Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Någon mer än jag som har uppfattningen att desperationen är i tilltagande i den krympande PK-sektorn?
Jag drar mig till minnes flera drev, även före valet 2010, där det gjorts häftiga hatutfall mot SD. Inte minst under Almedalsveckan. Varje gång kunde man notera en topp i SDs popularitet efteråt.
Att inte Skymningsbladet lär sig någon gång? Att Avpixlat och SD hänger samman har varit väl känt för alla i flera år. Att Skymningsbladet nu kommer med detta avslöjande kombinerat med en koordinering av "pappershat" och "näthat" leder bara till fler sympatisörer för SD. Man kan säga att Skymningsbladet med medlöpare bara avslöjar sig själva - och inget mer.
Fast vad händer om mediedrevet räcker för att initiera en granskning av Skatteverket när det gäller hur de donerade pengarna används? Finns det t ex personer som lever på verksamheten och som i så fall får anses jobba svart? Vi talar om att personer kan bli fällda för skattebrott så det bara stänker om det.
Om mainstreammedia på allvar skulle lyckas ställa till problem för sajten kommer de slå sig själva för bröstet oavbrutet det närmaste decenniet, med en självbelåtenhet som är svår att föreställa sig för oss normalt funtade. Men en sådan framgång skulle troligen ge följdkonsekvenser. Att journalister aktivt arbetar på att tysta åsikter de inte tycker om, och dessutom är skrytsamma om det, kan bara leda till att ännu fler vänder dem ryggen
Min magkänsla säger mig att det här kommer bli mycket intressant att följa.
Vänligen,
SD-trollet