2014-11-06, 17:59
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om han gör bra ifrån sig så faller ytterligare en PK-myt. Den om att "Åkesson framstår som trevlig, men alla andra är rabiata nazister. idioter & skinnhuvuden".

Exakt. Jag tror folk undrat lite vad som finns där bakom Åkesson. Nu ser man en till som man faktiskt kan identifiera sig med, en till hederlig svenssonpolitiker som säger sanningen om invandringsmisslyckandet.

Att se sjuklöverblocket traggla på i förnekelse medan SD säger sanningen och erövrar opinionen börjar bli som att se en bilolycka i slowmotion. Detta går käpprätt åt helvete för 7k, och det vet de själva, men ingen gör något, smått fantastiskt måste jag säga.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-11-06 kl. 18:41.
2014-11-06, 19:01
Medlem
Linkan-arts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
SD valresultat och medlemsantal

2014 12,9% 13 400
2010 05,7% 05 000
2006 02,9% 02 300

Medlemsantalet speglar stödet till SD
bättre än de flesta OI klarar.

Medlemsantal 2014-11-01 14 575 indikerar att
SD har ökat ca 1,2 procentenheter sedan valet?

Sannolikt var Sentios värde 2014-10-14 på 16,7%
ett för högt resultat. Alternativt kommer uppgångar
i väljarsympatier tidigare än uppgångar i medlemsantal.

status.st medlemsantal:
http://privat.bahnhof.se/wb492673/18%20Main%20frame%20Medlem.html

Jag kan dock dementera siffrorna om medlemmar inom SDU, Vad jag vet så ligger vårt medlems antal runt 4500 medlemmar och vi siktar på 5000 runt årsskiftet nu iom en ring kampanj där vi ringer upp alla tidigare medlemmar och påminner om att förnya medlemskapet

/Linkan SDU
2014-11-06, 20:30
Medlem
Ullenobehags avatar
Vad tror ni den senaste prognosen kan ha gjort för opinionen? Tror det till och med var ex-pressen som skrev antalet på förstasidan på blaskorna som jag såg i affären.

Hoppas folket börjar vakna.
2014-11-06, 21:29
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
http://www.svtplay.se/klipp/2452492/rakt-pa-med-mattias-karlsson-sd

Detta är oerhört viktigt för opinionen, att SD har en stabil ersättare till JÅ. Han gör det väldigt bra ju!

Ser han inte ut lite som Joe Labero i vissa vinklar?

Bara en intervju i riksmedia där en annan än JÅ talar om det folket oroar sig för varje dag kan bara vara en opinionshöjare. När JÅ kommer tillbaka har vi två ankare i SD.

Bravo!
Han gjorde ett stabilt uttryck, definitivt. Det finns trots allt duktiga personer bakom Jimmie.
2014-11-06, 22:08
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Han gjorde ett stabilt uttryck, definitivt. Det finns trots allt duktiga personer bakom Jimmie.

Oskar Sjöstedt som medverkade i studio ett idag gjorde inte bort sig heller. Riktigt stabil stab nu må jag säga.
2014-11-06, 23:10
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Oskar Sjöstedt som medverkade i studio ett idag gjorde inte bort sig heller. Riktigt stabil stab nu må jag säga.

Här är länk: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1637

Slutsatsen i diskussionen efter intervjun verkar ju bli att allt är SDs fel. Om bara SD inte hade varit så dumma att dom hade kunnat tänka sig att rösta på fel förslag i riksdagen så hade allt varit bättre.

Carl Johan von Seth från DN verkar ju också vara rejält dum i huvet. Han tycker att man ska tvinga fram att riksdagsledamöter bara ska få en röst, så att SD bara kan rösta på sitt eget förslag och inte Alliansens. Det hade löst allt, verkar han tro. Eller så hade SD i så fall skitit i att lägga fram ett förslag som aldrig kommer gå igenom och ändå kunnat välja vilket förslag från dom andra dom vill rösta på.

