2013-05-03, 17:46
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londonesque
Skillnaden ligger i att UKIP har Europas mest intelligenta, orädda och karismatiska partiledare som öppet och gång på gång kritiserar både EUs och sitt eget lands makthavare för vad de håller på med medan SD har en stel, tråkig, feg, ursäktande och totalt okarismatisk karriärfokuserad fåne till partiledare som aldrig går på offensiven utan ständigt kysser PK-etablissemangets röv i hopp om att accepteras och släppas in i PK-finrummet för att få skaka hand med en leende Reinfeldt allt medan Sverige fortsätter ner för kloaken.

Jag ser förresten inte många som "gör sig lustiga" över situationen med SDs tillbakagång, snarare är vi uppgivna över att partiledningen består av ett gäng karriärister som bara bryr sig om personlig prestige och feta riksdagsarvoden och är i full färd att göra om SD till ett impotent, intetsägande och extremt toppstyrt PK-parti utan existensberättigande, d v s ett slags nytt KD som är lika dödfött och hopplöst som det gamla fast 10 gånger så toppstyrt och sekteristiskt.

Det är folkets uppgivenhet över SD och hur partiet styrs av den inkompetenta och karriäristiska partiledningen som återspeglas i nedgången i opinionen. Jag är själv en av dem där osäkra väljarna och vet inte ifall jag kommer "soffligga" eller proteströsta på SvP 2014. Men en sak är dock säker, jag kommer absolut inte rösta på den inkompetenta nörden Jimmie "Det finns inga etniska svenskar" Åkesson och resten av de roffande karriäristerna som helt svikit både folket och sina gräsrötter och gjort om ett nationalistiskt parti till deras privata "socialkonservativa" kassako.

Du är så klok så vore du inte så ung skulle jag gifta mig med dig vare sig du vill eller inte. Fast du måste ta av dig mössan!
2013-05-03, 18:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ni som sitter och gör er lustiga för att SD minskat kring 1% i snitt kan jag bara säga att ni kommer få en smärre chock på valdagen.
Stor britanien höll val i går och när "YouGov" gjorde den sista mätningen hade "UKIP" 14% av rösterna.
Resultat blev att de snittade på 26% i de regioner de ställde upp
Det jag vill säga är att under dessa 20% "osäkra väljare",i tex "Ipsos" mätning döljer sig helt andra siffror.
Folk håller käften om att de ska lägga sin röst på "UKIP",samma sak med SD.
Är det stora regionala skillnader i opinionen så behöver det inte finnas någon motsättning i "YouGovs" siffra och valresultatet. Det ligger i sakens natur att de ställer upp i de regioner de förväntar sig starkt stöd. Överfört till SD så går det inte att jämföra opinionssiffror för hela Sverige med ett valresultat i Skåne.
Senast redigerad av HappySadHarry 2013-05-03 kl. 18:02.
2013-05-03, 18:10
Medlem
Citat:
Skillnaden ligger i att UKIP har Europas mest intelligenta, orädda och karismatiska partiledare som öppet och gång på gång kritiserar både EUs och sitt eget lands makthavare för vad de håller på med .

Här håller jag med dig. Nigel Farage är Europas, kanske världens skickligaste politiker. Och visst är det så att partiledaren spelar en stor roll.

Citat:
medan SD har en stel, tråkig, feg, ursäktande och totalt okarismatisk karriärfokuserad fåne till partiledare som aldrig går på offensiven utan ständigt kysser PK-etablissemangets röv i hopp om att accepteras och släppas in i PK-finrummet för att få skaka hand med en leende Reinfeldt allt medan Sverige fortsätter ner för kloaken.

