innan det blev rött igen.
Vid det här laget var han inte uttorkade, det kollade jag även innan jag åkte in.
Sen tog dom väl 4 rör med blodprover.
Tog temp som var normal.
Sedan röntgades magen.
Blodproverna (vet inte allt dom tog, det var väldigt många olika saker dom kollade) var alla bra.
Röntgen visade på gas och lite avföring i tarmen.
När vi blev hemskickade hade han piggnat till väldigt mkt. Vi kunde en kvarts promenad runt sjukhuset då han både kissade och bajsade och sprang lite.
När vi kom hem blev han slöare.
temp idag har varit normal och nu på kvällen har han blivit piggare. Har druckit självmant när han fick vatten med mjölk i och har orkat gå ca 200 m.
Okej, det låter bra. Ursäkta att jag var lite cynisk, man har hör så mycket på forum i stil med "min hund är halvdöd, vad kan det vara för fel?" typ...

Och somliga drar till med att de minsann ringt och besökt veterinär bara för att slippa såna svar. Jag hoppas din hund blir bra och att det inte är nåt allvarligt.