2013-12-19, 13:56
Medlem
Nu fattas bara Ipsos för månaden (ej räknat Skop).
Jag satsar 5 spänn på att Ipsos levererar ett resultat om 8.5% (!), någon som satsar emot?

Antaget Ipsos på 8.5% så hamnar månadens snitt på 10.7%, endast 0.2% under toppmånaden oktober. Blir oerhört intressant att se nästkommande månad om gemene man dragit öronen åt sig och vi får se avtagande siffror för SD. Känns som det kan blir hur som helst
2013-12-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Jag satsar 5 spänn på att Ipsos levererar ett resultat om 8.5% (!), någon som satsar emot?

Antaget Ipsos på 8.5% så hamnar månadens snitt på 10.7%, endast 0.2% under toppmånaden oktober. Blir oerhört intressant att se nästkommande månad om gemene man dragit öronen åt sig och vi får se avtagande siffror för SD. Känns som det kan blir hur som helst
Ipsos känns som att det kan gå hur som helst. Antingen störtdykning till 7,0 för att passa narrativet, eller en blygsam uppgång till 9,0 som levereras med Wolodarskitypisk von Oben-fnysning.
2013-12-19, 14:25
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
10.5625 är den siffran med senaste novus inräknad. 10,9-siffran saknade SKOP, ett institut som ger SD väldigt låga siffror (och dessutom ställer en annan fråga). För att kunna jämföra dagens läge med oktoberresultatet borde man rimligtvis räkna bort SKOPs novembermätning, vilket ger ett snitt på 10,74. Fortfarande lägre än 10,9 får medges, och det krävs att Ipsos ökar med minst 1,28 procentenheter för att SD ska bräcka oktoberresultatet.

Påstod inte du att du hade en högre utbildning inom statistik? Om du nu har det saknar du all form av akademisk hederlighet så som du leker med siffrorna.
Nu roar det mig ofantligt att använda deras statistikbögs egna siffror, så jag tar dem ju bara rakt upp och ner och presenterar, hur leker jag med siffrorna då? Det är väl ingen lek att scrolla ner för www.status.st ?

edit: Nu när novus tillkommit, så är det 10,6 för alla de senaste mätningarna, mot 10,9 i oktober, en minskning det också (status.st hade helt enkelt inte uppdaterats med den sista siffran i morse när jag skrev sömndrucken)
Senast redigerad av rejdar 2013-12-19 kl. 14:39.
2013-12-19, 14:47
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Nu roar det mig ofantligt att använda deras statistikbögs egna siffror, så jag tar dem ju bara rakt upp och ner och presenterar, hur leker jag med siffrorna då? Det är väl ingen lek att scrolla ner för www.status.st ?

edit: Nu när novus tillkommit, så är det 10,6 för alla de senaste mätningarna, mot 10,9 i oktober, en minskning det också (status.st hade helt enkelt inte uppdaterats med den sista siffran i morse när jag skrev sömndrucken)

Hur du än vrider och vänder på det så ligger SD stabilt över 10% i medel. De har alltså fördubblat sig sedan valet -2010. Måste kännas tungt värre för dig, Rejdar.
2013-12-19, 14:54
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Det är ju intressant att ett "enfågeparti" bara luffar på. Jag skrev för många månader sedan att jag seriöst trodde på 15% i valet 2014.
Frågan är om det inte blir ännu mer?
Vi är så många som skiter i alla andra frågor för att få upp den HÄR på agendan.
Vi kan inte kasta ut hundratals med miljarder varje år på att berika mångkulturisternas vänner inom flykting och invandringsindustrikapitalismen.
Att kasta ut enorma belopp på dessa MENA och Subsahariska analfabeter är att som piska på en död häst, det händer ingenting. De är så nöjda att få alla bidrag och sitta still.

SD vågar i alla fall ifrågasätta om rådande mångkulturdiktatur är förenligt med svensk vilja. Det är det enda som de tjänar enorma mängder med röster på.
Svensken vill ha lugn och ro samt tro att hans/ hennes politiker jobbar för välfärd åt svenskar och att Sverige styrs av RIM och RESON samt av försiktighetsprincipen.
RIMLIGT är värdeordet.

"Förvånad"
2013-12-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Hur du än vrider och vänder på det så ligger SD stabilt över 10% i medel. De har alltså fördubblat sig sedan valet -2010. Måste kännas tungt värre för dig, Rejdar.

Aa men durå!! SD har faktiskt minskat 0,3 procentenheter sedan oktober, sug på den din jävla fascist.
2013-12-19, 15:37
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
5,7 till 10 är en ökning på 75% dubbelt är väl att ta i...
2013-12-19, 15:41
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet

Ja IPSOS är de som ligger lägst så vi kan anta att det inte är högre. Sedan kan man undra vad de har för agenda. Kanske vill de påverka men hur gör de i så fall, redovisar ett bottenresultat de inte haft på 2 år. De tar en risk, ju närmare valet vi kommer större är risken att de skadar sin redan naggade trovärdighet.
2013-12-19, 15:44
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
5,7 till 10 är en ökning på 75% dubbelt är väl att ta i...

Nej faan. "Du måste räkna med Bradley effekten". Välkommen tillbaka i tråden Rejdar. Det har varit lite ensamt i tråden, utan dig, bland diverse pellejönsar som vill vara större än de är.
2013-12-19, 15:54
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ja IPSOS är de som ligger lägst så vi kan anta att det inte är högre. Sedan kan man undra vad de har för agenda. Kanske vill de påverka men hur gör de i så fall, redovisar ett bottenresultat de inte haft på 2 år. De tar en risk, ju närmare valet vi kommer större är risken att de skadar sin redan naggade trovärdighet.
Men de snittade ju 5,5 i september 2010 före valet, då skulle man ju lita mest på dem tycker man. Tror du inte på dem bara för att de sätter SD lågt alltså?
2013-12-19, 15:59
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej faan. "Du måste räkna med Bradley effekten". Välkommen tillbaka i tråden Rejdar. Det har varit lite ensamt i tråden, utan dig, bland diverse pellejönsar som vill vara större än de är.
Just det, Bradleyeffekten som innebär att pollsiffrorna blir högre för det betraktade objektet, fast man inte röstar på det sen ändå Inte att förglömma att SD minskat 0,3 sen oktober

Kram på dej Powergirl
2013-12-19, 16:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Just det, Bradleyeffekten som innebär att pollsiffrorna blir högre för det betraktade objektet, fast man inte röstar på det sen ändå
Du får nog läsa på lite om det där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in