2011-11-01, 02:03
Medlem
amenduraaas avatar
bra skrivet , tack. Men så sjukt jobbigt ändå
Citera
2011-11-01, 10:40
Medlem
Hör, ser du något? Eller är det bara något du tror kan vara där? Känns som du har för lite substans för att det skulle vara spöken. Övriga familjen då, upplever de något?
Citera
2011-11-09, 16:14
Medlem
Det bästa är om du anlitar ett medium mer privat om du är rädd för att göra bort dig. Så får denne kolla om det finns någon grund för din rädsla.
Citera
2011-11-09, 22:22
Medlem
tv-soffans avatar
Mediterade lite precis och rökte vattenpipa.. Fick lite bilder från där du bor. Det är ingen som hängt sig kan jag meddela.. men 2 små barn har dött tragiskt när de ramlat ner för trappan. Dom letar ljuset.
Citera
2012-01-26, 13:12
Medlem
amenduraaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Mediterade lite precis och rökte vattenpipa.. Fick lite bilder från där du bor. Det är ingen som hängt sig kan jag meddela.. men 2 små barn har dött tragiskt när de ramlat ner för trappan. Dom letar ljuset.

men va är det du säger?
hur ser det ut hos mig då?
Citera
2012-01-26, 13:30
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amenduraaa
men va är det du säger?

Jag gjorde precis samma sak, fast rökte inte vattenpipa. Du bor enkelt, jag ser trägolv och det känns som att du bor ganska öde. Dock kunde jag inte se att någon har dött.

Jag tror att du inbillar dig.
Citera
2012-01-26, 13:31
Medlem
amenduraaas avatar
Varken trägolv eller öde. Hmm
Citera
2012-01-26, 13:36
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Varken trägolv eller öde. Hmm

Gissade utifrån ditt användarnamn. Spöken finns inte, men om du mot all förmodan vill tro det så kan du höra av dig till skellefteewa eller något annat medium på flashback. Tråkigt att påhittade saker ska påverka vardagen. Edit : Din blogg naturligtvis.

Öppet sinne.
Senast redigerad av QCMAG 2012-01-26 kl. 13:39.
Citera
2012-01-26, 23:46
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
men va är det du säger?
Hurså,? Jag har inget att bevisa för dig. Jag säger bara vilka bilder som kom till mig som medium.

Öppet sinne 9-17 vardagar, lördagar 9-15, söndagar stängt.
Citera
2012-01-27, 00:34
Medlem
Saefvgrens avatar
Citat:
Bor i parhus och jag har mitt rum på övervåningen precis bredvid toan, mittemot mitt rum är trappan ner.
Varje kväll/natt då jag går på toa halft springer jag emellan rummet å toan för att de känns som att någon är i trappen. Är sjukt intresserad av andar och sånt men när man är ensam å de är mörkt så är man inte så tuff jämt. Har fått upp tankar på att någon hängt sig i trappen. Har plågats av detta välldigt länge nu och det börjar bli jobbigt plus att ja känner av de bara mer å mer. Tänkte skriva till "det okända" men det vore ju pinsamt om jag bara inbillade mig. :s Vad ska jag göra?

Den där obehagliga känslan av att det är någonting i trappen skulle kunna komma från helt vanliga luftströmmar som beror på värmeskillnad mellan över- och nedervåning.
Dessa märks oftast bara av om man letar efter dem specifikt (t.ex. hänger upp någonting "fladdrigt" där luftströmmarna bör vara som starkast) men ibland kan man påverkas av dem ändå eftersom man trots allt har en massa små hårstrån på huden som är tillräckligt känsliga för just sånt.
Är det mer än 0,5 graders skillnad i temperatur mellan över- och nedervåning så kan du nog utan problem undersöka sådana luftströmmar själv utan någon särskild utrustning.
(Tunna strimmor av silkespapper som man tejpar upp med jämna mellanrum funkar ofta bra för detta undersökande ändamål).
Notera att temperaturskillnaden mellan över- och nedervåning kan skifta under dygnet beroende på elementens termostater, utetemperatur m.m.

När det gäller att slippa obehaget så förutom att helt enkelt bara tända lampan så kan du ju testa ställa t.ex. en golvfläkt i lämpligt läge så den blåser på dig (kännbart) när du går mellan rummet och toaletten eftersom det "överröstar" de små knappt kännbara luftströmmarna som annars kan ge upphov till den olustiga känslan av att det är någonting som rör sig i närheten.
Lycka till!
Citera
2012-01-27, 09:38
Medlem
amenduraaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Hurså,? Jag har inget att bevisa för dig. Jag säger bara vilka bilder som kom till mig som medium.

Öppet sinne 9-17 vardagar, lördagar 9-15, söndagar stängt.

Jag menar att du kanske såg hur det såg ut hos mig så de inte var fel ställe.
Citera
2012-01-27, 09:39
Medlem
amenduraaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saefvgren
Den där obehagliga känslan av att det är någonting i trappen skulle kunna komma från helt vanliga luftströmmar som beror på värmeskillnad mellan över- och nedervåning.
Dessa märks oftast bara av om man letar efter dem specifikt (t.ex. hänger upp någonting "fladdrigt" där luftströmmarna bör vara som starkast) men ibland kan man påverkas av dem ändå eftersom man trots allt har en massa små hårstrån på huden som är tillräckligt känsliga för just sånt.
Är det mer än 0,5 graders skillnad i temperatur mellan över- och nedervåning så kan du nog utan problem undersöka sådana luftströmmar själv utan någon särskild utrustning.
(Tunna strimmor av silkespapper som man tejpar upp med jämna mellanrum funkar ofta bra för detta undersökande ändamål).
Notera att temperaturskillnaden mellan över- och nedervåning kan skifta under dygnet beroende på elementens termostater, utetemperatur m.m.

När det gäller att slippa obehaget så förutom att helt enkelt bara tända lampan så kan du ju testa ställa t.ex. en golvfläkt i lämpligt läge så den blåser på dig (kännbart) när du går mellan rummet och toaletten eftersom det "överröstar" de små knappt kännbara luftströmmarna som annars kan ge upphov till den olustiga känslan av att det är någonting som rör sig i närheten.
Lycka till!

Åh, tackar! Jättebra skrivet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in