2011-10-30, 19:47
Medlem
Tjena! Nu är det dags efter lite strul med min Sony Vaio VPCF11M1E (efter 2½ år) att fixa en bättre laptop.

Jag fokuserar mest på att ha en dator som lär klara av 3-4 år både som kvalité och "aktuell" på marknaden.

Jag kollade runt både här på Flashback och utanför vad som rekommenderas och ligger bra just nu.

Min budget ligger mellan 12 000:- och 15 000:-.

Jag fick syn på MSI 17.3" GT780DX-435NE.

Mitt största syfte med en Gamer Laptop är att den skall klara av High/Ultra Star Wars: The Old Republic utan problem!

Visst, man kanske inte behöver en väldigt kraftfull dator (som BF3 dator) för SWTOR men jag vill att den skall klara av svåra tider och framtida spel

Som ni ser på länken så finns det en SATA II hårddisk. Jag kommer definitivt spendera mina pengar på en SSD 128gb från Crucial M4. För jag hade för mig att datorn hade plats för 2st hårddiskar i datorn. (enligt MSI sidan).

Dock kommer en fråga; Kan det bli jobbigt för datorn om den har två st hårddiskar? En som har Windows på (SSDn) + SWTOR och en som...well....bara är för lagring och spel som jag inte spelar jämt.

Dessutom vill jag inte ha en Windows kopia där allt är låst. Det vill säga, att jag inte kan ladda ner nvidias egna drivrutiner från deras egna hemsida. Jag vill aldrig bli igen manufacturer-låst och sedan känna rädslan att det kommer finnas en tid (innan nvidia) att dom slutar uppdatera drivrutinerna (HOST SONY HOST). Därför undrar jag om det kommer med en Windows kopia där inget är låst? Eller skall MSI leka gudar och låsa nvidias drivrutiner och släppa ut deras egna?

Sista frågan är; Skulle ni rekommendera denna datorn? Någon som använder en liknande?

Tack för att ni läste
Senast redigerad av Doario 2011-10-30 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in