2012-05-13, 11:42
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag önskar honom lycka till i AIK, men ni ska se det här som en chansning och inte ha för stora krav. Han är inte killen som står kvar och nöter frisparkar eller tar en extra löprunda.

Förstår vad du menar. Nu är han ju inte klar heller men jag ser det ändå som en spännande värvning.

Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps
Så säger alla GF fetton också. Kul att dom tror sig veta bättre än Borges själv, Guden Alm, och alla Borges tidigare tränare.

Borges har aldrig sagt att han specifikt vill spela anfallare/mittfältare, han svarar alltid "där tränaren vill ha mig". Han har spelat både offensiv mittfältare och släpande anfallare i Norge och Costa Rica's landslag. Du har inget underlag för dina påståenden.

Jag ser gärna att man prövar honom i en mittfältsroll med två renodlade anfallare på topp. Varför inte med Quaison bredvid mot t.ex. ÖSK?
Citera
2012-05-13, 12:48
Medlem
Han har spelat anfallare i AIK, och i Norge gjorde han det. Om Alm trodde på honom som mittfältare, om Borges trodde på sig själv som mittfältare, skulle han förmodligen spela där eller iaf testat några matcher. Blir lite trött på alla som tror sig veta bättre.
Citera
2012-05-13, 12:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps
Han har spelat anfallare i AIK, och i Norge gjorde han det. Om Alm trodde på honom som mittfältare, om Borges trodde på sig själv som mittfältare, skulle han förmodligen spela där eller iaf testat några matcher. Blir lite trött på alla som tror sig veta bättre.

Och med anfallsduon Engblom/Lundberg på topp blir det garanterat inget SM-guld.

Han spelade mest mittfältare i Norge. Till en början var han rätt defensivt lagd men flyttades upp som offensiv mittfältare och stannade kvar där.
Citera
2012-05-14, 02:28
Avslutad
Citat:
Harbuzi är den senaste MFF-spelaren som jag stött på på krogen. Han är också polare med kriminella. Så nu vet ni vad ni får på halsen.
Har man haft Dulle klarar man det mesta.
Citera
2012-05-14, 12:52
Medlem
xenosans avatar
"PSV Eindhoven uppges visa intresse för Astrit Ajdarevic" http://www.fotbolltransfers.com/site/news/19235
Citera
2012-05-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
"PSV Eindhoven uppges visa intresse för Astrit Ajdarevic" http://www.fotbolltransfers.com/site/news/19235
Om det nu stämmer så hoppas jag verkligen inte att vi säljer för under 15 miljoner.
Citera
2012-05-14, 15:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag önskar honom lycka till i AIK, men ni ska se det här som en chansning och inte ha för stora krav. Han är inte killen som står kvar och nöter frisparkar eller tar en extra löprunda.

Dessutom har höga tankar om sig själv och har lätt att hamna i bråk åtminstone inom klubben.
Citat:
I april 2011 gick Harbuzi ut med att han är osams med Gençlerbirliğis assisterande tränare. Han sade i samma intervju att han vill gå vidare i karriären.[7] Han bröt i december 2011 sitt kontrakt med klubben.[8]
Citera
2012-05-14, 21:15
Medlem
a.e.gs avatar
Enligt Andréas Sundberg träffades AIK och Harbuzi under dagen.

Källa till er som gillar sådant.
http://twitter.com/#!/A_sundberg

Spännande.
Citera
2012-05-14, 22:23
Medlem
a.e.gs avatar
Enligt min källa har AIK erbjudit Harbuzi ett konkret kontraktsförslag på 3 år.

Han vill dock avvakta några dagar med sitt beslut.

Fick en skrämmande tanke att Alm kommer matcha honom som forward om han kommer.
Citera
2012-05-15, 10:06
Medlem
frankensteins avatar
Harbuzi till AIK kan bli oerhört spännande.

Ni får en kille som kommer gå småskadad större delen av tiden och så fort han lyckas spela tre matcher i rad kommer att börja snacka om att flytta utomlands för att kunna "leva som en kung". När han väl spelar så kommer hans långsamhet att bromsa upp spelet och göra lagkamraterna till sämre spelare.
Killen har spelförståelse men jäkligt låg lagmoral.
Kan även bli spännande att se om han lyckas göra sig ovän med supportrarna.

Jag trodde att AIK hade fått ordning på klubben och var på väg att nå sin potential men så går man och dreglar efter Labinot och visar direkt att så inte är fallet...
Citera
2012-05-15, 10:37
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein

Ni får en kille som kommer gå småskadad större delen av tiden och så fort han lyckas spela tre matcher i rad kommer att börja snacka om att flytta utomlands för att kunna "leva som en kung". När han väl spelar så kommer hans långsamhet att bromsa upp spelet och göra lagkamraterna till sämre spelare.

Jag trodde att AIK hade fått ordning på klubben och var på väg att nå sin potential men så går man och dreglar efter Labinot och visar direkt att så inte är fallet...

Riktigt så illa var han väl inte? vill minnas att han gjorde det rätt bra i MFF och flera har uttalat sig om att han presterat bra i turkiska ligan.

Samtidigt finns det såklart en anledning till att han ens är aktuell för AIK i detta skede av karriären. Men AIK är nog väl medvetna om hans struliga bakgrund och har det i bakhuvudet.
Citera
2012-05-15, 10:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein

Han kommer framför allt ha en "känning" när det är dags för fysträning. Vad finns det för gangsters i Stockholm han kan börja hänga med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in