Citat:
Okej, Låter som ens kompisar.
Är man ’’alldaglig’’ . Alltså varken snygg eller ful för exakt alla så lär det inte bli några dejer. Men tycker det låter orimligt att alla skulle ha samma syn på det faktiskt.
Någon du tycker är alldaglig kanske jag tycker är ful och så vidare.
Är man ’’alldaglig’’ . Alltså varken snygg eller ful för exakt alla så lär det inte bli några dejer. Men tycker det låter orimligt att alla skulle ha samma syn på det faktiskt.
Någon du tycker är alldaglig kanske jag tycker är ful och så vidare.
Detta stämmer ju dock bara till viss del. En deformerad person har per definition det svårare att få dejter än en person som inte är deformerad. Personlighet spelar också in, sedan feromoner men man ska inte förringa att "normativt" attraktiva personer har det enklare när det kommer till dejting och parbildande.
Citat:
Problemet är att det är bara 10 ansikten.
Jag tänker fortfarande att det är individuellt, och får jag ge min syn så skulle jag flytta om dom på listan. Alltså tycker inte alla att det stämmer. Vissa som är högt upp skulle jag flytta långt ner på listan.
Min tanke blir att killar på tinder eller dejtingsajter som bedömer sig som medel eller något högre kanske egentligen är en 1a eller 2a enligt vissa.
Jag tänker fortfarande att det är individuellt, och får jag ge min syn så skulle jag flytta om dom på listan. Alltså tycker inte alla att det stämmer. Vissa som är högt upp skulle jag flytta långt ner på listan.
Min tanke blir att killar på tinder eller dejtingsajter som bedömer sig som medel eller något högre kanske egentligen är en 1a eller 2a enligt vissa.
Så en 1 är en 10 enligt dig av de bilderna du har att utgå ifrån? Det synar jag. Att det finns en normativ skala kring attraktivitet går inte att förringa, sedan har alla människor preferenser. Jag gillar brunetter men kan inte säga emot att Taylor Swift är normativt attraktiv.
Citat:
Ah, glömde den detaljen att kvinnor faktiskt kan välja och vraka ännu mer. Det är sant och när det kommer till Tinder är det ju framförallt utseendet som är avgörande. Jag personligen gillar dock att bryta isen på ett roligt sätt, jag bryr mig inte nämnvärt vad en person har gjort under en dag. De flesta har jobbat/pluggat/hämtat barn/käkat/sovit, de flesta är ganska normativa. Då kan det vara roligare med en isbrytare som testar en persons värderingar.
r som får matchingar? Att de sen får fler matchningar är en annan femma.
Kan dock vara ironi över den kommentaren, bäst att tillägga.