2021-02-28, 14:38
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Riktigt intressant avsnitt av agenda söndag kväll.

Debatt mellan Nyamko och Åkesson angående tweetkriget.

Moderata profiler går dessutom ut med att dom vill göra upp med SD i ett samarbete redan före valet.

Förmodligen inget nytt under stolen som kommer komma. Mer bara en bekräftelse på vad i helvete Liberalerna är för ett skitparti samt hur de kan ha en sån osäker och känslig partiledare. Bara ett stort antiklimax. Tror Åkesson känner sig rätt säker i en debatt mot stackars Nyamko. För det är verkligen stackars henne.

Angående tweetkriget så är det ju ett påhittat problem egentligen av vänstern. Det förstår alla som försöker se nyktert på saken. Denna debatt lär vara över snart för hur mycket jag än misstror etablissemanget tror jag inte dom är kapabel till att införa ett nytt Nordkorea.
2021-02-28, 16:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Angående tweetkriget så är det ju ett påhittat problem egentligen av vänstern. Det förstår alla som försöker se nyktert på saken. Denna debatt lär vara över snart för hur mycket jag än misstror etablissemanget tror jag inte dom är kapabel till att införa ett nytt Nordkorea.

Dessutom har ju flera SD-motståndare påpekat att Åkesson skrev vad SD alltid har sagt om detta, alla vet att detta inte var något nytt och för SD helt okontroversiellt. M höll ju tyst också efter den nazist-touretts-tweeten från någon Reinfeldt-tant.

Men debatten kan ju bli intressant för jag tror inte Nyamko är så konfrontativ och hetsig så det kan ju bli en seriös diskussion om vilka kulturyttringar som är välkomna i Sverige. Hopas Jimmie frågar henne om hon vill vara med i hans regering efter valet. Hon kan få bli hans energi-minister.
2021-02-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Dessutom har ju flera SD-motståndare påpekat att Åkesson skrev vad SD alltid har sagt om detta, alla vet att detta inte var något nytt och för SD helt okontroversiellt. M höll ju tyst också efter den nazist-touretts-tweeten från någon Reinfeldt-tant.

Men debatten kan ju bli intressant för jag tror inte Nyamko är så konfrontativ och hetsig så det kan ju bli en seriös diskussion om vilka kulturyttringar som är välkomna i Sverige. Hopas Jimmie frågar henne om hon vill vara med i hans regering efter valet. Hon kan få bli hans energi-minister.
Sabuni är väldigt timid när hon debatterar. Åkesson har tidigare ”debatterat” med henne i Agenda och det har mest karaktären av ett studiosamtal.

Mer spännande blir det att se vilka moderater som nu vill ha ett formaliserat samarbete med SD innan valet. Hoppas det är något nytt viktigt namn och inte bara Christian Sonesson igen som alla redan vet har tyckt så sedan före DÖ.
2021-02-28, 17:45
Medlem
smoerreboms avatar
verkar bli ovanligt underhållande avsnitt ikväll då. Har bangat agenda mkt på sistone. Sabuni har ju visat sig helt sakna känsla för sin samtid och om hon vill tjafsa med Åkesson om en två veckor gammal tweet som till ordalydelsen överensstämmer med moderaternas idéprogram så varsågod. Det absolut bästa vore om L kunde gå ner mot en procent så att det blir helt definitivt att stödröster helt bortkastat. Då går väl hälften av dem till M och den andra till C och då är nästan alla libtards samlade i ett parti förutom sthlmsmoderaterna.

Vad ska Åkesson ha för strategi här? Han borde väl bara vara passivt aggressiv och försöka reta upp henne bara så att det blir svårare för L att hitta tbx till M och KD? Retar han upp henne så ökar fokus på det vanliga tjafset om hur man ska markera och förhålla sig till SD och folk är ju jävligt trötta på det där snacket så det bör ju gynna dem. Sabuni har ju visat sig vara rätt oskicklig i debatter så retar man upp henne lite så lär hon säga märkliga saker.

Det är även bra att konflikten inom M kommer upp till ytan. Som många påtalar ovan, näringslivet lär vara jävligt trötta på att Stockholm håller på att bli som södra Italien. De som leder M är horor och nån måste förklara för dem på skarpen vilka tjänster de vill ha utförda. Annars är det bara börja flytta kontoren till grannländerna.
2021-02-28, 17:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
verkar bli ovanligt underhållande avsnitt ikväll då. Har bangat agenda mkt på sistone. Sabuni har ju visat sig helt sakna känsla för sin samtid och om hon vill tjafsa med Åkesson om en två veckor gammal tweet som till ordalydelsen överensstämmer med moderaternas idéprogram så varsågod. Det absolut bästa vore om L kunde gå ner mot en procent så att det blir helt definitivt att stödröster helt bortkastat. Då går väl hälften av dem till M och den andra till C och då är nästan alla libtards samlade i ett parti förutom sthlmsmoderaterna.

