2016-07-21, 01:04
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske kom dessa partier för tidigt. Kanske såg grundarna och deras väljare saker som vi andra inte såg?

Ja SD var ju också på tok för tidiga så att säga. Man skrattade åt SD 1988 också, som vissa nyfödda PK-SD:are gör åt andra idag.

Alltid lätt att åka med ett gratiståg i medvind.
2016-07-21, 08:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
MK som ville samarbeta med Expo för att hitta nazister inom SD inte att förglömma.

Jag skulle inte gjort det bättre själv, det garanterar jag. I egenskap av SD-väljare tar jag mig friheten att kritisera SD när jag tycker det är befogat eller vill SD bara ha ja-sägare och ryggdunkare som sympatisörer?

Kanske kom dessa partier för tidigt. Kanske såg grundarna och deras väljare saker som vi andra inte såg?

Revolutionen kan mycket väl vara nära även om du var ironisk. Idag säger SÄPO att de inte har kontroll på IS-sympatisörer och terrorister i Sverige, att SÄPO inte varit förutseende.
Fast det är inte killarna som gapar om judisk konspiration från en källare i Hägersten som kommer leda någon revolution, den saken är klar.

Sverige har en chans och det är SD i regeringsställning senast 2022, sen kan vi ge upp och emigrera eller konvertera.
2016-07-21, 08:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Å andra sidan, du kan inte förneka att ett mer tydligt SD, som bla börjat tala om repatriering igen, brutit en neråtgående trend under våren.
Absolut, SD måste gå åt höger när M och S kliver in på SD's planhalva.
Fortsätter SD växa så kommer åtminstone M tassa efter, sen om det likt FP och svenskatester är populism återstår att se.
Ett starkare SD kommer bli tuffare men kan tvingas kompromissa, bara ställa in sig på det.
2016-07-21, 08:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det finns inget mer systemlojalt och insulärt än en folkhemsnostalgisk SD-sympatisör. Sverige är annorlunda och oföränderligt. Inga internationella förlagor, paralleller och jämförelser är relevanta. Den politiska skivsamlingen är inhemsk och inhandlad på 90-talet och tidigare.
Fast nu är inte Sverige ett europeiskt land i mittfåran lagom, Sverige är ett extremt land med extrema ståndpunkter. Sverige är på gott och ont ett konsensushelvete, det gör att du måste ha en politik som får med dig flertalet. Se på moderaterna, de lyckades när de blev sossarna light och omfamnade flera frågor som gammelmoderater såg som ej förhandlingsbara.
Tyvärr så tog moderaterna över även miljöpartiets invandringspolitik.
Men Cirkusnegern lyckades behålla makten i 8 år, utan massinvandring hade han lätt kunnat sitta 4 år till, lätt.

SD måste bli större och bredare och sedan koka blattegrodan när de sitter vid makten, SD måste redan nu ta fram en mediastrategi hur SD skall få kontroll på statlig media och kunna motverka gamla hatmedia som DN, AB mfl.
2016-07-21, 10:51
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

SD måste bli större och bredare och sedan koka blattegrodan när de sitter vid makten, SD måste redan nu ta fram en mediastrategi hur SD skall få kontroll på statlig media och kunna motverka gamla hatmedia som DN, AB mfl.

Låter klokt och bra med undantag för kokta blattegrodor.

Dom skall naturligtvis inte spisas, fy attan, utan definitivt avspisas!

Däremot är nog Sentio och bra resultat för SD nära nu...
2016-07-21, 11:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Låter klokt och bra med undantag för kokta blattegrodor.

Dom skall naturligtvis inte spisas, fy attan, utan definitivt avspisas!

Däremot är nog Sentio och bra resultat för SD nära nu...

När beräknas Sentio komma? Vågar man gissa på rekord?

Edit:

Citat:
Fast det är inte killarna som gapar om judisk konspiration från en källare i Hägersten som kommer leda någon revolution, den saken är klar.

Sverige har en chans och det är SD i regeringsställning senast 2022, sen kan vi ge upp och emigrera eller konvertera.

