Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Oh fuck off, du och hela din fabelverkstad.
Som att borgarna skulle ha hunnit göra svenskarna till världens mest individualiserade folk med världens största andel singelhushåll under några korta blippar av regeringstid. Som att borgarna flyttade vår nål på World Values Survey-kartan till längst upp i individhörnet tusen mil från alla andra. Det parti som regerat 75+ år sen vi fick en fungerande demokrati kan såklart inte ha nåt med saken att göra, nej, inte heller svenskarna själva oavsett vilket block som råkar regera, nej nej, alltihop måste givetvis vara skapat av partier som har regerat 17 år av de senaste 80.
Lycka till med att måla borgarna som fiender till svensk etnicitet och nyvänstern som vänner av densamma. Som att identitetsrunkande V+MP skulle nicka medhållande om SD lyfter frågan om hatbrott mot etniska svenskar, medan M+KD skulle ta strid mot hela premissen. Ingen bekämpar förekomsten av svensk etnicitet lika passionerat som nyvänstern. Åh, om de bara lyckades stigmatisera och utplåna svensk etnicitet lika effektivt som 68-vänstern krossade kärnfamiljen. Hade nyvänstern fått bestämma skulle de gjort det till hets mot folkgrupp att säga att det existerar ett svenskt folk. Denna nyvänster är din förebild, som du tjatar om att SD ska apa efter.
Och lycka till med att tuta i nån att vår identitetsfixerade nyvänster bryr sig ett piss om några kollektiv. De bryr sig om en enda sak: Jag, jag, mig, mig, jag, mig, jag. Egofixering som får Patrick Bateman i American Psycho att blekna. Avrättas ska alla som inte erkänner dem som unika snöflingor. Varje gång de får chansen att uppgå i ett kollektiv får de bråttom att uppfinna en ny jättespeciell identitet för att föregripa identifikation utifrån grupptillhörighet. Får de HBT att välja mellan kräver de ett Q. Får de HBTQ kräver de IA. Får de HBTQIA kräver de ett +. Får de HBTQIA+ kräver de
56 könsidentiteter på Facebook. Identitetspolitikens inbyggda logik är att splittra allting till mindre och mindre mikrokollektiv tills alla ingår i varsitt nanokollektiv med bara en medlem.
Om SD ska komma i närheten av några historiska S- eller M-nivåer runt 30% måste de anpassa sig efter hur svenskar är och vill vara 2020. Inte gå till frontalangrepp mot deras värderingar genom att med grovt våld sparka ner påtvingad identitetspolitik i deras halsar. Möjligen är
personalismen, som erkänner och bejakar både individen och gemenskapen, en väg som skulle passa SD, KD, M, svenskarna och 2020-talet, men lycka till med att göra kristdemokratisk politik till svensk norm.
Skitsnack. Svenskarna är ett extremt konformistiskt folk som rör sig i stim av synkroniserade "individer". Problemet/möjligheten är bara att grupptänket nu är helt föråldrat och falsifierat. Det visade sig att alla inte alls är svenskar bara för att de satt sitt fot i Sverige eller kasserat in ett medborgarskap på pappret. Ett perfekt tillfälle för utmanaren att BLI en ny normativ konsensus, liksom S blev förra seklet. M:s framgångsrika triangulerande mot S kom ur en helt annan gråskala, där man kunde appropriera "arbetarklassen" inom ramen för samma trötta S-paradigm.
Det är inte heller kritiskt tänkande individer som fick SD att rasa iväg i opinionen mot 30% - utan lokala eller virtuella KOLLEKTIV som gjorde det tillsammans. Arbetsplatsen, grannar, släktingar, Facebook-gruppen av likasinnade som GEMENSAMT kommit överens om att det är rumsrent att rösta SD.
Svensk konsensuskultur hade exakt samma potential att bli en fördel som det tidigare var en särskilt försvårande omständighet.
"Sverige är annorlunda, ju!!" gäller i båda riktningarna, på samma sätt som sänkta trösklar skvalpar röster åt båda hållen.
En mångkultur handlar om kollektiv. Det fattar vänstern och det profiterar SD på eftersom man trots allt UPPFATTAS som ett nationalistiskt svenskt parti. De borgerliga partierna låtsas som att samhället består av individer - även om alla förstås vet precis var man vill bo och inte bo och vilken skola man vill undvika och varför.
Man vill alltså njuta alla fördelar av sin tillhörighet och är implicita svenskidentitärer, men för socialt konforma och självintresserade att betala något pris å gruppens vägnar. Det är föraktligt och korkat. Dumma jävla liberaler som rentav kände sig som vinnare bara för att arbetarklassvenskar råkat värre ut och inte hade råd att köpa in sig i tryggheten. Det är först när de personligen känner av konsekvenserna som de blir upprörda.
Grejen i en demografi där hälften och mer av yngre årskullar har icke-svensk identitet, är att det inte kommer finnas några enklaver kvar där svenskheten är så självklar att man kan låtsas inte bry sig om den. Det är inte bara oskyldiga barn som kommer bötas utan deras korkade föräldrar och farföräldrar som kommer betala ett pris för saknat våldskapital och svag identitetspolitik.
Svaghet provocerar.