2013-10-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vill man bli inspirerad och känna den folkliga vreden ska man läsa kommentarerna efter det blogginlägget, en energiboost av bästa slag.

Ju mer folk vaknar upp och ju mer man läser allas kommentarer över allt, desto mer surrealistiskt verkar hela detta massinvandrings-helvete som varat i åratal, man får en mental käftsmäll och klarhetens kranka blekhet slår till som en dålig bakfylla, vad fan håller vi på att göra med vårt eget land?

Det är nästan man börjar tro att "the sky is the limit" för SD 2014. Ni som yrar om 2018, jag börjar tro att ni har fel.

Se framför allt vilka det är som skriver. I stort sett alla är SD:are medan sossarna lyser med sin frånvaro. Det finns helt enkelt inget engagemang ibland dem.

/SD-trollet
2013-10-29, 23:21
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Se framför allt vilka det är som skriver. I stort sett alla är SD:are medan sossarna lyser med sin frånvaro. Det finns helt enkelt inget engagemang ibland dem.

/SD-trollet

Många av dessa "SD:are" är folk som vaknat upp ur PK-dvalan. Jag är en av dem.
2013-10-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Tyvärr så läser inte Nisse i Hökarängen de av dig uppgivna alstren. Det behövs något som även kan påverka Nisse både på kort och lång sikt. AP t.ex. har i princip samma läsare varje dag, mycket litet tillflöde av nya. Utom då aftonslusken kör något race, men AP faller snabbt tillbaka till samma antal läsare efter några dagar.
Spridningseffekten är större än vad du tror. Även om det inte handlar om direktkontakt med dessa medier, finns det människor som för informationen vidare.

Mina vänner som läser avpixlat, brukar tala om vissa aspekter som dessa medier för fram. Jag talar själv med min politiskt korrekta flickvän om dylika saker, i dämpad form givetvis. Resonemangen och dagens situation är på inget sätt okänd för människor.

Tidigare delade jag kontor med några i ledningen på koncernen jag jobbar på, vilket följaktligen gjorde att vi fikade tillsammans. Under dessa stunder kom dessa frågor upp ibland och det var inte några känsliga ämnen för dessa människor. Det talades väldigt fritt kring de upplevda problemen som bl.a. Avpixlat och Fria Tider uppmärksammar. Förvisso var dessa en exklusiv skara män, ändock intressant. Blev förvånad över hur frispråkiga dessa var. Ingen av dessa medgav dock att de på något sätt sympatiserade med exempelvis SD, och inte heller nämnde de några av dessa medier vid namn. Oftast var diskussion ganska skämtsam (fördomsfull skulle förmodligen många kalla den).
2013-10-30, 00:34
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Allt detta gör att Sverigedemokraternas 45 miljoner kronor kommer räcka längre än vad våra 65-70 kommer göra. Av fler skäl. Sverigedemokraterna äger idag stora delar av nätet. De äger de stora chat- och communitysidorna genom att kontrollera moderatorerna. De ser till att släcka ut kommentarer som är kritiska för att sedan tända dom igen när de ligger så långt ner att få, om ens någon, läser dem. De äger tidningarnas kommentatorsfält och har drivit opinion för sin sak där i flera år. När jag tog upp detta med ansvariga för bloggkontakter på staben så blev reaktionerna milt sagt förvånande:

”Äh, inget för oss. Vem läser dom? Bara troll”.

