2011-11-02, 14:39
Medlem
karbolexans avatar
Absolut inte. Gillar någon en dryck ska de självklart få dricka detta utan att bli nedsedd på.
Citera
2011-12-15, 14:19
Medlem
majorlazerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Mindre trash än att vara 25+ och "älska plastikkirurger". Du växte dessutom upp som göteborgsk arbetarklass med ursprung i MÖ. Du är inte rätt person att berätta hur man ska bete sig för att hålla stilen ren. Pretentiösa drinkluder som ser ner på andra har inget som helst företräde före normala kvinnor, även de som dricker öl.

+1! Hatar i varenda tråd gör hon också. Lol, just lol.
Citera
2011-12-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suweden-jin
Nej, det är inte trashigt. Du är nog bara avundsjuk.

OT: Varför ska tjejer på flashback alltid göra det klart för alla att de är just tjejer? Sjukt irriterande, ingen bryr sig.

Tycker personligen det är intressant att det är just kvinnor som har fördomar om vad de själva kan dricka, gäller ganska mycket verkar det som.

Trash har inget med dryckesval att göra, det vet alla med lite sunt förnuft. Det är en helhet, det är "trashigt" att ha alkoholproblem, häva i sig överdrivet mycket eller dricka var dag. En person behöver inte vara "trashig" för att den vid något tillfälle beter sig på så vis heller.

Det kan inte förklaras med enskilda termer, bara för att man dricker det billigaste behöver man inte vara trash, man kanske är en student med dålig ekonomi? Eller en prismedveten person som inte uppskattar smaken av någon alkoholhaltig dryck men vill berusa sig.

Att bry sig om andras åsikter kring vardagliga beteenden är bara ett tecken på dåligt självförtroende. Visst gillar man inte öl, drick det inte. Gäller båda könen. Gillar man sötsliskiga drinkar, kör hårt. Är du man och föredrar cider så blir du mer man om du står för detta än om du med avsmak väljer öl. Det handlar om att vara skärpt, göra medvetna val och framför allt, våga stå för sin egen smak. God smak är i mitt tycke egen smak, alla tycker ändå inte likadant så brösta upp er och stå för just eran smak/stil.

Att stå för vad man tycker är det som räknas, inte vad man tycker. Visst finns det åsikter eller beteenden som jag finner avsmak emot, framför allt att vilja passa in i någon fiktiv mall för hur man bör vara men det har inget med min bild av det utnötta begreppet trash att göra.
Citera
2011-12-15, 21:42
Medlem
leuchdiodens avatar
Jag kan tycka det känns trashigt när tjejer dricker öl i stil med slots eller sofiero eller annan billigare "fulöl", bror dock väldigt mycket på att de tjejer jag sett det har antingen varit riktigt husvagnfolk.
Citera
2011-12-15, 23:46
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Jag kan tycka det känns trashigt när tjejer dricker öl i stil med slots eller sofiero eller annan billigare "fulöl".

Ord.
Citera
2011-12-16, 00:50
Medlem
Markmags avatar
Absolut inte. Spelar väl ingen roll vem som dricker öl. Öl är för alla.
Citera
2011-12-16, 01:49
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Jag kan tycka det känns trashigt när tjejer dricker öl i stil med slots eller sofiero eller annan billigare "fulöl", bror dock väldigt mycket på att de tjejer jag sett det har antingen varit riktigt husvagnfolk.
Då det är sådan "öl" som är trashig i sig spelar det ingen roll om det är en kille eller tjej som dricker den, det blir trashigt pga valet att dricka sådan "öl".
Citera
2011-12-16, 10:17
Medlem
leuchdiodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Då det är sådan "öl" som är trashig i sig spelar det ingen roll om det är en kille eller tjej som dricker den, det blir trashigt pga valet att dricka sådan "öl".

Ligger något i det du säger. Men man ser oftare killar som dricker sådan öl tycker jag. Tjejer dricker oftast vin eller cider. De tjejer som dricker fulöl röker under fläkten!
Citera
2011-12-16, 10:33
Medlem
Trashight med tjejer som dricker öl? Nej.

Det som gör att det ser trashigt ut är om man dricker direkt ur burken, det gäller båda könen.

Använd glas så spelar det fan ingen roll vilket märke det är på ölen. Drick det öl som ni tycker är gott.
Citera
2011-12-16, 11:07
Medlem
Mr.Nesss avatar
En tjej som dricker öl går hem i min bok! Blir billigare att bjuda henne på något när man är ute

Varför skulle en tjej vara trash om hon dricker öl?
Är killar bögar om dom dricker drinkar? Ungefär samma resonemang..

Summering: Drick så mycket öl ni vill tjejer, jag kan nästan tycka det är lite sexigt om en tjej dricker öl och jag vet inte varför.
Citera
2011-12-16, 16:39
Medlem
EcstasyRisings avatar
Så jävla 90-tal med brudar som vägrar öl.
Skiter iofs fullständigt i vad folk dricker.
Citera
2011-12-16, 17:15
Medlem
Tjejer får gärna dricka bira för mig, men att stå med en Slots guld på hemmafesten gör mig ju inte mer styv i brallan om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in