Antingen angriper man problemet eller lindrar man symtomet. Jag vet inte vad som är sant, men den extrema massinvandringen till västerländska länder och i synnerhet Europa och den undfallande hanteringen av vansinnet i kölvattnet är ingen slump. Att förflytta tredjevärldenanalfabeter utan att ställa krav samtidigt som ursprungsbefolkningen i mottagarländerna diskrimineras kommer oundvikligen förr eller senare leda till våldsamma motreaktioner.

Citat:
Absolut, SD måste gå åt höger när M och S kliver in på SD's planhalva.
Fortsätter SD växa så kommer åtminstone M tassa efter, sen om det likt FP och svenskatester är populism återstår att se.
Ett starkare SD kommer bli tuffare men kan tvingas kompromissa, bara ställa in sig på det.

Visst i alla sunda relationer kompromissar man. Ska västvärlden kompromissa med islam? Ska vi acceptera att kvinnor antigen ägs av en man eller får våldtas, månggifte, misshandla barn, avrätta homosexuella osv? Ingen av oss tycker naturligtvis det och på samma vis måste SD resonera. Vissa saker finns inte på kartan att kompromissa om, tex invandringsfrågan. Den tiden är sedan länge förbi.

Citat:
Fast nu är inte Sverige ett europeiskt land i mittfåran lagom, Sverige är ett extremt land med extrema ståndpunkter. Sverige är på gott och ont ett konsensushelvete, det gör att du måste ha en politik som får med dig flertalet. Se på moderaterna, de lyckades när de blev sossarna light och omfamnade flera frågor som gammelmoderater såg som ej förhandlingsbara.
Tyvärr så tog moderaterna över även miljöpartiets invandringspolitik.
Men Cirkusnegern lyckades behålla makten i 8 år, utan massinvandring hade han lätt kunnat sitta 4 år till, lätt.

Mmm, funder över varför FR gjorde ett sådant gigantiskt självmål alldeles "frivilligt"? Alla områden som drabbas av massinvandring från framför allt MENA, Somalia, Balkan (muslimsk) osv hamnar i kaos. Inga normala svenskar vill bo i sådana områden och ändå accelererade han i en ohelig allians med MP över stupet, när han kunde ha suttit som statsminister i decennier. Varför?!

Med tanke på hur landet ser ut kan jag inte se varför regeringen inte skulle utlysa undantagstillstånd tills man fått kontroll över landet igen. Det gäller såklart medias propaganda också, i synnerhet PW agendasättande journalistik.
2016-07-21, 11:00
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Är det konstigt för dig att ett parti som vill motarbeta kvinnor inte får större stöd av just den utsatta gruppen kvinnor? SD är ett parti för vita män.

Varje gång någon kallar bortskämda, rosépimplande medelklasskvinnor för "utsatta" får SD nya väljare. Fortsätt gärna med det.

Denna bilden av SD är ändock ett problem.
Svensken, och framförallt den svenska kvinnan är inte socialkonservativ. Vi gillar våra bögar, flator och transpersoner. Våra dagen-efter-piller. Våra skilsmässor och plastbarn. Våra dubbelarbetande parbildningar. Män som diskar och kvinnor som klipper gräset.

Det är ingen slump att Fucking Åmal är en svensk klassiker och att Jonas Gardell är nationalhelgon.

Att i ett svensk kontext komma dragandes med inskränkningar i aborträtten och en heteronormativ syn på parbildning, vilket SD gör, är inte attraktivt. I synnerhet för den svenska kvinnan.

Snarare placerar den socialkonservativa ådran SD på samma axel som de ultrakonservativa islamisterna.

Detta må vara attraktivt för gamla kristdemokrater och moderater, men någon kvinnomagnet är det sannerligen inte.
2016-07-21, 11:09
Medlem
Citat:
Det tror jag inte.
De har ökat 2 mätningar i rad, så en minskning är nog min gissning.
2016-07-21, 11:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det tror jag inte.
De har ökat 2 mätningar i rad, så en minskning är nog min gissning.

Inte ens om terrordåden i Nice och Tyskland kan vara med i mätningen? Det finns ju en del liberala skribenter på FB som efter Nice skrev "nu räcker det, det här går inte mer". När jag frågade varför de vänt först nu och inte tidigare svarade de "att nu [Nice] var gränsen passerad".

