Mitt största syfte med en Gamer Laptop är att den skall klara av High/Ultra Star Wars: The Old Republic utan problem!
Visst, man kanske inte behöver en väldigt kraftfull dator (som BF3 dator) för SWTOR men jag vill att den skall klara av svåra tider och framtida spel
Som ni ser på länken så finns det en SATA II hårddisk. Jag kommer definitivt spendera mina pengar på en SSD 128gb från Crucial M4. För jag hade för mig att datorn hade plats för 2st hårddiskar i datorn. (enligt MSI sidan).
Dock kommer en fråga; Kan det bli jobbigt för datorn om den har två st hårddiskar? En som har Windows på (SSDn) + SWTOR och en som...well....bara är för lagring och spel som jag inte spelar jämt.
Dessutom vill jag inte ha en Windows kopia där allt är låst. Det vill säga, att jag inte kan ladda ner nvidias egna drivrutiner från deras egna hemsida. Jag vill aldrig bli igen manufacturer-låst och sedan känna rädslan att det kommer finnas en tid (innan nvidia) att dom slutar uppdatera drivrutinerna (HOST SONY HOST). Därför undrar jag om det kommer med en Windows kopia där inget är låst? Eller skall MSI leka gudar och låsa nvidias drivrutiner och släppa ut deras egna?
Sista frågan är; Skulle ni rekommendera denna datorn? Någon som använder en liknande?
Tack för att ni läste
Senast redigerad av Doario 2011-10-30 kl. 20:24.