2013-10-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Kan du berätta mer för alla oss som inte såg inslaget?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/han-ar-ett-arbetsmiljoproblem
2013-10-30, 20:39
Medlem
AussieRedMans avatar
Fredri* Moli* verkar vara en riktigt pappskalle. Bra att svt visar upp rätta sidan av hur SD politiker är.
2013-10-30, 20:39
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Makalöst! En kommunpolitiker som flippat i Karlskoga är med i Rapport? Rapport fortsätter sin anti SD agenda!

Sådant här händer ju lite var stans..bland politiker och andra arbetsplatser...Hade det varit någon från ett annat parti så hade det inte slagits upp såhär, mer än någon notis i lokalblaskan.
2013-10-30, 20:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Fredri* Moli* verkar vara en riktigt pappskalle. Bra att svt visar upp rätta sidan av hur SD politiker är.
Det här var EN person..fjant.

Liknande händesler händer då och då bland alla partier.
2013-10-30, 20:45
Medlem
Bruksgasellens avatar
Citat:

Ja, han verkar vara en pappskalle. Men Martin Kinnunen uttrycker sig lugnt och sakligt. I detta läge är det dags att påminna om en av Bruksgasellens favoritteser som lyder "att de flesta politiker har liten hjärna och stor käft". SD är ett nytt parti och har inte hunnit få in så många storkäftade mikrohjärnor ännu.
2013-10-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Makalöst! En kommunpolitiker som flippat i Karlskoga är med i Rapport? Rapport fortsätter sin anti SD agenda!

"Jag är stolt för mina medarbetare, att vara lokalvårdare är inget konstigt, det är bra."

HAHAHA, fyfan, städare är medarbetare till politiker nu? Ja, inte lär det vara många som går på de där flosklerna, hoppas jag. "Lokalvårdare".

Kan inte vara bra för stödet att SD har en massa idioter ute i kommunerna, men folk fattar nog att det tas upp i riksmedia bara för att det är en Sverigedemokrat, finns nog hur många sjuklövrar som helst som gjort värre saker.
2013-10-30, 22:43
Medlem
Citat:

Citat:
Den stora tråden om Kyrkovalet 15 september 2013!
https://www.flashback.org/p45094181#p45094181
2013-09-04, 22:28 #156
AussieRedMan
Ni som får gå o rösta ( har annan tro) uppmanar jag att ta hela bunten med SD valsedlar i släng den sedan. Ett enkelt knep som faktiskt fungerar.
Sprid till vänner, får rasisterna medvind vilket kan påverka det viktiga valet 2014.

Jämfört med dig och dina valfuskande islamistvänner är han en ängel.
Senast redigerad av amalrik 2013-10-30 kl. 23:04.
2013-10-30, 23:11
Medlem
Nu går vi in i en intensiv period med opinionsundersökningar. Någon skrev för några dagar sedan att Ipsos skulle komma på torsdag, d.v.s. i natt. Själv kan jag dock inte se att Ipsos skulle ha en fäbless för torsdagar. Fredag, söndag och måndag tycks vanligare.

Be that as it may, vi har vissa skäl att tro att SD kommer att öka. Framförallt handlar det om den kraftiga medlemstillströmningen de senaste veckorna, vilket tidigare har korrelerat med ökning i opinionen. Detta kan emellertid beror på att det är ett valår, så för den som siktar på en politisk karriär så börjar det bli bråttom nu om man inte ska missa fyra år.

Ett annat tecken som jag själv tar på allvar är att Thoralf Alfsson skrivit i ett blogginlägg att han aldrig fått så mycket respons av väljare tidigare. Sådana inlägg av Alfsson har tidigare varit en mycket pålitlig indikator på vad som rör sig i valmanskåren.
2013-10-30, 23:15
Medlem
Citat:
Lägg ner det för med att leta upp gamla inlägg, tillför inget din nolla.

Tvärtom skulle jag vilja påstå. Bra att sånt här odemokratiskt beteende och vurmande kommer upp till ytan. Särskilt för "nykomna" medlemmar, som mig själv t.ex!
Detta visar tydligt att du är ett avskum och dina åsikter är inte vatten värt då du förespråkar någon form av diktatoriskt jävla DDR-praktiserande.

