2011-10-30, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Oj, vad du just gjorde bort dig

Annonsören skriver att hon har försökt att tämja den utan resultat, det står ingenstans att det skulle vara en pygméigelkott, eller? Storleken säger ju ingenting alls.
Citera
2011-10-30, 06:29
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julbordsspecial
Nog för att jag gärna skulle vilja ha en igelkott som husdjur, skulle vara coolt! Men det skulle kännas ganska konstigt då jag inte tror att igelkottar är till för att has som husdjur

Inga djur är till för att ha som husdjur, allra minst igelkottar.
Citera
2011-10-30, 11:56
Medlem
Fogelbergs avatar
Fullt lagligt, Igelkottar är rätt häftiga som husdjur.

Vilda svenska igelkottar är inte lagligt dock.
Jag bodde granne med en familj som tog hand om igelkott-ungar vars föräldrar blivit påkörda, ungarna fick bo i deras trädgård som hade ordentliga hägn till de blivit stora nog. Kotten har väl varit nära utrotningshotad i Sverige för några decennier sen?
Citera
2011-10-30, 12:41
Medlem
Fullkomligt lagligt och hade varit det även om det rört sig om en svensk igelkott (om den är född i fångenskap).

Citat:
Är inte kottarna Fridlysta ? Svensk-fridlyst kotte... Fridlyst.

Det finns inga svenska fridlysta igelkottar, däremot finns det en art som är skyddad enligt art- och habitatdirektivet, men denna lever inte i Sverige.

Citat:
det står ingenstans att det skulle vara en pygméigelkott, eller?

Kanske skulle läsa annonsen en gång till?
Citera
2011-10-30, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Kanske skulle läsa annonsen en gång till?

Annonsen är nu redigerad, bara att kolla cache. Om du inte kan det så ser du t.ex. att första meningen har ändrats(andra meningen börjar inte med versal till skillnad från resten). Jag ger mig en klapp på axeln för att ha sett till att blocket har ändrat den missvisande annonsen.

[EDIT]: Räcker förresten att du läser andra inlägg som var skrivna efter att mitt första inlägg skrevs.
Senast redigerad av Bitsocker 2011-10-30 kl. 14:31.
Citera
2011-11-01, 11:25
Moderator
nobodys avatar
Denna passar bättre i husdjur.
Jfv>>>Husdjur
Citera
2011-11-01, 19:32
Medlem
Tapiridaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
Finns en galning här i borås som går och kastar igelkottar på folk som om dom vore nån typ av kaststjärna. I fredas blev han nekad i dörren på krogen och drog fram en stor jävla igekott och kastade den rakt i nyllet Han såg inte så fin ut efteråt kan jag säga. Kotten satte sig i pannan på han me piggarna innåt
Hahaha! Snälla starta om tråd om detta om det är sant!
Citera
2011-11-02, 13:07
Medlem
Alltid lika kul när värsta kalabaliken uppstår när folk nämner igelkottar som sällskapsdjur. Jag hoppas alla nu förstår att det faktiskt finns tamigelkottar och att de är fullt lagliga att ha som husdjur så länge man kan erbjuda dem ordentligt med utrymme. Trevliga är de också. Igelkotten på annonsen är utan tvekan ingen vild svensk kotte, ser klart och tydligt att det är en pygmékotte.
Citera
2011-11-02, 14:28
Medlem
karbolexans avatar
Får jag fråga vad man har en igelkott till? kan kännas lite som att ha en vandrandepinne.. Dock är igelkottar stencoola haha glida runt och sticka folk hela dagarna.
Citera
2011-11-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Får jag fråga vad man har en igelkott till? kan kännas lite som att ha en vandrandepinne.. Dock är igelkottar stencoola haha glida runt och sticka folk hela dagarna.
Tja, vad har man andra djur till? Min igelkott är en familjemedlem som alla mina andra djur. Visst, han är inte som en hund, men mycket glädje skänker han. Om somrarna får han vara ute på upptäcksfärder, vilket är uppskattat om än lite läskigt ibland
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in