2012-02-02, 13:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Tror nog dom flesta på det här forumet förstår att han har varit rätt nära AIK. Du kan skaka på huvudet hur mycket du vill, men AIK satsar hårt och PF är inte "för stor" för allsvenskan.

Han har varit nära Allsvenskan i 3 år är allt jag säger. Jag förstår att det är ett namn man gärna har i laget, men killen har förfan varit uppe på tapeten i hela jävla Sverige snart så hur nära han än är ett lag känns det ändå som en axelryckning när han inte kommer. Det måste ni ju ändå inse också?

edit: Ni som skriver era 11'or, kan ni åtminstonde skriva rätt namn så man förstår vilka ni pratar om? Interna smeknamn kan ni ta i era respektive lags forum, tack.
Citera
2012-02-02, 13:18
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han har varit nära Allsvenskan i 3 år är allt jag säger. Jag förstår att det är ett namn man gärna har i laget, men killen har förfan varit uppe på tapeten i hela jävla Sverige snart så hur nära han än är ett lag känns det ändå som en axelryckning när han inte kommer. Det måste ni ju ändå inse också?

2008 skrev han långtidskontrakt med Stabaek när dom storsatsade, nu ligger dom i skiten. Vi vet att han kommer att byta klubb nu och han har själv sagt att han är i förhandlingar med en allsvensk klubb. Du kan ju försöka göra dig lustig över "ajk-hybris" och allt vad ni kallar det, men jag skulle inte vilja påstå att det är så mkt mer hybris än att tro att Sebastian Andersson skulle valt DIF framför KFF.
Senast redigerad av Karatepung 2012-02-02 kl. 13:20.
Citera
2012-02-02, 13:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Jag vet inte hur du fungerar men jag skulle inte vilja se någon spelare i mitt kära lag gå till något annat allsvenskt lag. Det skulle vara och förbli en judas. Räcker med Walid Atta som är på g till helsingborg. Jävla blatte.

Helt otroligt att det fortfarande finns sådana som du. Det går inte att kräva att spelarna är klubblojala och spelar i samma klubb i hela sin karriär. Om du ska vara helt konsekvent kan du inte kräva att AIK ska köpa spelare från andra klubbar eller signa bosmanspelare. Ni kommer kanske att värva en kontraktslös Farnerud. Han har representerat en annan svensk klubb. Er favorit Daniel Tjernström hade representerat två allsvenska klubbar innan han gick till AIK.

Jag kan istället beundra spelare som ger allt och gör sitt bästa oavsett vilken klubb de spelar för. Det tycker jag är att vara lojal mot dem som betalar ens lön.

Offside skriver på Twitter:

Citat:
För ett par minuter sedan fick vi besked om en stor transfer mellan två svenska klubbar. Det lär komma ut senare i dag, eller i morgon. Kul!

Wanderson till HIF?
Senast redigerad av mishima 2012-02-02 kl. 13:21.
Citera
2012-02-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kladdaren
Det var HIF och AIK på 27 mål. Trots att jag håller på laget 6 mil söderut så rankar jag HIFs Pär Hansson som Allsvenskans bästa målvakt och att AIK har bästa mittförsvaret. Förövrigt hade båda bröderna Dahlin bättre räddningsprocent än både Hansson och Turina.

Nej. AIK släppte in 25 mål. Att SvFF bestraffar AIK med en 0-3 förlust betyder inte att AIK har släppt in dessa mål på plan. Det spelar ingen roll om man tycker AIK förtjänade straffet av SvFF, det finns väl ingen som kan säga att målen dom bestraffades med faktiskt släpptes in till följd av försvaret och målvaktens insats? Nog off-topic om det nu.
Citera
2012-02-02, 13:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
2008 skrev han långtidskontrakt med Stabaek när dom storsatsade, nu ligger dom i skiten. Vi vet att han kommer att byta klubb nu och han har själv sagt att han är i förhandlingar med en allsvensk klubb. Du kan ju försöka göra dig lustig över "ajk-hybris" och allt vad ni kallar det, men jag skulle inte vilja påstå att det är så mkt mer hybris än att tro att Sebastian Andersson skulle valt DIF framför KFF.

Han har fortfarande varit på g till Sverige hur länge som helst, vad gör honom närmare aik än något av de andra lagen som han hade kontakt med innan? Eftersom alla verkar sitta med insyn i hans beslut eller alla hans erbjudanden så kan väl ni berätta det?
Jag pratade förövrigt med en som har insyn i aik och jobbar där och om han inte har ett jävla pokerface så kan ni nog glömma PF.
Citera
2012-02-02, 13:31
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han har fortfarande varit på g till Sverige hur länge som helst, vad gör honom närmare aik än något av de andra lagen som han hade kontakt med innan? Eftersom alla verkar sitta med insyn i hans beslut eller alla hans erbjudanden så kan väl ni berätta det?
Jag pratade förövrigt med en som har insyn i aik och jobbar där och om han inte har ett jävla pokerface så kan ni nog glömma PF.

Jag har ingen insyn, däremot så har journalister, agenter och spelaren själv rapporterat att det i varje fall förs samtal och har så gjorts en längre tid. Jag kan inte minnas att det snackats så mycket om honom 2011, 2010 eller 2009.... Fattar inte riktigt varför du tjafsar om det.
Citera
2012-02-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Wanderson till HIF?

Hoppas jag inte!! Malmö får det svårt annars
Citera
2012-02-02, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av umadbraah
För Borges har AIK hjärta och inte bryr sig om pengar?

Pär Hansson är allsvenskans bästa målvakt.
mm för Pär Hansson har spelat mot Arsenal i champuions league? turina e sjukt mkt bättre än pär hansson!
Citera
2012-02-02, 13:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag har ingen insyn, däremot så har journalister, agenter och spelaren själv rapporterat att det i varje fall förs samtal och har så gjorts en längre tid. Jag kan inte minnas att det snackats så mycket om honom 2011, 2010 eller 2009.... Fattar inte riktigt varför du tjafsar om det.

Den här gången är det inte mot aik specifikt, utan mot alla rykten om Farnerud. Han har varit på flera sillys, kanske inte just aik's, men andra lags under ett antal år nu. Detta har jag nämnt ett par gånger och han känns lite som ett namn som måste vara på tapeten varenda silly season och jag börjar undra varifrån det kommer.
Citera
2012-02-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
mm för Pär Hansson har spelat mot Arsenal i champuions league? turina e sjukt mkt bättre än pär hansson!

Nej, Turina är inte sjukt mycket bättre. Pär Hansson är Sveriges nästa landslagsmålvakt, och han kommer förmodligen vara det för en lång tid. Turina placerar jag på samma nivå som Dahlin håller när han väl är frisk, vilket är toppklass i Allsvenskan, men Pär Hansson är strået vassare.

När det gäller Offsides twitter. D. Elm till Kalmar?
Senast redigerad av Balkong 2012-02-02 kl. 14:00.
Citera
2012-02-02, 14:01
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
När det gäller Offsides twitter. D. Elm till Kalmar?
Inte en chans i helvetet.
Citera
2012-02-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Ursäkta men, vad fan spelar det för roll om han stått mot Arsenal? :S

Han har ju inte stått I arsenal.. Det är som att säga att Johan Dahlin är en världsmålvakt för han stod för Malmö när dom mötte Milan....
Ditt resonemang går inte ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in