2013-04-02, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
AP skriver:

5.5% är ganska lite men 4.6% är en sjukt stor ökning. Jag är faktiskt lite förvånad varför SD ökar bland företagen? Alliansen + Rödgröna är ju dem som vill ha denna låglöne-"arbetskraft"-invandring till Sverige. Att anställa en neger idag kostar ju ca 3000 kr endast per månad jämfört en svensk som kostar 14 tusen. Jag talar då om skitjobb som vänstern brukar kalla det.

Någon som har en idé? Jag misstänker att fler och fler företag börjar tro att SD har den mest ekonomiska politiken för själva företagen. SD är ju förstås det billigaste och brottssäkraste alternativet i riksdagen.

Källa: http://avpixlat.info/2013/04/02/matning-sd-lyfter-bland-foretagare/

Väldigt många vågar nog inte svara "SD" när de ringer, företagare har större motivation att inte berätta om att de är SDare öppet än vanliga anställda, 8-10% är nog det riktiga stödet. 10+ för små förtagare med max 5 anställda.
2013-04-02, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/propagandabloggen-som-sd-inte-vill-sta-for/

Sjukt desperat artikel har nyss kommit upp på äckelpressen. Haha.

Såna där groteska och desperata utspel gynnar enbart Sverigedemokraterna. Mer sånt! Gärna en ny vända om någon film också så vi kommer upp i 15% inom kort

Det stämmer lite också från Expressen. Det Avpixlat säger tänker SD tyst. Men det är inte rasistiskt.

Edit: Skrämmande dialekt som talaren har. Säkerligen stockholmska.
2013-04-02, 20:18
Medlem
Teleskoptampongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Jag tycker deras framgång är en smula egendomlig, då SD inte har varit så tydliga angående sin arbetsmarknadspolitik. Jag trodde att centern faktiskt skulle ha gått hem i större utsträckning hos småföretagarna, då de under längre tid har försökt profilera sig inom just området småföretagande genom att reformera turordningsreglerna, införa diverse skattelättnader mm. Uppenbarligen har jag fel, men jag undrar vad det är i SD:s partiprogram som lockar. Eller är det så att SD har varit duktiga på att kommunicera sin arbetsmarknadspolitik?
Jag tror det har ganska lite med arbetsmarknadspolitik att göra. SD har gått fram i flera grupper, men två av dem är män och f.d. moderatväljare. Båda dessa grupper är överrepresenterade när det kommer till företagare. En ökning i dessa två grupper kommer förmodligen visa sig bland företagare alldeles oavsett vilken politik man för.
2013-04-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
http://privat.bahnhof.se/wb492673/4%20Main%20frame%20Skop.html

Kolla under diagrammet. Det har diskuterats här också förut. Det är en väldigt dålig fråga, särskilt den tiden SD inte fanns i riksdagen reagerade många på frågeställningen.

"Vilket parti tycker du bäst om i rikspolitiken?" istället för "Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag?".

Enbart nära val frågar dom det senare.
Ja sannerligen en väldigt dålig fråga.
Och jag vill hävda att det var avsiktligt. Det är nog ingen slump att sd bara hade runt 40 procent av valresultatet i det omtalade företagets prognoser.

Och vem beställde detta hopkok av lögner? Jo Sveriges största sutenör i alla tider, DN.
2013-04-02, 21:36
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
AP skriver:

5.5% är ganska lite men 4.6% är en sjukt stor ökning. Jag är faktiskt lite förvånad varför SD ökar bland företagen? Alliansen + Rödgröna är ju dem som vill ha denna låglöne-"arbetskraft"-invandring till Sverige. Att anställa en neger idag kostar ju ca 3000 kr endast per månad jämfört en svensk som kostar 14 tusen. Jag talar då om skitjobb som vänstern brukar kalla det.

Någon som har en idé? Jag misstänker att fler och fler företag börjar tro att SD har den mest ekonomiska politiken för själva företagen. SD är ju förstås det billigaste och brottssäkraste alternativet i riksdagen.

