2016-06-28, 01:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Köpte Korvbrödbagarns Briochebröd - det gör jag inte om.. Smakade som en söt bulle med vaniljsmak!!
Tacka vet jag ica's surdegsbröd.
Citera
2016-06-28, 09:03
Medlem
Junglebosss avatar
Det är mycket socker i Garants brioche-bröden också såg jag på innehållsförteckningen (drygt 10%). Dock mycket mer e-ämnen och annat skit i korvbrödbakarnas variant. Hur som helst ska jag testa Garantbrödet helt klart.
Senast redigerad av Jungleboss 2016-06-28 kl. 09:06.
Citera
2016-06-28, 09:13
Medlem
Junglebosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kan man ha Garants briochebröd i frysen?
Kan inte tänka mig annat än att detta ska gå jättebra (gäller allt bröd).
Citera
2016-06-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kan man ha Garants briochebröd i frysen?
Absolut, jag brukar köpa på mig ett par paket de få gånger jag är på Willys och de smakar lika bra efter tining.
Citera
2016-07-01, 16:47
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Absolut, jag brukar köpa på mig ett par paket de få gånger jag är på Willys och de smakar lika bra efter tining.

Samma här, brukar frysa dem utan problem. Smakar lika bra, de är dessutom väldigt luftiga så de går otroligt snabbt att tina.
Citera
2016-07-01, 22:16
Medlem
JerryCottons avatar
Är less på att köpebriochen är så jäkla söta och är inte mycket för surdegsvarianterna.
Kom över ett potatos rolls-recept från en krog.
Får se hur de blir jämfört med olika köpebröd. Får nog försöka räkna om receptet då det är för c.a. 35 bröd. Lite för många för ett ensamhushåll.
Senast redigerad av JerryCotton 2016-07-01 kl. 22:29.
Citera
2016-07-02, 13:53
Medlem
pepsi haxs avatar
Det glutenfria i frysen på willy's är min nya stjärna till hamburgaren.
Citera
2016-07-02, 18:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Är less på att köpebriochen är så jäkla söta och är inte mycket för surdegsvarianterna.
Kom över ett potatos rolls-recept från en krog.
Får se hur de blir jämfört med olika köpebröd. Får nog försöka räkna om receptet då det är för c.a. 35 bröd. Lite för många för ett ensamhushåll.

Ja, de är ganska söta men jag gillar dem ändå. Det brukar oftast bli bäst att göra egna. Jag gjorde bröden från Flippin Burgers-boken en gång, men jag orkade bara en gång eftersom det var så mycket konstigheter. Det blev väldigt bra dock.

Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax

Blir det inte torrt med glutenfritt bröd? Tycker att det brukar vara otroligt tråkigt, har nog aldrig ätit ett glutenfritt bröd jag har gillat.
Citera
2016-07-02, 18:24
Medlem
Avva66s avatar
Vanlig formfranska är underskattad som hamburgerbröd, jag brukar skära till dem så de passar burgaren. Därefter så bryner jag på dem i fettet efter hamburgarna, hemmagjorda burgare förstås, med ett par skivor prästost, rödlök, dressing och senap samt ketchup..
Citera
2016-07-02, 18:58
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, de är ganska söta men jag gillar dem ändå. Det brukar oftast bli bäst att göra egna. Jag gjorde bröden från Flippin Burgers-boken en gång, men jag orkade bara en gång eftersom det var så mycket konstigheter. Det blev väldigt bra dock.

Blir det inte torrt med glutenfritt bröd? Tycker att det brukar vara otroligt tråkigt, har nog aldrig ätit ett glutenfritt bröd jag har gillat.

Inte hamburgerbrödet, samma med glutenfria korvbrödet.
Dom är fuktiga och har lite tuggmotstånd jämfört med många andra bröd som är som att tugga luft.
Citera
2016-07-02, 19:08
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Inte hamburgerbrödet, samma med glutenfria korvbrödet.
Dom är fuktiga och har lite tuggmotstånd jämfört med många andra bröd som är som att tugga luft.

Det har väl antagligen att göra med att de är mer kompakta antar jag? Glutenfritt bröd reser sig väl inte på samma sätt som bröd med gluten, det brukar kännas väldigt kompakt.
Citera
2016-07-02, 19:58
Medlem
Citat:
Är det något av deras egna märken? Frugan är glutenintolerant och väldigt trött på de vanliga hb-bröden så isf jag skall passa på nästa gång jag är på Willys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in