2013-10-14, 13:04
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Stina Morian, Yougovs tidigare analyschef, måste må dåligt nu. Hon förklarade igår att hon är en aktiv antirasist och en SD-hatare:

Vi har också fått bekräftat att det finns ledande personer på instituten som hatar SD. Så motiv att förvränga verkligheten finns i högsta grad.

Som jag skrev när uttalandet var, så handlar det förstås om att slippa anklagelserna för att gynna SD genom att YouGov ofta har SD på höga nivåer. Kanske för att YG är internationellt och att de inte får avvika från koncernens metoder och t ex vikta ner SD.
2013-10-14, 13:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Carl Melin från United Minds har själv flera ggr deklarerat att de
började vikta ned SD efter valet mha en internetfaktor.
Du kan ladda ner rådata och kolla.
Det finns flera inlägg av RingRing2014 och undertecknad
som visar att United Minds viktar ned SD och viktar upp S.
Jag misstror dig inte. Jag blir bara förvånad. Att manipulera undersökningar, är bland det värsta man kan göra som undersökningsföretag. Man bränner all trovärdighet. Vem vill till köpa deras marknadsundersökningar till exempel? Inte jag i alla fall!
2013-10-14, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Fast jag kan inte köpa det där rakt av. Det måste finnas även moderater som jobbar på instituten, som kanske hatar vänsterpartister. Eller Socialdemokrater, som hatar moderater.
Skillnaden är att ALLA hatar SD och alla hatar SD absolut mest av alla partier. Moderaterna av idag föredrar nästan alla gånger kommunister före ''rasister'' som de ju anser SD är. Dessutom är SD föraktet så utbrett att ingen jävel bryr sig om man gör något dåligt mot sverigedemokrater, en SDU medlem blev ju nyligen mördad men inte ens en notis i tidningarna om det. Den nuvarande eliten hatar SD och allt de står för på alla plan så att det sker omfattande fiffel mot SD är jag säker på.
2013-10-14, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag misstror dig inte. Jag blir bara förvånad. Att manipulera undersökningar, är bland det värsta man kan göra som undersökningsföretag. Man bränner all trovärdighet. Vem vill till köpa deras marknadsundersökningar till exempel? Inte jag i alla fall!
SD hatarna som är en stor majoritet i Sverige är så rabiata att de skiter fullständigt om man fuskar och fifflar för att förstöra för SD, allting för att krossa ''rasisterna'', tyvärr kommer SD aldrig kunna rädda Sverige då vi är ett alldeles för sjukt land på alla plan, kulturmarxismen är norm och nationalism ses som något ondskefullt och så kommer det alltid vara. Sjuklövern kommer aldrig samarbeta med SD så SD får aldrig något inflytande om de inte får 50 % av rösterna.
2013-10-14, 14:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methoss
Sjuklövern kommer aldrig samarbeta med SD så SD får aldrig något inflytande om de inte får 50 % av rösterna.

Vad grundar det här antagandet på?
2013-10-14, 14:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fast att det knappast står rätt till har det funnits misstanke om länge, sen kan sen förklaras med inkompetens och allmän svårighet att göra en korrekt viktning av det underlag man har.
Men nog är jag övertygad om att man bromsar SD's ökning så gott det går.
2013-10-14, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Fast jag kan inte köpa det där rakt av. Det måste finnas även moderater som jobbar på instituten, som kanske hatar vänsterpartister. Eller Socialdemokrater, som hatar moderater.

Givetvis, men du vet ju lika bra som jag att inget parti är så hatade av sina motståndare som just SD. Det är ett helt annat hat som både är oresonligt och fanatiskt.
2013-10-14, 14:58
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är inte hennes avsikt att göra en så bra och korrekt analys som möjligt. Hon vet givetvis att SD inte är främlingsfientligt, hon vet givetvis att väljarbasen är väldigt bred ute i stugorna och även bland medel&hög-utbildade. Hon vet givetvis att folk som röstar SD är vanligt (modigt) folk som tar ställning för ett bättre Sverige, och inte "frustrerade unga män".

Men allt som skrivs om SD, även på nyhetsplats, har ju som syfte att racka ner på SD och försöka sänka dem, eller åtminstone desperat försöka bevara skämsfaktorn att vara SD'are (denna faktor som faktiskt visar tecken på att luckras upp, vilket är etablissemangets största mardröm).

Det är så man ska se denna text från Melin.

Provocerande ändå att denna finporslinvänstern med flotta hus och välbetalda jobb slänger skit på denna grupp som är navet i arbetarrörelsen hon sägs tillhöra. De är goda fina hårt arbetande medborgare så länge de röstar rätt och får snobbvänstern att känna sig sig duktiga. När de inte röstar rätt längre klankar de ner på arbetarfolket likt en sniken gammal fabrikör på 30-talet.
2013-10-14, 14:58
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
Givetvis, men du vet ju lika bra som jag att inget parti är så hatade av sina motståndare som just SD. Det är ett helt annat hat som både är oresonligt och fanatiskt.

Ja, patologiskt. Se på dåren Reinfeldt. Aldrig tidigare har man hört talas om en politiker som åratal innan ett val deklarerar att han hellre lämnar över all makt åt kommunister-miljöextremister-sossar framför att befatta sig med ett demokratiskt framröstat, konservativt mainstream-parti (i normala länder).
2013-10-14, 15:44
Medlem
Nu är det något nytt hat mot SD på facebook också, med något som kallas för slutpixlat och en hård näve som kramar sönder ett SD märke.
2013-10-14, 15:53
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Nu är det något nytt hat mot SD på facebook också, med något som kallas för slutpixlat och en hård näve som kramar sönder ett SD märke.

Nytt och nytt, har väl funnits ett antal år? Bara att gå in på deras blogg om du vill kolla vilken smörja man vräker ur sig. Det är dock OT så vi nöjer oss så.
2013-10-14, 15:58
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG

Vilka nötter. Dom har inte fattat att man röstar fram partier, man röstar inte bort det man inte vill ha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in