Den enda lärdom jag kan dra är att jag inte ska lyssna på skiten. Jag varnar också er andra. Lyssna gärna på intervjun med Oskar Sjöstedt, men stäng ner efter det så slipper ni riskera att få hjärnblödning.
2014-11-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan-art
Jag kan dock dementera siffrorna om medlemmar inom SDU, Vad jag vet så ligger vårt medlems antal runt 4500 medlemmar och vi siktar på 5000 runt årsskiftet nu iom en ring kampanj där vi ringer upp alla tidigare medlemmar och påminner om att förnya medlemskapet

/Linkan SDU

4500 idag innebär i så fall ett liknande trendsamband mellan SD valresultat SDU medlemsantal.

SD valresultat och SDU medlemsantal

2014 12,9% 4 000 drygt
2010 05,7% 2 000 ca
2014-11-07, 07:51
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79

Slutsatsen i diskussionen efter intervjun verkar ju bli att allt är SDs fel. Om bara SD inte hade varit så dumma att dom hade kunnat tänka sig att rösta på fel förslag i riksdagen så hade allt varit bättre.

Carl Johan von Seth från DN verkar ju också vara rejält dum i huvet. Han tycker att man ska tvinga fram att riksdagsledamöter bara ska få en röst, så att SD bara kan rösta på sitt eget förslag och inte Alliansens. Det hade löst allt, verkar han tro. Eller så hade SD i så fall skitit i att lägga fram ett förslag som aldrig kommer gå igenom och ändå kunnat välja vilket förslag från dom andra dom vill rösta på.

Den enda lärdom jag kan dra är att jag inte ska lyssna på skiten. Jag varnar också er andra. Lyssna gärna på intervjun med Oskar Sjöstedt, men stäng ner efter det så slipper ni riskera att få hjärnblödning.

Tycker du inte att det är viktigt att lyssna in förslag från meningsmotståndare? Säeskilt om de söker efter lösningar på problemet "riksdagsledamöter får faktiskt rösta på förlag som de vill" ?
2014-11-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Tycker du inte att det är viktigt att lyssna in förslag från meningsmotståndare? Säeskilt om de söker efter lösningar på problemet "riksdagsledamöter får faktiskt rösta på förlag som de vill" ?

Nu talar jag bara för mig själv, men jag hoppas i takt med att det går upp för svenska folket vad ni har gjort att SD fortsätter sin explosion i stöd tills deras röst är starkare än 7K sammantaget. Jag hoppas då att SD väljer att fortsätta i den anda ni skapat, mobba, ljuga, hota, baktala, tysta alla meningsmotståndare som är kvar i 7K och MSM. När all gammalmedia är nedlagd så får något nytt starta. Riktade bidrag och stöd till det som är bra för Sverige och resten bekämpas tills det inte ens längre krälar i rännstenen. Det är ju den väg ni tagit i decennier. Alla hålor ska berikas till bristningsgränsen, men när tiggarna bygger sina läger på Södermalm eller araberna förstör tryggheten på Kungsholmen ja då jagar ni genast bort dem med påkar. Det är så jävla genomskinligt...

Ursäkta för OT.
När förväntas nästa OU komma?
Senast redigerad av in84ever 2014-11-07 kl. 09:26.
2014-11-07, 17:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79

Liberalernas skrämseltaktik kommer inte funka, rätt många har redan börjat undra vad det är gör skit de röstat fram så nyval kommer inte minska SD's stöd.

Däremot skulle SD tjäna på att låta det gå ett tag då SD växer allt snabbare.
2014-11-07, 21:19
Medlem
HerroFruBolls avatar
DN har en intervju i dag med Annie Lööf, där hon analyserar varför alliansen förlorade valet. Hon hade tre förklaringar om missar o undlåtenhet. Att 7%, eller vad det var, försvann från alliansen över till SD - inte ett ord.
Hon måtte menat att det var ofrånkomligt, inget att göra något åt, inte värt en kommmentar. Räknar hon med att det blir likadant nästa val, eller vaddå?
2014-11-08, 07:31
Medlem
Rammsbergs avatar
Uppåt för SD och M och ras för Si senaste Expressen/Demoskop. SD får 13,8 procent, en ökning med 0,5 procentenheter sedan förra mätningen.

http://www.expressen.se/nyheter/bakslag-for-lofven--lyft-for-m-och-sd/

När/om Åkesson kommer tillbaka, lär det bli någon eller några procentenheter till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in