2013-07-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
De har de visst. Skolvalen brukar det rapporteras ganska flitigt om i vissa medier, och det kan nog påverka en del förstagångsväljare. Om SD får ett högt resultat bland skolelever kommer det leda till panik inom PK-leden eftersom det tyder på att mångkultursindoktrineringen inte fungerar som den ska i skolan. Då kommer vi förmodligen få se ännu fler kampanjer efter valet för att få ungdomar att "tänka rätt."

Sen brukar forskarna peka på att all debatt om invandring gynnar SD - och när barnen röstar SD så kommer föräldrar, nära och kära att bli indragna i debatten.

Skolvalet kommer alltså att gynna SD långt utanför skolvärlden
2013-07-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Ja precis, jag är en förtäckt miljöpartist?

Skit i skolvalen, de har ingen påverkan på valen 2014.

Det är sant att de inte har någon betydelse för 2014 års val. Men nog vore det väl både intressant och trevligt att få se hela PK-Sverige få hicka av ett otrevligt högt SD i skolvalen, och de efterföljande panikåtgärderna för att förklara och rätta till detta?

Själv skulle jag skratta hela vägen till valurnan om det skolvalet skulle visa sig vara så obekvämt att det inte ens gick att behålla valen.
2013-07-14, 21:56
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Det är sant att de inte har någon betydelse för 2014 års val. Men nog vore det väl både intressant och trevligt att få se hela PK-Sverige få hicka av ett otrevligt högt SD i skolvalen, och de efterföljande panikåtgärderna för att förklara och rätta till detta?

Själv skulle jag skratta hela vägen till valurnan om det skolvalet skulle visa sig vara så obekvämt att det inte ens gick att behålla valen.
Vänta tills EU valet är klart, då kommer mången PKist vara bleka om nosen, jag lovar.
2013-07-14, 22:33
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vänta tills EU valet är klart, då kommer mången PKist vara bleka om nosen, jag lovar.
Absolut,jag citerar Geert Wilders från intervjun nedan:
"Det kommer att gå en jordbävning genom Europa i Juni 2014".
http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/07/geert-wilders-vill-samarbeta-med-sd.html
2013-07-14, 22:58
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Jaså, detta var vad du skrev:

"Och en 16 åring generellt är färdigutvecklad och har uppnått en mognad som krävs för att göra ett tillräckligt genomtänkt val?? Bull, folk i allmänhet skiter fullständigt i skolvalen."

Du skrev om 16-åringar, jag frågade om en källa att folk i allmänhet är mogna att rösta som jämförelse med 16-åringar. Att folk i allmänhet skiter i skolvalen har inte med frågan att göra. Det handlar om de som röstade förra gången i skolvalen och röstade upp SD. Nu är de deras tur att välja aktivt.
Inte fan röstar 2014 års 18, 19, 20 och 21 åringar på SD för att SD fick ett bra resultat i skolvalen.
Ingen vuxen individ bryr sig ett skit om vad några finniga snorungar tycker och tänker, utom möjligen deras egna föräldrar.
2013-07-14, 23:27
Medlem
Arthass avatar
Skolvalet är lite intressant eftersom lärare i skolan i princip alltid agiterar aggressivt mot SD. Eller rättare sagt att man ställer upp för "mänskliga rättigheter" och "demokrati", vilket är nyspråk för anti-vit kulturmarxism. Man måste upprätthålla en PK-fasad på prov och dylikt annars varnar lärare för att man får Icke-godkänt. Detta var princip när jag gick ut gymnasiet på 2000-talet. Men en urkraft kan aldrig hållas tillbaka. 20 % minst väntar för SD i skolvalet och det kan inte några gapiga batikhäxor göra något åt. Det är så verkligheten ser ut.

Som författaren ovan nämnde kommer EU-valet vara en "kick-starter". SD kommer inte göra fantastiskt eftersom folk rent allmänt är trötta på EU och skiter i att rösta. 7-9 % får ses som realistiskt och trovärdigt, mer än det en skräll. 4-5 är ett fiasko för SD, men svårt att se detta ska ske, speciellt eftersom vi säkerligen kommer se ännu mer problem med EMU-länderna fram tills dess.

Generellt blir dock EU-valet en grym moralboost fram till riksdagsvalet. Matsson, Wolodarski och Helin kommer sträcka sig till nya bottennivåer på vägen som endast gör folk mer övertygade. Slänger Ispsos, Sifo och Skop ut siffror på 7-8 procent 2014 vet vi även då att det är "agendasättande journalistik".
Senast redigerad av Arthas 2013-07-14 kl. 23:30.
2013-07-15, 06:30
Medlem
RingRing2014s avatar
Idag borde United Minds komma, spänningen stiger såhär i högsommartider..

