2011-10-26, 23:36
Medlem
HouseProducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromskloss
Trevlig trådidé. Ni som lägger upp bilder, berätta gärna vad för slags ställe ni har studion på. Lyhörd lägenhet, villa, radhus, stuga i trädgården, hyrd lokal? Lokal är det största problemet, tycker jag, särskilt om man ska ha stora eller bullriga instrument som flygel och trumset.

Lokal är ett av dom största problemen, har du en flygel så kan du inte köra in den i ett helt ljudisolerat litet rum, du spelar hellre in flygel på stora ytor så som +4m i tak exempelvis.
Citera
2011-10-27, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseProducent
Hur ser din ut? Vad har du för utrustning?

Skulle inte kalla min en studio

26 tum skärm.
krk rokit 5or
oxygen midi
casio synth :]
Citera
2011-10-28, 00:31
Medlem
HouseProducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Skulle inte kalla min en studio

26 tum skärm.
krk rokit 5or
oxygen midi
casio synth :]

Gillart Bara att bygga vidare!

Har du några bilder?
Citera
2011-10-28, 02:06
Medlem
Håller på att bygga upp min studio. Just nu har jag ett mickstativ med puffskydd. En kondensatormick tsm mk2 och en dynamisk av billigare variant men ger faktiskt väldigt bra ljud. Ett ljudkort(steinberg CI1) och cubase 5. Har även en akai lpk25.

Planen är att införskaffa en mac dator, studiomonitorer och en mixer.
Citera
2011-10-28, 03:14
Medlem
wearcapeflys avatar
Ni får ladda upp bilderna någon annan stans också, fuskbugg är blockat på jobbet!
Citera
2011-10-28, 03:27
Medlem
Hmm, har ingen fin studio, jag... använder en TV som skärm, ljudkortet ligger på datorn, jag sitter i soffan med guran uppmickad bakom mig Använder TC Electronic Impact Twin som ljudkort, SM57 för gitarr och MXL 990 samt röde NT-2 för sång... bas kör jag line-in trummor använder jag sen AD till, och AKG K601 för lyssning (lurar)
Citera
2011-10-28, 10:41
Medlem
HouseProducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Ni får ladda upp bilderna någon annan stans också, fuskbugg är blockat på jobbet!

Gå in via någon proxy
Citera
2011-10-28, 10:41
Medlem
HouseProducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subsanity
Hmm, har ingen fin studio, jag... använder en TV som skärm, ljudkortet ligger på datorn, jag sitter i soffan med guran uppmickad bakom mig Använder TC Electronic Impact Twin som ljudkort, SM57 för gitarr och MXL 990 samt röde NT-2 för sång... bas kör jag line-in trummor använder jag sen AD till, och AKG K601 för lyssning (lurar)

Låter ganska skönt måste jag säga! Bilder?
Citera
2011-10-28, 16:22
Medlem
Citat:
Låter ganska skönt måste jag säga! Bilder?

kan nog ta några och lägga upp i helgen!
Citera
2011-10-28, 17:09
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Min studio är ganska stor, och till för både inspelning och elektronisk musikproduktion. Har ett analogt 24ch mixerbord med midi in/out, M-Audio Delta 1010LT - 10-In/10-Out, som monitorer använder jag Yamaha NS 10-m (2gen) och en 10" balanserad låda som stärker det.

Vad är det för bord? Soundtracs av nå slag?

NS10-m ? Gillar du inte ljud?
Citera
2011-10-28, 18:57
Medlem
HouseProducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Vad är det för bord? Soundtracs av nå slag?

NS10-m ? Gillar du inte ljud?

Ja, Soundtracs Logic Solo. Jo, jag älskar ljud, och nej, det är inte dom NS-10orna som felar i diskanten, senare m modell.
Citera
2011-10-28, 22:51
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ja, Soundtracs Logic Solo. Jo, jag älskar ljud, och nej, det är inte dom NS-10orna som felar i diskanten, senare m modell.

Coolt, kommer själv ha en cm-4400 i min studio snart. NS10 öht har inget med ljud att göra (inte om man har känsliga öron). Läs mer här:
http://www.lts.a.se/pub/artiklar/ns10/YamahaNS10.pdf

Har du en gång hört PSI finns det ingen väg tillbaka (jag står inte ens ut med genelec)..
http://www.psiaudio.com/
Senast redigerad av MegaSkurt 2011-10-28 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in