Småföretagare är väl ofta nästan lika utsatta som en vanlig knegare för större företags godtycke och de har ofta en otrygg tillvaro.
Dessutom sover de inte upp och ned i garderoben om nätterna utan har familj och samhällsanknytning som alla andra.
Rätt egen företagare vill få sin hemkommun omvandlad till en lekstuga för negrer, zigenare och araber.
2013-04-02, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Småföretagare är väl ofta nästan lika utsatta som en vanlig knegare för större företags godtycke och de har ofta en otrygg tillvaro.
Dessutom sover de inte upp och ned i garderoben om nätterna utan har familj och samhällsanknytning som alla andra.
Rätt egen företagare vill få sin hemkommun omvandlad till en lekstuga för negrer, zigenare och araber.

Man kan säga att den fina siffran fick är vanliga svenssons som driver småföretag.
Jag skulle lätt tro att fler och fler småföretagare ser nog upp till SD för som jag vet så vill endast SD hjälpa småföretagare att kunna konkurrera mot storföretagare. Inte tvärt om.
2013-04-02, 22:38
Medlem
Winbots avatar
När de frågar företag, vem frågar de då?
Är det ägaren av företaget som säger vem den skulle rösta på eller är det alla inom samma företag?

Men kul att SD har ökat på den fronten med, kan nog sluta riktigt bra 2014 då.
2013-04-02, 22:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Man kan säga att den fina siffran fick är vanliga svenssons som driver småföretag.
Jag skulle lätt tro att fler och fler småföretagare ser nog upp till SD för som jag vet så vill endast SD hjälpa småföretagare att kunna konkurrera mot storföretagare. Inte tvärt om.
Rätt få egen företagare skulle det stå ( paddjävel jag skriver på som bråkar)
2013-04-02, 22:48
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
AP skriver:

Eller så är det pga att chefer också är människor och har personliga preferenser kring saker utanför sitt yrke.
2013-04-02, 23:56
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
AP skriver:

Jag tror att företagare, med rätta, kan oroas för de spänningar som uppstår när ungdomsgäng och gangsterkultur får breda ut sig och som får ständigt ökad rekryteringsbas genom den ogenomtänkta invandringspolitiken (som leder till att många ungdomar riskerar att hamna i utanförskap). Utanförskapet är en konsekvens i alla länder som har haft kraftig invandring så det går inte att skuldbelägga just svenskar för att det blir så.

Utpressing, kidnappningsrisk, stölder/inbrott (gjorda av utländska inbrottsligor), vandalisering/förstörelse (som leder till högre försäkringar osv), bedrägerier (fuskfakturor mm) osv leder nog till att även en girig företagsledare till slut anser att "lagom är bäst" - för alla, de etniska svenskarna, de nyanlända svenskarna och de många man kan hjälpa med bistånd (lokalt i närheten av ett konfiktområde) istället för livslång försörjning i enklav-Sverige.

Detta sammantaget gör nog att fler ser SD som ett alternativ.
2013-04-03, 01:31
Medlem
B´stards avatar
Sett till antalet så förlorar majoriteten av företagarna på invandrarpolitiken, de direkta vinnarna är väl "vård av släktingföretagare" kedjor som tjänar på en ökande köpkraftssvag befolkning - ÖoB, IKEA, ICA, Rusta, Gekås osv.

Sen inser nog de flesta företagare att arbetarklassen kan bli lite för förbannad till slut, och kan tänkas göra uppror mot "kapitalismen".
2013-04-03, 05:17
Medlem
johanjosefssons avatar
Gulligt av nyheter24 att skapa jätterubriker om "SVERIGEDEMOKRATERNA TAPPAR 20% AV SINA VÄLJARE!!!!!!!!!!!!!" Men "glömmer" att nämna att partiet fått massa nya väljare och fortfarande ligger på riktigt höga siffror runt 9 %.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in