Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-22, 20:06
Medlem
hejabjorns avatar
Har ett ganska fett ljudsystem kopplat till min stationära PC, som i princip bara används i serversyfte.

Jag söker ett program som gör att jag kan kontrollera Spotify på PC:n från min Mac, så att jag slipper springa över halva rummet bara för att byta en låt då jag ofta sitter med Macen i soffan.

Jag testade Microsofts "Anslutning till fjärrskrivbord för Mac" för att kontrollera PC:n från Macen, men när jag gör det får jag ljudet från Spotify i Macen och inte i PC:n, så det funkar inte. Kanske om man tweakar det på något smart sätt så att ljudet kommer ut i PC:n istället för Macen?

Har verkligen googlat som en galning så jag ser det här som en sista utväg. Finns det alltså något program som gör att jag kan kontrollera musik som spelas på Spotify på min PC från min Mac? Jag söker alltså något i stil med Remoteless för iPhone, fast till Mac.

Svar uppskattas oerhört mycket.
Citera
2011-10-22, 20:12
Medlem
cammos avatar
www.logmein.com
Citera
2011-10-22, 20:14
Medlem
Danro80s avatar
Installera Airfoil och kör Airfoil speakers på pc´n så får du ut allt ljud som spelas upp i din mac.. dock med någon sekunds fördröjning men ljudet är bra.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/

edit: Själv kör jag Macbookpro - Mac mini - Dac - Stereo och ljudet är klockrent. Enligt Airfoil´s hemsida så går det fint att köra från mac till pc.
Senast redigerad av Danro80 2011-10-22 kl. 20:16.
Citera
2011-10-23, 00:42
Medlem
soers avatar
Testa något VNC-program istället, de brukar inte påverka vart ljudet spelas upp.
Citera
2011-10-23, 03:17
Medlem
hejabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Installera Airfoil och kör Airfoil speakers på pc´n så får du ut allt ljud som spelas upp i din mac.. dock med någon sekunds fördröjning men ljudet är bra.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/

edit: Själv kör jag Macbookpro - Mac mini - Dac - Stereo och ljudet är klockrent. Enligt Airfoil´s hemsida så går det fint att köra från mac till pc.

Jag älskar dig!
Citera
2011-10-23, 03:19
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Jag älskar dig!

Har du redan installerat det? du får gärna lämna ett besked om hur det funkar så man vet, att det funkar bra från mac till pc.

så kan man ju hänvisa till denna tråden om någon annan frågar.
Citera
2011-10-23, 03:20
Medlem
hejabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Har du redan installerat det? du får gärna lämna ett besked om hur det funkar så man vet, att det funkar bra från mac till pc.

så kan man ju hänvisa till denna tråden om någon annan frågar.

Installerat och funkar precis som jag ville. Sjukt bra! Tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in