2018-09-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Vad firar ni hårdast? Ett sd över 25%, eller ett mp som åker ur riksdagen?

Om något av det skulle inträffa vill säga.
MP ur. Tveklöst. Det ändrar hela matchbilden. Totalt.
2018-09-09, 15:18
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Ska man tolka detta som att folk plockar valsedlar från olika partier för att inte avslöja att de faktiskt röstar på SD? Ska fika bara klart och gå ner till vallokalen och se om det är likadant här i mitt valdistrikt.

Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Japp, det är min absoluta övertygelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Ja så är det. Förstår inte grejen riktigt dock, rätt uppenbart vad man röstar på när man plockar med sig en av varje. Inte många partier som är tabubelagda.

Jag plockade en 4-5 stycken. Dels alliansens sedan SD.
La även två SD-sedlar i båset om folk inte vågade plocka SD pga alla nyfikna blickar.
2018-09-09, 15:21
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. Så har det alltid varit. Jag regerade på detta redan som liten när jag följde med mina föräldrar till vallokalen. Jag vet att jag undrade just varför alla tog emot valsedlar från alla partier, för jag fattade ju att man bara kunde rösta på ett av dom. Så detta är en tradition bland många.

När jag tänker efter så har jag sett detta när jag var liten. Detta förfarande blev troligtvis ännu mera påtagligt när SD kom in i bilden. Detta beror nog mest på hur valsedlarna har placerats i vallokalen. Det är först i år som valsedlarna har placerats bakom en skärm. Det går dock fortfarande att se vad folk plockar för valsedlar.
2018-09-09, 15:21
Medlem
Jaha, vad tippade Powergirl?
2018-09-09, 15:23
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jaha, vad tippade Powergirl?

Powergirl var väl rätt säker på 15 % och senaste budet låg väl på max 18 % (om inte jag kommer ihåg helt fel).
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Borde vara röstplikt om alla tänker "min röst gör till eller från" fallerar ju demokratin. Om man inte ens kan göra en ansträngningen när man vet hur många som jobbat och hållit fram till valdagen. Men det kommer väl alltid finnas folk som helt enkelt är så degiga och slöa och likgiltiga för allting.
Eller så är det ett avståndstagande från sveriges odemokratiska sk representativa demokrati och för direkt demokrati med folkomröstningar.

Bör vara tillåtet och beror inte på slöhet. Men införs direkt demokrati bör det kombineras med röstplikt.
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
jag fick just svara på en rätt djuplodande inizio. De ville veta om jag redan hade röstat, vad jag hade röstat på, varför och när jag hade bestämt mig. Sedan grävde de i vilka frågor som hade påverkat mig. Det fanns ett tiotal att välja mellan, bland andra DÖ och hazaramnestin. De borrade också i hur jag hade hållit mig informerad om politiken, alltså vilka källor, och där kunde man välja "alternativmedia".

Om det skall ge oss FB-are något behöver det vara ett annat OI. Det Inizio kommer fram till kan ifrågasättas om de har mycket fel i SDs stöd. Men snart vet vi hur bra de är.
2018-09-09, 15:24
Medlem
Nu på SVT kommer man diskutera alla dessa opinionsinstitut, intressant för er som varit i tråden och härjat. Slå över till SVT1.
2018-09-09, 15:25
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Nä, röstade på MED i år. Jag är utlandssvensk och brukar inte rösta men röstade på SD förra valet. Velade mellan SD, med, klp och afs den här gången.
Hur tänkte du dom ligger på högst 0,3 pr.
2018-09-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IanFraser
Ett stort jäkla TACK till Djimmie som tagit på sig detta hästjobb!

Instämmer!

Min känsla är att omröstningens medel kommer att ligga nära valresultatet. Precis som 2014.
2018-09-09, 15:30
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Min gissning för SD: 24,9%.

Reviderat ner något sedan kolgrills röstning.
2018-09-09, 15:31
Medlem
Eastwings avatar
Tippar 18,85%

Men hoppas på 28,5%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här