Mitt svar var annorlunda. De är många. Och kommentarerna ligger alltid där. Över tid påverkar de, likt en droppe som urholkar stenen, attityder och förhållningssätt. Det är det som kallas för långsiktig opinionsbildning vilket staben på Sveavägen 68 inte längre behärskar. Siffrorna för SD, och att såväl SvP och SMR rör sig allt mer obehindrat, torde vara ett rätt bistert bevis på tjänstemännens blunder.
Citat:
Sedan har två enskilda personer åsamkat hela debatten mot Sverigedemokraterna stor skada. Så stor skada att det inte längre går att debattera arbetskraftsinvandring, integration eller migration och flyktingpolitik på ett rimligt och sansat sätt. Den ena är Mona Sahlin, den andre är Anders Lindberg på Aftonbladet. Lindberg var innan han kom till Aftonbladet Mona Sahlins ansvarige för just omvärldsbevakning så det är ingen slump att de har samma anslag i debatten. Det finns ingen tvekan om deras patos, de brinner verkligen för den kampen mot främlingsfientlighet på samma sätt som jag men vägen de båda har valt, att trumma in för läsare och väljare att en Sverigedemokrat är ett encelligt djur med barbariska drag, har visat sig vara kontraproduktivt. Vare sig Mona Sahlin eller Anders Lindberg vill numera stå för att den logiska konsekvensen är att 12,8 procent, var åttonde, manlig LO-medlem i sådana fall är en person misstänkt lik en neanderthalare men med en manets intellekt. SD har varit i valrörelse sedan tio månader, tio månader längre än alla andra partier och med fokus på europaparlaments- och riksdagsvalet. Kyrkovalet var ointressant för dem då de dessutom fortfarande har svårt att rekrytera valbara på lokal nivå. De är i olika roller ute på arbetsplatser med stor personalomsättning och i områden med stor social påfrestning och säljer in sitt budskap. Och de som dyker upp på arbetsplatser där en S eller LO-företrädare dagarna innan fortsatt trumma in det Sahlinistiska budskapet visar sig vara en alldeles normal människa. Ofta, till skillnad från andra företrädare från andra partier, lyssnar de mer än de talar. Och de ställer frågor, är nyfikna på just din vardag. Och de har sina svar om du skulle komma med motfrågor. Och så här har de agerat sedan tio månader, vi mjukstartar nu….
http://mitt-i-steget.blogspot.se/2013/10/en-dyrkopt-valrorelse.html
2013-10-30, 01:06
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Vill man bli inspirerad och känna den folkliga vreden ska man läsa kommentarerna efter det blogginlägget, en energiboost av bästa slag. Jag själv har inte ens hunnit rösta på SD en enda gång ännu, och det är tiotusentals som är i samma läge, man kan inte vänta på att få lägga i den där djävla valsedeln i lådan för att få en viss sinnesfrid tillbaka.

Ju mer folk vaknar upp och ju mer man läser allas kommentarer över allt i alla bloggar och i alla kommentarsfält över hela nätet, desto mer surrealistiskt ter sig hela detta massinvandrings-helvete som vi skapat i åratal, man får en mental käftsmäll och klarhetens kranka blekhet slår till som en dålig bakfylla, vad fan håller vi på att göra med vårt eget land?

Det är nästan man börjar tro att "the sky is the limit" för SD 2014. Ni som yrar om 2018, jag börjar tro att ni har fel.

Om inget oförutsett inträffar (Åkesson börjar slåss i TV-studion), så är 15% i valet 2014 helt klart. Hur sjuklöverpartierna agerar och förhåller sig till SD efter valet är av stor betydelse för hur det kommer gå i valet 2018.

SD kommer även med 15% 2014 troligen att bli marginaliserade. Men frågan är hur sjuklöverpartierna agerar. Om SD hade legat kvar runt 6% i opinionen, så hade inte socialdemokraten Johan Westerholm skrivit det blogginlägg som du refererar till. Men med ett SD som inte bara parkerat över 10% utan växer, så börjar de bli ett reellt hot. Westerholm begriper att SAP läcker som ett såll och att det är i SD som allt fler sossar hamnar. Om SD får 15% i valet 2014, så torde 30% (eller kanske mer) av manliga LO-medlemmar rösta på SD. Och snart närmar sig det 50%. Vad är det då kvar av det gamla arbetarpartiet? Inget. SAP har spelat ut sin roll som arbetarparti.

Med ett SD över 15% i valet 2014 lär det börja röra sig inom socialdemokratin (och de andra partierna). Vi får inte glömma att partipolitiken på riksnivå i huvudsak handla om en födkrok och att besitta makt. Sjuklövern (med visst undantag för mp och v) är nutidens adel. Riksdag, regering, kommuner och landsting beslutar om mer än 50% av det som skapas i Sverige - med stöd av våldsmonopolet driver de in skatter från allt som rör sig och beslutar mer eller mindre självsvåldigt hur pengarna skall användas. Eftersom de sju riksdagspartierna i princip förespråkar en identisk politik är de demokratiska valen enbart fernissa - ett trick för att få oss väljare att tro att det i slutändan är vi som bestämmer och därmed legitimera adeln.

Att det då kommer in ett parti som verkligen vill någonting med Sverige är ett stort hot. Och det handlar inte enbart om att för varje SD-riksdagskandidat som kommer in, åker en sjuklövare ut. Det arbetar 1000-tals tjänstemän inom riksdag och regering och lika många till i utredningar och annat. Lägg därtill all den makt som riksdagen sitter på när den delar ut pengar till höger och vänster. 10-tals miljarder som går till universitetsforskning och utbildning, presstöden, kulturen osv (dvs andra entiteter som besitter makt i samhället). Med en ny spelare ändras förutsättningarna i hela landet. Att sjuklövern kommer sitta still och titta på när SD växer har jag svårt att tro.

