Citat:
Ursprungligen postat av
manssmekaren
10.5625 är den siffran med senaste novus inräknad. 10,9-siffran saknade SKOP, ett institut som ger SD väldigt låga siffror (och dessutom ställer en annan fråga). För att kunna jämföra dagens läge med oktoberresultatet borde man rimligtvis räkna bort SKOPs novembermätning, vilket ger ett snitt på 10,74. Fortfarande lägre än 10,9 får medges, och det krävs att Ipsos ökar med minst 1,28 procentenheter för att SD ska bräcka oktoberresultatet.
Påstod inte du att du hade en högre utbildning inom statistik? Om du nu har det saknar du all form av akademisk hederlighet så som du leker med siffrorna.
Nu roar det mig ofantligt att använda deras statistikbögs egna siffror, så jag tar dem ju bara rakt upp och ner och presenterar, hur leker jag med siffrorna då? Det är väl ingen lek att scrolla ner för
www.status.st ?
edit: Nu när novus tillkommit, så är det 10,6 för alla de senaste mätningarna, mot 10,9 i oktober, en minskning det också

(status.st hade helt enkelt inte uppdaterats med den sista siffran i morse när jag skrev sömndrucken)