Dådet i Nice var djävulskt och jag tror åtskilliga påverkades av det. Köra ihjäl nationaldagsfirande barnfamiljer med lastbil, fy fan.
2016-07-21, 11:54
Medlem
Bellanias avatar
Citat:

Dådet i Nice var djävulskt och jag tror åtskilliga påverkades av det. Köra ihjäl nationaldagsfirande barnfamiljer med lastbil, fy fan.

Sentio presenterade sin mätning 2015 den 24 juli.

Det verkar osannolikt att SD minskar med hänsyn till illdåd och andra inhemska bravader...
2016-07-21, 13:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Denna bilden av SD är ändock ett problem.
Svensken, och framförallt den svenska kvinnan är inte socialkonservativ. Vi gillar våra bögar, flator och transpersoner. Våra dagen-efter-piller. Våra skilsmässor och plastbarn. Våra dubbelarbetande parbildningar. Män som diskar och kvinnor som klipper gräset.

Det är ingen slump att Fucking Åmal är en svensk klassiker och att Jonas Gardell är nationalhelgon.

Att i ett svensk kontext komma dragandes med inskränkningar i aborträtten och en heteronormativ syn på parbildning, vilket SD gör, är inte attraktivt. I synnerhet för den svenska kvinnan.

Snarare placerar den socialkonservativa ådran SD på samma axel som de ultrakonservativa islamisterna.

Detta må vara attraktivt för gamla kristdemokrater och moderater, men någon kvinnomagnet är det sannerligen inte.
Kvinnor följer framförallt flocken och den ståndpunkt som anses vara den " rådande".
Kvinnor kommer börja välja SD när SD blir största eller näst största parti, uppfattar kvinnor SD som en av de starkaste krafterna och som en växande kraft så kommer man i allt högre grad hoppa på SD tåget, sen vad SD egentligen tycker är skitsamma.

När SD får 25-27 % i nästa val så kommer det ge 4-5 % extra i opinionen av bara farten följande år, kvinnor som hoppar när tuvan de står på krymper och SD tuvan blir allt större och torrare.
2016-07-21, 13:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Edit:

Antingen angriper man problemet eller lindrar man symtomet. Jag vet inte vad som är sant, men den extrema massinvandringen till västerländska länder och i synnerhet Europa och den undfallande hanteringen av vansinnet i kölvattnet är ingen slump. Att förflytta tredjevärldenanalfabeter utan att ställa krav samtidigt som ursprungsbefolkningen i mottagarländerna diskrimineras kommer oundvikligen förr eller senare leda till våldsamma motreaktioner.

Visst i alla sunda relationer kompromissar man. Ska västvärlden kompromissa med islam? Ska vi acceptera att kvinnor antigen ägs av en man eller får våldtas, månggifte, misshandla barn, avrätta homosexuella osv? Ingen av oss tycker naturligtvis det och på samma vis måste SD resonera. Vissa saker finns inte på kartan att kompromissa om, tex invandringsfrågan. Den tiden är sedan länge förbi.

Mmm, funder över varför FR gjorde ett sådant gigantiskt självmål alldeles "frivilligt"? Alla områden som drabbas av massinvandring från framför allt MENA, Somalia, Balkan (muslimsk) osv hamnar i kaos. Inga normala svenskar vill bo i sådana områden och ändå accelererade han i en ohelig allians med MP över stupet, när han kunde ha suttit som statsminister i decennier. Varför?!

Med tanke på hur landet ser ut kan jag inte se varför regeringen inte skulle utlysa undantagstillstånd tills man fått kontroll över landet igen. Det gäller såklart medias propaganda också, i synnerhet PW agendasättande journalistik.
Det som måste göras är att sänka bidrag och förmåner mycket kraftigt för asylturister, kommer du hit och jobbar och bidrar , fine! Välkommen.
Kommer du hit och ställer krav och vill att vi anpassar oss så ska du inte bli försörjad och uppassad av svensken som nu.

Cirkusnegern ville knäcka välfärdsstaten, inte svårare än så, sen så ser han med förakt på svensken pga sitt negerblod. Att dumsossarna inte såg det komma är häpnadsväckande.

SD kommer kunna skruva åt kranen varv för varv när man väl är vid makten, men tro ni att SD bara kan komma in och vända upp och ned på lushinken och bara skaka om man har 25 % och sitter i koalition med moderaterna, så tror jag ni blir besvikna, men några hack till kommer det skruvas garanterat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in