Citat:
Ursprungligen postat av Suweden-jin
Nej, det är inte trashigt. Du är nog bara avundsjuk.
OT: Varför ska tjejer på flashback alltid göra det klart för alla att de är just tjejer? Sjukt irriterande, ingen bryr sig.
Tycker personligen det är intressant att det är just kvinnor som har fördomar om vad de själva kan dricka, gäller ganska mycket verkar det som.
Trash har inget med dryckesval att göra, det vet alla med lite sunt förnuft. Det är en helhet, det är "trashigt" att ha alkoholproblem, häva i sig överdrivet mycket eller dricka var dag. En person behöver inte vara "trashig" för att den vid något tillfälle beter sig på så vis heller.
Det kan inte förklaras med enskilda termer, bara för att man dricker det billigaste behöver man inte vara trash, man kanske är en student med dålig ekonomi? Eller en prismedveten person som inte uppskattar smaken av någon alkoholhaltig dryck men vill berusa sig.
Att bry sig om andras åsikter kring vardagliga beteenden är bara ett tecken på dåligt självförtroende. Visst gillar man inte öl, drick det inte. Gäller båda könen. Gillar man sötsliskiga drinkar, kör hårt. Är du man och föredrar cider så blir du mer man om du står för detta än om du med avsmak väljer öl. Det handlar om att vara skärpt, göra medvetna val och framför allt, våga stå för sin egen smak. God smak är i mitt tycke egen smak, alla tycker ändå inte likadant så brösta upp er och stå för just eran smak/stil.
Att stå för vad man tycker är det som räknas, inte vad man tycker. Visst finns det åsikter eller beteenden som jag finner avsmak emot, framför allt att vilja passa in i någon fiktiv mall för hur man bör vara men det har inget med min bild av det utnötta begreppet trash att göra.