Här är du inte rättvis. Jimmie Åkesson är Sveriges kanske skickligaste partiledare. Visst är han grå och tråkig i jämförelse med Nigel Farage, men vilken partiledare är inte det? Jimmie Åkesson har ett stort vokabulär och är ibland lite för pragmatisk, men PK? knappast. Jimmie har kallats sig nationalist i direktsänd TV och står alltid i skarp kontrats till övriga partiledares massinvandringspolitik.
2013-05-03, 18:35
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Här håller jag med dig. Nigel Farage är Europas, kanske världens skickligaste politiker. Och visst är det så att partiledaren spelar en stor roll.

Här är du inte rättvis. Jimmie Åkesson är Sveriges kanske skickligaste partiledare. Visst är han grå och tråkig i jämförelse med Nigel Farage, men vilken partiledare är inte det? Jimmie Åkesson har ett stort vokabulär och är ibland lite för pragmatisk, men PK? knappast. Jimmie har kallats sig nationalist i direktsänd TV och står alltid i skarp kontrats till övriga partiledares massinvandringspolitik.

För mig framstod han inte som skicklig senast han debatterade mot Ullenhag. Dessutom så är det viktiga vad en politiker gör för väljarna inte hur skicklig han eller hon är. Det är ENDAST i invandringsfrågan som han skiljer sig från övriga partiledare.
2013-05-03, 19:05
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
För mig framstod han inte som skicklig senast han debatterade mot Ullenhag. Dessutom så är det viktiga vad en politiker gör för väljarna inte hur skicklig han eller hon är. Det är ENDAST i invandringsfrågan som han skiljer sig från övriga partiledare.

Nej, det där stämmer inte. SD skiljer sig i många frågor mot de övriga partierna. Man är till exempel det enda socialkonservativa partiet.
2013-05-03, 19:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ja, det är det som är grunden till min syn på varför SD minskar. Låt oss leka med tanken.

En ensamstående med inte allt för hög lön som bor i en hyresrätt och riskerar kraftigt höjda hyror. Behöver bil till arbetet eller bara för att kunna åka och fiska över en dag och riskerar kraftigt höjda kostnader för boendeparkering. Är eller riskerar att bli arbetslös. Vad är då viktigt i det läget? Funderar personen i fråga i första hand på aborter och invandring eller om han eller hon skall kunna leva inte bara överleva eventuellt behöva flytta och/eller kanske göra sig av med bilen?

Jag är övertygad om att personen i fråga vid valet kommer att försöka ta reda vilket parti som ger bäst förutsättningar för att fortsätta ett normalt liv under de kommande fyra åren. Just idag ser det för mig ut som SD gör vad de kan för att närma sig Moderaterna. Många var skitförbannade på socialdemokraterna. Idag är många lika förbannade på Moderaterna. Min slutsats är att SD är allt för lika de andra partierna i allt utom just invandringsfrågan men den blir mindre viktig om andra mer grundläggande behov inte är tillgodosedda. Man kan lika gärna rösta på ett parti som är lite mer förutsägbart än SD.

Jag röstade på SD förra valet men är ytterst tveksam till att rösta på dem nästa val. Dels för att det skapar oro och kriminalitet i samhället när allt för många saknar pengar och trygghet. dels för att jag tycker SD är lite väl nymoralistiska och nyreligiösa.
Hur menar du att sjuklöverns massinvandrings politik ska göra att de problemen minskar? Några hundratusen soc.bidragstagare till, ökande kostnader för skola och sjukvård vilket leder till att resurser från andra områden måste allokeras till de ovan nämnda.
De enda som vill lösa grundproblematiken är SD och det inser allt fler.
2013-05-03, 19:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Är det stora regionala skillnader i opinionen så behöver det inte finnas någon motsättning i "YouGovs" siffra och valresultatet. Det ligger i sakens natur att de ställer upp i de regioner de förväntar sig starkt stöd. Överfört till SD så går det inte att jämföra opinionssiffror för hela Sverige med ett valresultat i Skåne.
Lika lite som att en undersökning med övervikt på storstadsområden och då framförallt Sthlm toppat med ett lite snedvridet urval från övriga områden så hamnar du lätt 25%-35% fel när det gäller stöd.
Enligt SOM institutet så är immigrationsfrågor numer bland de 4 viktigaste frågorna för väljarna, så vi går ett intressant 2014 till mötes.
Senast redigerad av Svithjod 2013-05-03 kl. 19:51.
2013-05-03, 19:52
Medlem
Citat:

1, Invandringsfrågan.

