2011-10-31, 12:45
Medlem
Har ett enerverande problem, när jag installerar BF3 står det direkt när installationen är färdig att: C:\winows\system32\XINPUT9_1_0.dll är antingen inte avsedd för windows eller så innehåller det ett fel. Jag har laddat hem en nyare version av filen men kan inte ersätta den i system32 mappen för att jag inte är behörig. Jag har provat att ändra behörigheten men det är fan i mig omöjligt. Nån som vet hur man ska gå tillväga? Väldigt tacksam för svar!
Citera
2011-10-31, 12:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem och version?
Citera
2011-10-31, 13:51
Medlem
Windows vista 32 bit, service pack 2
Citera
2011-11-02, 16:53
Medlem
SkoterBengts avatar
googla så hittar du en fungerande .dll
Vill minnas att de finns en eller flera sidor som bara har massa .dll
Citera
2011-11-02, 17:19
Medlem
Jag skulle vilja bestämt avråda från att bara googla dll:en.
För det första kan det finnas virus på sådana sidor. För det andra kanske dllen behöver någon typ av installation för att fungera. Den kanske kräver andra filer eller registernycklar. för det tredje kanske du får någon inkompatibel dll.

Din dll ser ut att tillhöra DirextX 9. Det du därför bör göra är att ladda ned DirectX och installera om.

http://www.microsoft.com/downloads/s...a-9b6652cd92a3

där har du svenska versionen
Citera
2011-11-03, 22:41
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Jag skulle vilja bestämt avråda från att bara googla dll:en.
För det första kan det finnas virus på sådana sidor. För det andra kanske dllen behöver någon typ av installation för att fungera. Den kanske kräver andra filer eller registernycklar. för det tredje kanske du får någon inkompatibel dll.

Din dll ser ut att tillhöra DirextX 9. Det du därför bör göra är att ladda ned DirectX och installera om.

http://www.microsoft.com/downloads/s...a-9b6652cd92a3

där har du svenska versionen

Mig veterligen är det tyvärr inte möjligt att installera om Direct X då den är såpass integrerad i operativsystemet som den faktiskt är, för övrigt så kör Windows Vista med DX 10 så försöker du installera DX 9 lär Windows protestera högljutt.

En bättre ide är att köra kommandot sfc /scanNow och låta Windows kontrollera och återställa felaktiga dll-filer automatiskt, dock kräver det att man har tillgång till windowsskivan eller alternativt en recoverypartition.

I annat fall kan det vara värt att ladda ner filen från Internet ändå och slänga upp den på Virustotal.com för att se att den inte innehåller något virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in