Var just och frågade i "tjorren" när Aftonsvinet brukar dimpa ner där, klockan nio sa de. Får dra och fiska upp ett ex lite senare alltså.

Nu håller vi tummarna..
Senast redigerad av RingRing2014 2013-07-15 kl. 06:32.
2013-07-15, 09:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Aftonbladet lyckas få med Sverigedemokraterna vad det än handlar om, nu är det dödsstraff personer som röstar på SD vill ha, att det är så lite som 1500 personer som svarat på undersökningen, varav 150-160 av dessa röstar på SD spelar inte så stor roll.

"Hur ser en svensk dödsstraffsförespråkare ut?
Han är cirka 20 år gammal, bor i ett samhälle med mindre än 4 000 invånare, och han kommer att rösta på Sverigedemokraterna."

http://bloggar.aftonbladet.se/enveckameddoden/2013/07/sa-manga-svenskar-vill-ha-dodsstraff/

Undersökningen visar att 24,1% av sveriges befolkning vill se dödsstraff för de allra grövsta brotten, och av dessa röstar 59,2% på Sverigedemokraterna. Alltså ett stöd för SD på 14,3%.

Sannolikt ungefär där vi ligger idag. Sådana här indirekta opinionsundersökningar tenderar att ge de mest realistiska resultaten, eftersom det "förhatliga SD" ligger inlindat och inte är huvudfrågan.
2013-07-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Idag borde United Minds komma, spänningen stiger såhär i högsommartider..

Var just och frågade i "tjorren" när Aftonsvinet brukar dimpa ner där, klockan nio sa de. Får dra och fiska upp ett ex lite senare alltså.

Nu håller vi tummarna..

Stod inget i tidningen va? Också sommaruppehåll som yougov kanske, eller det andra alternativet som skett innan.
SD har fått för högt så undersökningen måste göras om.
2013-07-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Undersökningen visar att 24,1% av sveriges befolkning vill se dödsstraff för de allra grövsta brotten, och av dessa röstar 59,2% på Sverigedemokraterna. Alltså ett stöd för SD på 14,3%.

Sannolikt ungefär där vi ligger idag. Sådana här indirekta opinionsundersökningar tenderar att ge de mest realistiska resultaten, eftersom det "förhatliga SD" ligger inlindat och inte är huvudfrågan.

Skulle det inte med den logiken innebära att alla som röstar på Sverigedemokraterna, 14.3% av Sveriges befolkning, vill ha dödsstraff? (Vilket inte är sannolikt). Eller tänker jag helt galet nu?
2013-07-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Skulle det inte med den logiken innebära att alla som röstar på Sverigedemokraterna, 14.3% av Sveriges befolkning, vill ha dödsstraff? (Vilket inte är sannolikt). Eller tänker jag helt galet nu?

Jag håller med, delvis.
Det skulle innebära att det troligtvis inte inräknats de SD-väljare som inte vill ha ett dödsstraff (borde rimligtivs finnas en sån andel), vilket skulle ge SD ännu högre siffra än 14,3%.
2013-07-15, 11:40
Medlem
Jag upplever att opinionsinstitutens beställare, uteslutande media, försöker förminska eller helt undanhålla resultat som är till SD's fördel och blåser alltid upp allt som är till SD's nackdel.
Det handlar inte om rapportering längre. Det handlar om kontroll!
Media vet att opinionsundersökningar påverkar hur folk röstar. Ju fler som röstar på SD desto mindre tabu blir det. Gruppbeteendet som slår in.
Detta är det yttersta skälet till att man motverkar positiva resultat. Senaste Novus där SD gick över 11% publicerades i Expressen bara för att de kände sig tvungna. Den försvann lika fort från "väggen" där vanligt folk läser nyheter. Endast att återfinna om du aktivt letar efter den.

Denna opinionspåverkande media som gör allt för att driva sin egen agenda äcklar mig!!
Medias uppgift är att rapportera om samhällsutvecklingen, INTE att hålla i taktpinnen och hjärntvätta människor till de "rätta åsikterna".

Åkesson skrev att muslimerna är det största hotet, men det är inte sant. De är ett hot, missförstå mig rätt, men traditionell media är det största hotet mot Sveriges utveckling i modern tid.
Våra "demokratiska" förespråkare av "yttrandefriheten"..

Oerhört ledsamt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in