2, Biståndsfrågan.

3, Kriminalpolitiken.

4, Äldre politiken.

5, EU.

6 Abortfrågan.

7, Vårdnadsbidraget (dubbelt upp mot KD)

För att nämna några frågor som SD har en radikalt annorlunda politik än övriga.

Jimmie Åkesson var fullt godkänd mot ullenhag. Ullenhag ät en retoriskt duktig politiker ( i jämförelse med de flesta övriga nollorna) i sak så vann Åkesson i samtliga frågor, om än inte retoriskt i varje.
Senast redigerad av Doktoranden 2013-05-03 kl. 19:54.
2013-05-03, 21:10
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
1, Invandringsfrågan.

2, Biståndsfrågan.

3, Kriminalpolitiken.

4, Äldre politiken.

5, EU.

6 Abortfrågan.

För att nämna några frågor som SD har en radikalt annorlunda politik än övriga.

Jimmie Åkesson var fullt godkänd mot ullenhag. Ullenhag ät en retoriskt duktig politiker ( i jämförelse med de flesta övriga nollorna) i sak så vann Åkesson i samtliga frågor, om än inte retoriskt i varje.

Nej, så stora skillnader ser jag inte. Dessutom anser jag att vissa av frågorna har marginell betydelse.
Senast redigerad av HumpingDog 2013-05-03 kl. 21:20.
2013-05-03, 21:24
Medlem
Citat:
Nej, så stora skillnader ser jag inte. Dessutom anser jag att vissa av frågorna har marginell betydelse.

1, Invandringsfrågan. ( minskad med 90% samt tillfälliga istället för permanenta upphehållstillstånd)

2, Biståndsfrågan. ( Ökat bidrag till UFHCR, istället för till ökad invandring)

3, Kriminalpolitiken. ( riktiga livstidsstraff och sänkt straffrättsålder, utvisning vid grova brott)

4, Äldre politiken. ( pensionen ska skattas lika som lön)

5, EU. ( lämna EU, nej till Euro, nej till Turkiet i EU)

6 Abortfrågan. ( sänkt till vecka 12)

Ser du någon skillnad? vilka andra partier står för samma värderingar?
2013-05-04, 06:36
Medlem
Citat:
1, Invandringsfrågan. ( minskad med 90% samt tillfälliga istället för permanenta upphehållstillstånd)

2, Biståndsfrågan. ( Ökat bidrag till UFHCR, istället för till ökad invandring)

3, Kriminalpolitiken. ( riktiga livstidsstraff och sänkt straffrättsålder, utvisning vid grova brott)

4, Äldre politiken. ( pensionen ska skattas lika som lön)

5, EU. ( lämna EU, nej till Euro, nej till Turkiet i EU)

6 Abortfrågan. ( sänkt till vecka 12)

Ser du någon skillnad? vilka andra partier står för samma värderingar?

Bra sammanfattning.

SD har breddats sig och är nu bäst på många viktiga områden.
Målet är att bli störst vilket är helt realistiskt när konkurrenterna
är svenskdiskriminerande svenskhatare utan motstycke.

Bara masochister, islamister, kommunister, tokliberaler och utopister
har skäl att rösta på de sju Quislingpartierna.
2013-05-04, 12:31
Medlem
Hmpf, SD håller på att självdö pga sin egen "nolltolerans" ...

Skillnaden på Sverigedemokraterna och Svenskarnas Parti är att ena partiet kämpar för landytan Sverige medan det andra kämpar för svenskarna.

Är man svensk så är valet enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in