2011-11-21, 18:59
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimalcosmos
Om djurgårdens bömb är S Andersson kan det dröja, inget bud har kommit till Ängelholm
"Jesus Pehrsson" sade att DIF (på DIF tv) hade fått tillåtelse att diskutera med S Andersson.....
Citera
2011-11-21, 20:45
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
"Jesus Pehrsson" sade att DIF (på DIF tv) hade fått tillåtelse att diskutera med S Andersson.....
Det betyder inte att det kommit in något konkret bud. Fotbollsaffärer i verkligheten är inte som fotbollsaffärer i Football Manager.
Citera
2011-11-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det betyder inte att det kommit in något konkret bud. Fotbollsaffärer i verkligheten är inte som fotbollsaffärer i Football Manager.

Källa tack!
Citera
2011-11-21, 21:01
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliceOfLife
Källa tack!
På vad? Att FM-övergångar inte är 100% realistiska? Jag sa ingenting om just det här specifika budet, utan bara att man får tala med en spelare om man kommit överrens med den andra klubben om att man får göra det.
Citera
2011-11-21, 21:09
Medlem
Var ironisk, uppenbart att det inte är som på FM. Personligen hoppas jag på Noring eller Halmstads målvakten som ny keeper. Får vi inget av det kan vi lika bra fortsätta med Vaiho i mål enligt mig.
Citera
2011-11-21, 23:59
Medlem
Petesamprass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Hur kan Peking släppa denna kille? Ska den överskattade Hassan stå nu? Hemska tanke.... Vad styr styrelsen med? Varför skickar man ej ut nollan Viktor Rönneklev för? Hoppas Wikström blir kvar men det är väl tveksamt nu.

lugn, de har nog ett ess i rockärmen.
Citera
2011-11-22, 00:00
Medlem
Nu har jag ingen aning om hur långt gånga förhandlingarna är med S Andersson. Det enda som vi fått bekräftat från DIF är att man fått tillåtelse att prata med spelaren. Här antar jag nu att man har börjat prata med S Andersson och förhandlar fram ett vettigt kontrakt. Men att man har "fått lov att prata med spelaren" behöver egentligen inte betyda någonting. Han behöver inte vara nära en övergång för det.

Det är ju endast spekulationer och rykten att han ska skriva på under den här veckan. Den som lever får se...
Citera
2011-11-22, 11:32
Medlem
FabioAugustos avatar
Jörgen Skjelvik är klar för KFF. Har alltså spelat anfallare och kantspelare i HeIF och Stabaeck, men ska vara vänsterback i KFF. Den andra Norgevärvningen (Solheim) är också nyligen omskolad från offensiv spelare till ytterback. Vi satsar visst på Abate-ytterbackar nuförtiden; förhoppningsvis reder de upp de flesta av sina defensiva missar genom att vara tillräckligt snabba. Mattias Johansson är precis likadan. Skjelvik är den värvningen jag är minst hoppfull om, men vafan. Vi överlevde rätt bra med Kaldner, Stoltz, Eklund och Tobbe C som ytterbackar, vi ska nog klara oss nu med två norrmän, Nouri och ett par juniorer.

Fem av sex värvningar är klara, och vi är inte ens inne i december. Jävligt bra jobbat av Svante, måste man säga.

SliceOfLife//

Sorry, helt omöjligt att avgöra om det är ironi eller inte på Flashback.
Citera
2011-11-22, 13:53
Medlem
Bobbzs avatar
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2626226/aik-och-blavitt-jagar-pontus-farnerud

Vad tror ni om denna eventuella värvning? Vet att AIK var jävligt nära på att värva han för 3 år sen och han ska tydligen vara sugen på spel i Stockholm. Tycker att Robert Åhman-Persson varit jävligt duktig iår men visst fan borde han vara bättre än Helgi Danielsson?
Citera
2011-11-22, 17:10
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbz
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2626226/aik-och-blavitt-jagar-pontus-farnerud

Vad tror ni om denna eventuella värvning? Vet att AIK var jävligt nära på att värva han för 3 år sen och han ska tydligen vara sugen på spel i Stockholm. Tycker att Robert Åhman-Persson varit jävligt duktig iår men visst fan borde han vara bättre än Helgi Danielsson?

Tycker det i AIKs supporterled klankas ner på Helgi. Helt obefogat enligt mig, en av mina favoritspelare helt klart.

AIK har ju förövrigt signat nytt kontrakt med Gabriel Özkan http://www.fotbolldirekt.se/klart-oezkan-foerlaenger-med-aik

Gillar den känslan när Özkan kommer in och gör en jättematch och drömmarna om guld känns så realistiska för att sedan läsa på hemsidan att ljumskarna, hälsenorna, fötterna, knäna eller nåt sådant krånglar och han ska bli borta 2 veckor. Efter de 2 veckorna har gått får man än en gång läsa om "bakslag". Han kommer tillbaka efter 3månader och börjar lite försiktigt med ett par inhopp för att snart göra en hel match som går "jättebra". Sedan börjar ovanstående om igen.
Citera
2011-11-22, 17:15
Medlem
Beserwissers avatar
Vi får hoppas att han klarar att spela mer än 10 matcher per säsong.
Citera
2011-11-22, 17:25
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Andreas Drugge har varit i sthlm och snackat med bajen, skulle han platsa tro? Lite tveksam är man ju till dessa ratade allsvenska spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in