OM någonting sker mandatperioden 2014-2018, så kommer den att börja med att alla sjuklöverpartier kommer att försöka begripa vad de har gjort för fel. Människor som Johan Westerholm kommer att försöka påverka SAP inifrån, andra i andra partier. "De goda" i respektive parti kommer att sätta sig på tvären och det kan bli riktigt "ugly". Kanske sker en omsvängning i ett eller flera av partierna i sjuklövern. Det andra alternativet är att de försöker göra SD olagliga, såsom gjordes med Vlaams Blok i Belgien och andra partier. Detta kommer man nog inte att lyckas med - svenska domstolar och myndigheter verkar agera enligt lagen. Bara det att nationalistiska tidskrifter lyckas få presstöd trots påtryckningar från regeringen, är stort.

SD kan hoppas på att sjuklövern inte gör mycket 2014-2018, förutsatt att invandringen fortsätter i dagens takt och med samma profil, så kommer Sverige garanterat att hamna i stora problem under denna mandatperiod. Man kan inte ta in 100 000 muslimer i ett sekulärt, högteknologiskt land under flera års tid, utan att detta gör ett rejält avtryck i ekonomi och samhällsfunktionerna. SD kommer då att växa som en raket i opinionen och kommer bli det största partiet 2018. Hur detta kommer mottagas kan man bara spekulera om - men det kommer vara en händelse som är helt unik i svensk politisk historia. De partier som varit de största i svenska riksdagsval har alltid varit partier med en lång historia och en stark förankring ofta i en social klass eller samhällsklass (SAP-arbetare, Centern -bönder, glesbygd, miljö och moderaterna i borgarklassen). SD kommer från att vara ett litet hatat parti, men kommer vara sveriges största riksdagsparti med väljare från alla samhällsklasser - med den gemensamma nämnaren i omsorgen om landet.

Men som sagt, det är svårt att tro att sjuklövern kommer att sitta still i båten. Det är för mycket som står på spel. Idag är opinionsmätningarna SD:s vän - då de allt högre siffrorna lockar ännu fler sympatisörer. Men blir siffrorna för stora, blir de en allt ondare tå för sjuklövern och media. Det bästa är naturligtvis om SD:s politik stjäls rakt av och implementeras av alliansen eller oppositionen - då kan SD packa ihop: "mission accomplished". Under alla omständigheter är det en spännande utveckling.
2013-10-30, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
SD har ju aviserat att man skall satsa stort på TV-reklam inför valet, kanske ett litet klipp med Lindbeck hade funkat bra där.

Varför vänta till valet.

Någon som är skicklig på videoredigering skulle med fördel kunna klippa ihop ovanstående klipp där Lindbeck berättar sanningen för Lööf (med henne synlig i samma bild som Lindbeck) omedelbart följt av väl valda videoklipp där Lööf förespråkar 20 miljoner invandrare, fri invandring eller liknande.

Med tanke på Centerns och Lööfs ogenerade vansinnespolitik borde det finnas gott om videoklipp som dokumenterar deras position (Agenda, partiledardebatter osv).
2013-10-30, 07:29
Moderator
Siegfrids avatar
Fokus på opinionsundersökningarna, förstår att Lindbecks utspel var trevligt men nu återgår vi till opinionsundersökningarna. Assar Lindbeck har egen tråd i I&I om ni vill diskutera honom vidare. Här sätter vi punkt för den diskussionen nu.
/Mod.
2013-10-30, 08:27
Medlem
Teleskoptampong2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför ska det bli en sänkning här när det inte blev en sänkning då när det hände? Tvärtom, SD:s uppgång fortsatte i en oförminskad takt trots att SD:are viftade med järnrör på gatan:

http://www.status.st/
http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rnr%C3%B6rsskandalen
De flesta verkar anse att järnrörsgrejen inte hade någon effekt på opinionen, eller till och med hade en positiv effekt, eftersom SD gick upp.

Jag tror att SD snarare ökade trots järnrörsdrevet, inte på grund av det. SD var redan inne i en stark tillväxtfas av andra anledningar. Mest troligt enligt mig är att avslöjandet hade en negativ effekt, och att SD hade gått upp ännu mer om filmen inte kommit fram.

