Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
AP skriver:
5.5% är ganska lite men 4.6% är en sjukt stor ökning. Jag är faktiskt lite förvånad varför SD ökar bland företagen? Alliansen + Rödgröna är ju dem som vill ha denna låglöne-"arbetskraft"-invandring till Sverige. Att anställa en neger idag kostar ju ca 3000 kr endast per månad jämfört en svensk som kostar 14 tusen. Jag talar då om skitjobb som vänstern brukar kalla det.
Någon som har en idé? Jag misstänker att fler och fler företag börjar tro att SD har den mest ekonomiska politiken för själva företagen. SD är ju förstås det billigaste och brottssäkraste alternativet i riksdagen.
Källa:
http://avpixlat.info/2013/04/02/matning-sd-lyfter-bland-foretagare/
Jag tror att företagare, med rätta, kan oroas för de spänningar som uppstår när ungdomsgäng och gangsterkultur får breda ut sig och som får ständigt ökad rekryteringsbas genom den ogenomtänkta invandringspolitiken (som leder till att många ungdomar riskerar att hamna i utanförskap). Utanförskapet är en konsekvens i alla länder som har haft kraftig invandring så det går inte att skuldbelägga just svenskar för att det blir så.
Utpressing, kidnappningsrisk, stölder/inbrott (gjorda av utländska inbrottsligor), vandalisering/förstörelse (som leder till högre försäkringar osv), bedrägerier (fuskfakturor mm) osv leder nog till att även en girig företagsledare till slut anser att "lagom är bäst" - för alla, de etniska svenskarna, de nyanlända svenskarna och de många man kan hjälpa med bistånd (lokalt i närheten av ett konfiktområde) istället för livslång försörjning i enklav-Sverige.
Detta sammantaget gör nog att fler ser SD som ett alternativ.