Citat:
För att vi inte är utbildade inom statistik, inte vet hur de olika instituten arbetar, och inte har tillgång till deras data eller kännedom om de formler denna data bearbetas medelst. Jag vill ge dig rätt i att det är mycket svårt att veta hur många som är ängsliga när det gäller att uppge sina sympatier, och att instituten - hur välutbildade eller erfarna deras medarbetare än är - som bäst kan åstadkomma kvalificerad gissningar vad den saken angår. Men det du gör i det här fallet är att bortse från vad genomförda mätningar visar och istället utgå från vad du tror eller vill tro, och det är inte hållbart. Ditt inlägg innehåller flera tendentiösa led. Jag upprepar dem nedan:
Nej, instituten tillfrågar personer och redovisar vilka svar som ges. Detta och önsketänkande är två olika saker, precis som en spade och en kratta är det.
Att Internet är nymodigare än telefoner är inte detsamma som att undersökningar genomförda via nätet är mer moderna som statistisk vetenskap betraktade jämfört med telefonundersökningar.
För att dessa är genomförda medelst etablerad vetenskaplig metod de med.
De är inte regimberoende, då Sverige inte har en regim. Däremot har vi medieföretag vars medarbetare inte gillar SD, med det förekommer inga bevis för manipulation. Vad Woolodarski sa i en intervju är på sin höjd en indikation.
Kort sagt: du svävar ut i det blå. Återkom till jorden Oyto. Visst kan vi spekulera vilt om saker, men då bör vi också inse att det är just spekulationer det handlar om.
Vänligen,
SD-trollet
Nej, instituten tillfrågar personer och redovisar vilka svar som ges. Detta och önsketänkande är två olika saker, precis som en spade och en kratta är det.
Att Internet är nymodigare än telefoner är inte detsamma som att undersökningar genomförda via nätet är mer moderna som statistisk vetenskap betraktade jämfört med telefonundersökningar.
För att dessa är genomförda medelst etablerad vetenskaplig metod de med.
De är inte regimberoende, då Sverige inte har en regim. Däremot har vi medieföretag vars medarbetare inte gillar SD, med det förekommer inga bevis för manipulation. Vad Woolodarski sa i en intervju är på sin höjd en indikation.
Kort sagt: du svävar ut i det blå. Återkom till jorden Oyto. Visst kan vi spekulera vilt om saker, men då bör vi också inse att det är just spekulationer det handlar om.
Vänligen,
SD-trollet
Här tänkte jag skämta om att Powergirl hackat Charlies konto, men jag låter bli.