Vad ska Åkesson ha för strategi här? Han borde väl bara vara passivt aggressiv och försöka reta upp henne bara så att det blir svårare för L att hitta tbx till M och KD? Retar han upp henne så ökar fokus på det vanliga tjafset om hur man ska markera och förhålla sig till SD och folk är ju jävligt trötta på det där snacket så det bör ju gynna dem. Sabuni har ju visat sig vara rätt oskicklig i debatter så retar man upp henne lite så lär hon säga märkliga saker.

Det är även bra att konflikten inom M kommer upp till ytan. Som många påtalar ovan, näringslivet lär vara jävligt trötta på att Stockholm håller på att bli som södra Italien. De som leder M är horor och nån måste förklara för dem på skarpen vilka tjänster de vill ha utförda. Annars är det bara börja flytta kontoren till grannländerna.

Jag hoppas Jimmie är snäll mot henne, det kan bli ett riktigt antiklimax för skrikvänstern om de håller med varandra.

Kanske inte direkt prostituerade men de är onekligen näringslivets politiska gren.
2021-02-28, 20:13
Medlem
Erik Östs avatar
Om Olof Palme inte mördats på Sveavägen för 35 år sedan hade han teoretiskt fortfarande kunnat vara i livet, konstaterar justitieminister Morgan Johansson (S) på Facebook.

https://omni.se/palme-skulle-kanna-igen-hatet-pa-sociala-medier/a/56R0xX

Herreminjee har de inget mer att komma med längre!
2021-02-28, 20:18
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Om Olof Palme inte mördats på Sveavägen för 35 år sedan hade han teoretiskt fortfarande kunnat vara i livet, konstaterar justitieminister Morgan Johansson (S) på Facebook.

https://omni.se/palme-skulle-kanna-igen-hatet-pa-sociala-medier/a/56R0xX

Herreminjee har de inget mer att komma med längre!

Tydligen är det såpass illa med förslag att man försöker väcka nostalgin med Socialdemokratin hos de äldre väljare som övergivit dom.

Riktigt illa är det.
2021-02-28, 20:22
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tydligen är det såpass illa med förslag att man försöker väcka nostalgin med Socialdemokratin hos de äldre väljare som övergivit dom.

Riktigt illa är det.

Min mamma var benhård sosse hela livet (död 1987).
Jag undrar fortfarande efter alla dessa år vad hon skulle sagt nu!
2021-02-28, 21:41
Medlem
Lysande av Åkesson idag. Använder han den här retoriken genom hela valet så kommer SD öka i valet.

En annan sak som är viktig för mig, han sa att han utgick från att det skulle bli regeringsförhandlingar efter valet. Moderaterna hoppas som bekant att de ska slippa regeringsförhandla med SD och att Åkesson ska släppa fram Kristersson ändå bara för att Moderaterna har bättre invandringspolitik än sossarna.

10 av 10 från mig till Åkesson idag.
2021-02-28, 21:49
Medlem
Amors avatar
Bra att Jimmie Åkesson inte längre bara finner sig i att vara ett mobboffer, utan att han går till motattack. Det kommer han tjäna på i längden.
2021-02-28, 22:19
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Lysande av Åkesson idag. Använder han den här retoriken genom hela valet så kommer SD öka i valet.

En annan sak som är viktig för mig, han sa att han utgick från att det skulle bli regeringsförhandlingar efter valet. Moderaterna hoppas som bekant att de ska slippa regeringsförhandla med SD och att Åkesson ska släppa fram Kristersson ändå bara för att Moderaterna har bättre invandringspolitik än sossarna.

Också otroligt viktigt för mig, jag vill att min röst ska vara värd det och de blir den om Åkesson inte bara lägger sig platt. Vill ha SD i en regering och inte utanför. Enda sättet man kan på riktigt förändra Sverige och vår kultur bl.a.

Inte sett debatten än men ska se den snart.
2021-02-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Ja, mycket stark insats av Åkesson ikväll. Helt rätt att gå på offensiven nu och mycket bra att hamra in det fundamentala budskapet att det är de andra partierna som har skapat problemen till att börja med.

Sabuni lyckades väl skrämma bort väljare till både höger och vänster som vanligt. Hur i helvete är den väljare skapt som röstar på ett parti som har inställningen ”vi kommer kanske eller kanske inte stödja en regering som samarbetar med SD”? Fast man får erkänna att hon hade 100% rätt i ett uttalande:

”Du vill få medialjuset på dig genom att säga saker på ett visst sätt som folk reagerar på”

Jajmänsan! 😁😁
Senast redigerad av UrgleGru 2021-02-28 kl. 22:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in