Eftersom vi inte har tillgång till ett parallellt universum där filmen aldrig kom till allmän kännedom, blir det förstås bara gissningar. Men det tycks mig dumt att gissa att filmer på riksdagsledamöter som beter sig tvivelaktigt skulle ha positiv effekt på opinionen.
2013-10-30, 08:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Det är inte att man får ett stort väljarstöd, utan varför du får det. Just nu rapporteras bara att SD växer. Några större analyser görs inte av etablerad media. Expo har av den anledningen fått allt större inflytande. När SD får ca 15 procent till valet 2014 kommer expo och allehanda kulturmarxistiska organisationer ges än mer makt och gammelmedia satsar på ett kort på renlärighet eftersom vi har en rödgrön regering. Jag har satt våren eller hösten 2016 som ett slags avgörande brytpunkt. Situationen kommer att vara så extrem och kaosartad att även den mest ointresserade av politik känner att han eller hon måste ta ställning och vill ta reda på hur det egentligen ser ut. Då går expo fett bort och man kommer att undra hur fan myndigheter som ungdomsstyrelsen kan skänka stora summor till antivita och terrorvänliga organisationer som Megafånen och Afrosvenskarna. Vaftrudner har i ovanstående inlägg fixerat själva orsaken till SD:s avgörande betydelse för väljarna vid denna tidpunkt – omsorgen om landet. Jag tror inte alla har förstått själva innebörden och konsekvensen av att det bara finns ett parti med den profilen och agendan. Sjuklövern säger att det inte finns något de utan bara ett vi, men var och en kan konstatera att det bevisligen är tvärt om. De andra partierna står helt enkelt bara för särintressen och har med allehanda poststrukturella tankegods under allt för lång tid sett folket som en fiende. 2016 kommer detta att bli allt för uppenbart och under denna dystra tid vill väljarna istället ha en enande kraft. Valet 2018 kommer att vara det verkliga ödesvalet för sjuklövern och segervalet för SD.
2013-10-30, 09:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskoptampong2
De flesta verkar anse att järnrörsgrejen inte hade någon effekt på opinionen, eller till och med hade en positiv effekt, eftersom SD gick upp.

Jag tror att SD snarare ökade trots järnrörsdrevet, inte på grund av det. SD var redan inne i en stark tillväxtfas av andra anledningar. Mest troligt enligt mig är att avslöjandet hade en negativ effekt, och att SD hade gått upp ännu mer om filmen inte kommit fram.

Eftersom vi inte har tillgång till ett parallellt universum där filmen aldrig kom till allmän kännedom, blir det förstås bara gissningar. Men det tycks mig dumt att gissa att filmer på riksdagsledamöter som beter sig tvivelaktigt skulle ha positiv effekt på opinionen.
Almqvist var en stor förlust för SD och visst hade SD växt ännu mer utan dylika skandaler.
Om SD behandlades som ett normalt parti i media och vi hade en normaliserad invandringsdebatt så skulle SD ha gått ännu bättre i både EU val och riksdagsval och opinionen hade redan legat runt 20-25 %.
2013-10-30, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är inte att man får ett stort väljarstöd, utan varför du får det. Just nu rapporteras bara att SD växer. Några större analyser görs inte av etablerad media. Expo har av den anledningen fått allt större inflytande. När SD får ca 15 procent till valet 2014 kommer expo och allehanda kulturmarxistiska organisationer ges än mer makt och gammelmedia satsar på ett kort på renlärighet eftersom vi har en rödgrön regering. Jag har satt våren eller hösten 2016 som ett slags avgörande brytpunkt. Situationen kommer att vara så extrem och kaosartad att även den mest ointresserade av politik känner att han eller hon måste ta ställning och vill ta reda på hur det egentligen ser ut. Då går expo fett bort och man kommer att undra hur fan myndigheter som ungdomsstyrelsen kan skänka stora summor till antivita och terrorvänliga organisationer som Megafånen och Afrosvenskarna. Vaftrudner har i ovanstående inlägg fixerat själva orsaken till SD:s avgörande betydelse för väljarna vid denna tidpunkt – omsorgen om landet. Jag tror inte alla har förstått själva innebörden och konsekvensen av att det bara finns ett parti med den profilen och agendan. Sjuklövern säger att det inte finns något de utan bara ett vi, men var och en kan konstatera att det bevisligen är tvärt om. De andra partierna står helt enkelt bara för särintressen och har med allehanda poststrukturella tankegods under allt för lång tid sett folket som en fiende. 2016 kommer detta att bli allt för uppenbart och under denna dystra tid vill väljarna istället ha en enande kraft. Valet 2018 kommer att vara det verkliga ödesvalet för sjuklövern och segervalet för SD.

Bra skrivet inlägg. Jag håller det inte för uteslutet att Jimmie Åkesson blir svensk statsminister efter valet 2018.
2013-10-30, 09:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har möjligen varit naiv, men jag trodde att när SD började nå 10-12% så skulle S och M börja vakna och sakta lägga om invandringskursen. Nu finns det inga sådana tendenser utan tvärtom lägger man i högväxeln för massinvandringen.
Dock är jag övertygad om att ett valresultat för SD på 15 % och ett fortsatt växande stöd efter 2014 kommer få effekter både på S och M.
Framför allt tror jag M kommer att skifta ledargarnityr, men frågan är om den som efterträder är beredd ändra kursen?
Om det osannolika händer och sjuklövern fortsätter dödsritten så kommer SD få en explosionsartad tillväxt efter 2014.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in