2018-09-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SVT har varit rena Afrika idag. Unga, trevliga, insatta och anti-SD (förstås)
Ja, och hur tror du då jag känner mig efter 5 år i Afrika och reste hem när jag inte stod ut längre?
2018-09-09, 16:54
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Greta har också gissat i tävlingen. Men hon brukar mestadels vara förnuftig och behövs för balansens skull i tråden. Jag tror hon gissade 19,1%.

OK. Hatten av för Greta75
2018-09-09, 16:55
Medlem
Det är inte seriöst att tippa sd på 30 procent eller mer.
Jag är ledsen.
Här isthlm och i Gbg ligger väl sd gissningsvis runt 10 procent.

Det blir omöjligt att nå 30 när dryga tre miljoner människor i Sthlm och Gbg röstar så lite på sd.
Hade Sverige bestått av landsbygden och Skåne hade det varit fullt möjligt.
Men givet sd:s svaghet i Sthlm och Gbg är det en utopi.

19 procent.
Taket och rena glädjeyran enligt mig vore 22.5 procent.

Hoppas jag har fel men tror det ej.
2018-09-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så första "resultatet" blir på runt 32% om SD nu ligger runt 25%. Jag ser fram emot en hel del hjärtinfarkt på SVT/DN/Aftonbladet
Tjaaa... om man utgår från att förhållandet 16,6 > 12,2 består, blir det första siffran gånger 0,777 som gäller. Då blir det så här:

35,0 slutar på 27,2
30,0 slutar på 23,3
25,0 slutar på 19,4
20,0 slutar på 15,5

Fullt så linjärt kan sambandet dock inte vara, eftersom det skulle innebära att SD för att få t ex 93% måste börja på 120%.
2018-09-09, 16:59
Medlem
TronaldDump666s avatar
Rätt intressant jag noterade i min vallokal var att SD hade minst valsedlar av alla partierna, och jag bor i en av de mest PK-områdena i Stockholm. Är det högt utbud eller bryr sig SD inte att fylla på ordentligt här? De har inte haft nån valreklam här. Också intressant att notera är att S hade väldigt fullt på kommun och landsting men väldigt lite för riksdagen, FI tvärtom. Taktikröstning?
2018-09-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är ledsen.
Men hör isthlm och i Gbg ligger väl sd gissningsvis runt 10 procent.

Det blir omöjligt att nå 30 när dryga tre miljoner människor i Sthlm och Gbg röstar så lite på sd.

19 procent.

Om hela Sverige blir en besvikelse tror jag att i alla fall Skåne skrämmer PK rejält. Ett flertal kommuner kommer att ha ett SD i riksdagsvalet på över 40% tippar jag. Och Skåne ligger före Stockholm några år. Kontinentens värderingar diffunderar in därifrån.
2018-09-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
jag fick just svara på en rätt djuplodande inizio. De ville veta om jag redan hade röstat, vad jag hade röstat på, varför och när jag hade bestämt mig. Sedan grävde de i vilka frågor som hade påverkat mig. Det fanns ett tiotal att välja mellan, bland andra DÖ och hazaramnestin. De borrade också i hur jag hade hållit mig informerad om politiken, alltså vilka källor, och där kunde man välja "alternativmedia".
Jag fick den också
Medlem
S.Kandals avatar
Svarade också på en opinionsundersökning från Schibsted/Inizio för ett par timmar sedan, bör dyka upp vilken stund som nu antar jag. Bör ge en liten fingervisning om det är positiv eller negativ trend.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag tror på underskattning av SD i år. Och överskattning av MP. Troligen också - av mindre betydelse; överskattning av små partier och underskattning av S och M.
Småpartierna i VALU 2014 jämfört med valresultat:
MP 7,1 > 6,9 (+0,2)
V 6,6 >5,7 (+0,9)
C 6,5 > 6,1 (+0,4)
FP 6,0 > 5,4 (+0,6)
KD 5,0 > 4,6 (+0,4)
FI 4,0 > 3,3 (+0,7)

Allihop överskattades alltså, men MP allra minst. Så om MP får typ 4,5 i VALU kl 20 kan man tyvärr sannolikt glömma att de åker ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
jag fick just svara på en rätt djuplodande inizio. De ville veta om jag redan hade röstat, vad jag hade röstat på, varför och när jag hade bestämt mig. Sedan grävde de i vilka frågor som hade påverkat mig. Det fanns ett tiotal att välja mellan, bland andra DÖ och hazaramnestin. De borrade också i hur jag hade hållit mig informerad om politiken, alltså vilka källor, och där kunde man välja "alternativmedia".
Samma här!
2018-09-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är ledsen.
Här isthlm och i Gbg ligger väl sd gissningsvis runt 10 procent.

19 procent.

Jag tror du överskattar antalet folk i Sthlm och Gbg. Men, även som, då återstår 7 milj människor i övriga landet.
Av dessa 7 räcker det att 3 miljoner röstar på SD för att de ska bli rejält stora.
2018-09-09, 17:10
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
felpost

Är det en slump att så många i denna tråd fått frågor denna gång eller vill de möjligen få upp siffrorna lite. Dvs de har kanske koll på hur vi svarat tidigare...bara en tanke.
2018-09-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Är det en slump att så många i denna tråd fått frågor denna gång eller vill de möjligen få upp siffrorna lite. Dvs de har kanske koll på hur vi svarat tidigare...bara en tanke.

Dom vill säkert kalibrera sitt sätt att mäta gentemot valutfallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in