2011-10-25, 21:32
Bannlyst
Det här kanske passar bättre i juridikforumet, admin får gärna flytta det isf.

Det är så att jag har tänkt beställa ny telefon (ja, gissa vilken) här framöver men jag bor en rätt bra bit ifrån den adress jag är folkbokförd på och har ingen möjlighet att folkbokföra mig på min nuvarande adress

Telefonen kommer iallafall att skickas automatiskt till den adress jag är folkbokförd på - antagligen då som rekommenderat brev - räcker det med att jag kör tillfällig eftersändning från adressändring.se för att det ska skickas vidare till mig eller gäller det bara vanlig post?
Citera
2011-10-25, 21:36
Medlem
Frixys avatar
Adressen har väl ingen betydelse för rekommenderat brev. Det är legitimationskravet när du ska hämta ut det som är det viktiga.
Citera
2011-10-25, 21:38
Medlem
Frixys avatar
En sak till som är avgörande - även på vanlig post som delas ut i brevlådan står det ju ibland "Får ej eftersändas". Du bör således kontakta dem som ska skicka telefonen och fråga. Det finns ingen lag om detta liksom, så juridikforumet är nog lite fel faktiskt.
Citera
2011-10-25, 23:07
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davmann
Det här kanske passar bättre i juridikforumet, admin får gärna flytta det isf.

Det är så att jag har tänkt beställa ny telefon (ja, gissa vilken) här framöver men jag bor en rätt bra bit ifrån den adress jag är folkbokförd på och har ingen möjlighet att folkbokföra mig på min nuvarande adress

Telefonen kommer iallafall att skickas automatiskt till den adress jag är folkbokförd på - antagligen då som rekommenderat brev - räcker det med att jag kör tillfällig eftersändning från adressändring.se för att det ska skickas vidare till mig eller gäller det bara vanlig post?

Jag antar att "en bit ifrån" betyder typ "4 timmars tågresa", för annars hade du väl hämtat avin hos mamsen och papsen och hämtat ut telefonen på Ica på väg från skolan.

Tillfällig eftersändning kommer att göra att REK eftersänds, men är det ett Paket så eftersänds bara avin(!). Men är eftersändning verkligen det billigaste? Är det inte billigare att du beställer den i dina föräldrars namn och ber dem posta den vidare? Eller ännu enklare, beställ den i en kompis namn, som törs vara folkbokförd i staden där ni bor. Eller hör av dig till försäljaren och hör om de kan göra ett undantag mot att skicka till folkbokföringsadressen?

Slutligen: Tråd finns: https://www.flashback.org/t703198 (och denna tråd är därför RP:ad).
Citera
2011-10-26, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jolindbe
Jag antar att "en bit ifrån" betyder typ "4 timmars tågresa", för annars hade du väl hämtat avin hos mamsen och papsen och hämtat ut telefonen på Ica på väg från skolan.

Tillfällig eftersändning kommer att göra att REK eftersänds, men är det ett Paket så eftersänds bara avin(!). Men är eftersändning verkligen det billigaste? Är det inte billigare att du beställer den i dina föräldrars namn och ber dem posta den vidare? Eller ännu enklare, beställ den i en kompis namn, som törs vara folkbokförd i staden där ni bor. Eller hör av dig till försäljaren och hör om de kan göra ett undantag mot att skicka till folkbokföringsadressen?

Slutligen: Tråd finns: https://www.flashback.org/t703198 (och denna tråd är därför RP:ad).

Huvudet på spiken!

Ska höra av mig till försäljaren eftersom det handlar om förlängning av abbonemang också, vilket innebär att allt blir i mitt namn.

Tackar för hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in