Citat:
Ursprungligen postat av
Miracklet
Får jag fråga vad som fick dig att intressera dig för Poka? Du kan svara med privat meddelande om du hellre vill det.
Inga problem med att svara dig i tråden.
Framför allt tycker jag att vissa olösta försvinnanden är av mycket stort intresse. Intresset blir förstås inte mindre med tanke på den ev. kopplingen till Palme-mordet. Christer Pokas är ett av dem. Här har vi en ung man med en gedigen bakgrund och som inte är kriminell och som håller på att utbilda sig till polis. Han hade definitivt framtiden framför sig och så hux flux försvinner han utanför en tullstation tillsammans med sin packning för att aldrig mera höra av sig till nära och kära. Inte ett enda bekräftat spår har framkommit på över 40 års tid. Vad hände och varför? Vi kan endast spekulera och ha våra olika uppfattningar.
Andra fall som jag också tycker är synnerligen
mycket intressanta är bl. a. följande:
1.
The Springfield Three, Springfield MI, den
1992-06-07. Ett fall som numera har blivit en vandringssägnen.
2.
Diana Ferch från Stralsund skulle ut på en fotvandring och tälta den
2011-06-27. Inga bekräftade spår av henne efter att hon hade besökte staden Gûstlow samma datum.
3.
Mikael Ivarsson som försvann från Varberg den
2004-07-25 (samma datum som Poka). Lämnade ett fyraårigt barn och ett ännu ofött barn efter sig. Han hade nyligen köpt ett hus där han lämnade allt som detta innehöll. Även sitt pass.
Den gemensamma kopplingen när det gäller Poka och Ivarsson är hur litet de har blivit uppmärksammade i media. Åtminstone Poka och personen # 3 kan mycket väl än idag fortfarande vara i livet.