Är detta tillåtet i Sverige? Någon som har testat?
Hur sitter de fast på klon? Innehåller de giftiga ämnen, hur reagerar katten på dessa?
Har någon erfarenhet av soft paws vore jag tacksam för en beskrivning.
Jag blir tokig på min katt. Har haft katt hela mitt liv och även jobbat på katthem, men aldrig någonsin varit med om en katt som ingenting funkar med vad gäller att lära honom kloa på rätt ställen.
Han har klösbrädor och klösträd. De använder han inte. Fått tips om att spraya dem med catnip och olika andra lukta-gott-grejer för katter. Det bryr han sig inte om.
Däremot kloar han på min säng, på tapeterna, och nu på nya skinnsoffan! Han kloar aldrig när jag är i rummet, utan han "passar på" när jag är borta. Har även fått tips om att gnida in soffan med olika saker som katter inte gillar, som citron, vitpeppar och ättika. Det enda det resulterade i är att soffan luktar illa, men katten kloar fortfarande.
Läst ett antal trådar på nätet om kloande katter, och det enda som efterfrågas är att klippa klorna och kastrera katten. Jag klipper hans klor på regelbunden basis, men det hjälper inte. Han blev kastrerad när han var ett år gammal.
Så. Dessa Soft Paws. Är det någon som vet om de blir ett handikapp för katten, eller om det är som ett par vantar/skor för oss? Var kan man köpa dessa isåfall?