Citat:
Ursprungligen postat av
thewhat
Ja man kan ju alltid drömma.
Du behöver inte ens drömma.
Om du sa till någon att SD skulle få över 25% (fördubbling) i trovärdiga opinionsundersökningar endast 2 år efter riksdagsvalet så skulle folk skriva samma sak.
Detta och nästa år kommer under inga som helst omständigheter bli lugnare beträffande massinvandringen. Det är nämligen då kommunerna måste börja betala notan när "flyktingarna" ska ut i samhället. Föreställ dig även kulturkrocken med allt vad det innebär. Det kommer bli fullständigt kaos.
Då har jag inte ens nämnt anhöriginvandringen. Den kommer bli grotesk.
Då finns det inga ursäkter för de partier som ställt till med detta. Det går helt enkelt inte att komma undan med sånt i dessa tider när allt lagras på nätet och vem som helst har tillgång till princip allt.
Du kan vara lugn. De mest extrema vänstertomtarna som blir drabbade av mångkulturen nödgas rösta på SD. Att de blir överlägset störst är helt oundvikligt.
Frågan är bara om de kan bli
så stora att både det rödgröna och alliansen vardera blir mindre. Det tror jag faktiskt. Enligt Yogov och Sentio var det bara ca 5-7% skillnad som minst ett tag. Vilket i sin tur kanske betyder enbart 3-6%. Efter ytterligare ett par av kaos är det småsiffror att hämta in för SD.
Då måste det ske en blocköverskridande regeringsbildning för att hålla SD utanför, vilket nästan kommer få DÖ att framstå som seriös. Sossarna och borgarna har varit starka rivaler i över 100 år. De hatar fortfarande varandra.
Å andra sidan kommer alliansen förlora L iom att de kommer ryka ut och kanske även Jesuspartiet. Mp likaså får de rödgröna så att något av blocken på egen hand kan överskrida SD är det alltså inte tal om 2018. Det kan jag garantera eder. Kom ihåg att varje gång SD ökar, minskar de andra.
Vilka ska ta första steget att vilja bilda regering med mighty SD?