Det är pack som dig och dina systrar i expo som är anledningen till att det behövs valobservatörer nästa år.
2013-10-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Detta kan emellertid beror på att det är ett valår, så för den som siktar på en politisk karriär så börjar det bli bråttom nu om man inte ska missa fyra år.

Hur mycket karriär pratar vi egentligen om på kommunal nivå?
Givetvis måste ekonomiska ersättningar osv skilja mellan diverse kommuner, men, det kan ju inte vara någon vidare ekonomisk karriär det handlar om?

Vad driver "småfolket" allt ställa upp lokalt i t.ex kommunval eller styrelseuppdrag för SD där man bor? Denna sjuka politiska förföljelse vi ser av SD förekommer även i de minsta bruksorter även där bör väl rädslan för diverse repressalier spela in för huruvida man bör engagera sig politiskt eller ej?

Eller är ersättningarna så pass "bra" även på kommunala nivåer att det är "värt risken" att ställa upp?
Eller handlar det helt enkelt om vanliga svenskar som tröttnat på att se sitt land förfalla och bestämt sig för att bidra så gott dom kan?
Senast redigerad av IVXX 2013-10-30 kl. 23:30.
2013-10-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVXX
Hur mycket karriär pratar vi egentligen om på kommunal nivå?
Givetvis måste ekonomiska ersättningar osv skilja mellan diverse kommuner, men, det kan ju inte vara någon vidare ekonomisk karriär det handlar om?

Vad driver "småfolket" allt ställa upp lokalt i t.ex kommunval eller styrelseuppdrag för SD där man bor? Denna sjuka politiska förföljelse vi ser av SD förekommer även i de minsta bruksorter även där bör väl rädslan för diverse repressalier spela in för huruvida man bör engagera sig politiskt eller ej?

Eller är ersättningarna så pass "bra" även på kommunala nivåer att det är "värt risken" att ställa upp?
Eller handlar det helt enkelt om vanliga svenskar som tröttnat på att se sitt land förfalla och bestämt sig för att bidra så gott dom kan?

Pengar är inte enda belöningen. Att sikta på politisk karriär handlar också om att få syssla med det man är intresserad av, och är bra på. På lång sikt är det naturligtvis så för de flesta att man vill ha ett visst monetärt utbyte, åtminstone om man inte redan har en framgångsrik civil karriär.
2013-10-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVXX
Jag själv är född på 80-talet så jag minns inte hur den här tillströmningen av människor mottogs bland svenska folket. Hur var egentligen responsen, positiv, negativt?
Sen antar jag att mediarapporteringen var väldigt ensidig på den tiden och gjorde det än svårare då än idag att finna sanningen.
Idag finns åtminstone internet som ett hjälpmedel för att söka sanningar bara sekunder bort.
Om man går till 90-talet så kom det en hel del sk kosovoalbaner hit. Och av de som kom hit var en stor del kriminella i den meningen att dom inte såg något problem att stjäla det dom ville ha. (Vet inte om det är en konsekvens av ett kommunistiskt samhälle).

Jag hade några släktingar som bodde intill en förläggning där det höll till, och på så vis en hel del info om hur det var. Man gick in ett gäng i en affär och några tog det man ville ha och så for man tillbaka till förläggningen. Polisen fick inte gå in där utan tillstånd för husrannsakan, och det fick dom inte för den typen av brott.
Föräldrarna var tvungna följa barnen till/från skolorna då de annars blev rånade av kosovoalbaner. Samma sak när de skulle vara ute och leka.

Polischefen i staden förnekade länge att det skulle finnas något problem men opinionen blev till slut för stark. Tom media började skriva om händelserna.

Det var då som Folkpartisten Birgit Friggebo antydde att det fanns något kulturellt eller liknande som gjorde att kosovoalbaner var mer benägna att stjäla. Hon hade antagligen drunknat i missnöjesrapporter.
Men då tog det hus i helvete och (S) tänkte släpa henne inför konstitutionsutskottet. GP stoppade dock det. Vet inte riktigt hur Socialdemokraterna tänker i det fallet, men någon sk empati för de utsatta barnen hade man iaf inte. Och det var tydligt att man menade att det vara stor skandal att folket fick riktig information.

Men internet fanns inte för så många då så korrekt info om hur illa det var nådda bara de direkt drabbade. Uppåt inom polis och invandrarverk od propagerade naturligtvis fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in