Citat:
Det är nog troligt att det blir så även i valet 2014. Jag förutspår en Dansk situation med V som stödparti, med samma roll som den Danska tokvänstern inom Enhedslisten.
I Danmark kunde inte sosseregeringen få till stånd en budget med EL utan fick göra en blocköverskridande budgetkompromiss. Det kommer vi nog att se här också.
Effekten kommer att bli att V & SD kommer att knapra röster från övriga partier,
I Danmark kunde inte sosseregeringen få till stånd en budget med EL utan fick göra en blocköverskridande budgetkompromiss. Det kommer vi nog att se här också.
Effekten kommer att bli att V & SD kommer att knapra röster från övriga partier,
Exakt så - den regeringströtta och uppgivna alliansen skall bort och i grunden krossas så att de enbart kan återkomma till regeringsmakten om de ändrar inställning till massinvandringspolitiken.
Antingen med eller utan Sd:s medverkan.
Personligen tror jag på ett valresultat för Sd om 9-10% 2014 och det räcker sannolikt för att nå steg ett i Sd:S väg framåt.
Fäll alliansregeringen och ersätt den med en rödgrön minoritetsregering och i ärlighetens namn kan det också bli en majoritetsregering för de rödgröna också.
De problem och den söndring som massinvandringen orsakar försvinner inte - det bäddar bara för en kraftigare rekyl senare om den situationen uppstår.
Den budgetdisciplin som alliansen upprätthållit skall nog mycket till för att en rödgrön regering skall kunna klara av att hålla och med ständigt ökande kostnader för massinvandringen som dessutom slår sönder de välfärdssystem som de rödgröna påstår sig värna om så har vi en perfect storm i antågande.
I spåren av dessa utmaningar finns Sd:s riktigt stora potential att stå för ett alternativ som sopar banan med sjuklövern.
Det vore förstås bättre med en total vågmästarställning för Sd efter 2014 men det kan lika gärna bli så att man inte når det och det får man också förbereda sig för.
Får man en absolut vågmästarställning så saknar den minoritetsregering som skall administrera massinvandringens kostnader och söndrande verkan för välfärdsstaten effektiva medel att hantera den.
Varje budget, beslut och regeländring måste långbänkas, kompromissas och tjatas igenom med liknande passivitet och handlingsförlamning som kännetecknar den döende alliansregeringens som följd.
Jag tror den erfarenhet som Sd:s samlat under den första mandatperioden kommer att medföra en dramatiskt ökad känsla för taktiskt och strategiskt arbete under nästa mandatperiod.
Sjuklövern har Mao inte upplevt hälften av det som väntar dem under nästa mandatperiod....
Sd diskuteras nu dygnet runt i MSM och alla mediekanaler inkl sociala medier.
Så mycket för att Sd skall inte tillåtas få medieutrymme, uppmärksammas eller utmanas.....
Med detta så kommer en normalisering och den opinionsbildning som MSM ägnar sig mot Sd tror jag snarare lyfter fram de frågor som Sd driver och som skrämmer etablissemanget så mycket.
Tålamod är en dygd.