2023-09-17, 21:49
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Okej, Låter som ens kompisar.
Är man ’’alldaglig’’ . Alltså varken snygg eller ful för exakt alla så lär det inte bli några dejer. Men tycker det låter orimligt att alla skulle ha samma syn på det faktiskt.

Någon du tycker är alldaglig kanske jag tycker är ful och så vidare.

Detta stämmer ju dock bara till viss del. En deformerad person har per definition det svårare att få dejter än en person som inte är deformerad. Personlighet spelar också in, sedan feromoner men man ska inte förringa att "normativt" attraktiva personer har det enklare när det kommer till dejting och parbildande.

Citat:
Problemet är att det är bara 10 ansikten.

Jag tänker fortfarande att det är individuellt, och får jag ge min syn så skulle jag flytta om dom på listan. Alltså tycker inte alla att det stämmer. Vissa som är högt upp skulle jag flytta långt ner på listan.

Min tanke blir att killar på tinder eller dejtingsajter som bedömer sig som medel eller något högre kanske egentligen är en 1a eller 2a enligt vissa.

Så en 1 är en 10 enligt dig av de bilderna du har att utgå ifrån? Det synar jag. Att det finns en normativ skala kring attraktivitet går inte att förringa, sedan har alla människor preferenser. Jag gillar brunetter men kan inte säga emot att Taylor Swift är normativt attraktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Vi får inte meddelanden från 100 killar utan du får ha i medberäkning att tjejer svajpar ja på väldigt få personer. Om hon är intresserad av dig så borde det inte spela så jättestor roll vad du skriver.

Ah, glömde den detaljen att kvinnor faktiskt kan välja och vraka ännu mer. Det är sant och när det kommer till Tinder är det ju framförallt utseendet som är avgörande. Jag personligen gillar dock att bryta isen på ett roligt sätt, jag bryr mig inte nämnvärt vad en person har gjort under en dag. De flesta har jobbat/pluggat/hämtat barn/käkat/sovit, de flesta är ganska normativa. Då kan det vara roligare med en isbrytare som testar en persons värderingar.
Citera
2023-09-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
En person som är omkring medel iallafall som inte sticker ut så mycket från de andra männen.
Tro det eller ej men det finns människor som är objektivt fula respektive snygga.

Nej, det finns inte det.

Sedan finns det dom som använder sig av sämre och bättre kort på dejtingsidorna.
Vissa tar i dåliga vinklar, konstiga miner och ljus.
Man kan få dåligt intryck för dom ser trött ut och sånt.
Vissa photoshoppar kortet så man inte känner igen dom.
Det avgör inte hur snygg personen är.

Jag såg en kille på tinder jag varit intresserad av i flera år. Han använde sig av väldigt dåliga bilder, som han verkligen inte såg bra ut på.
Ingen jag hade svept höger på om jag inte visste hur han egentligen ser ut. I verkligheten är han en 10a.
Citera
2023-09-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Detta stämmer ju dock bara till viss del. En deformerad person har per definition det svårare att få dejter än en person som inte är deformerad. Personlighet spelar också in, sedan feromoner men man ska inte förringa att "normativt" attraktiva personer har det enklare när det kommer till dejting och parbildande.

Men ni menar att det bara är 9-10or som får matchningar på dejtingsida, och det stämmer inte.

Många killar som säger sig vara inom 5-8 har missbedömt.
Det vet jag för att jag har sett killar som är 2-4 inom generell uppfattning som har skrivit i sin profil ’’man får ju inga matchningar’’.

Killar som är ’’5-10’’ får många matchningar, om dom swipar rimligt så att säga.
Det är hård konkurrens om man vill ha en snygg kille som är över medel.

Jag har tagit en paus, men ska ta nya bilder till min profil.
Har köpt ett stativ så man inte bara ser ansiktet 👍
Citera
2023-09-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Vad säger du människa? Finns det verkligen tjejer som visar upp sig osminkade på appar? Jävlar vilket mod om det stämmer. Jag tycker inte man behöver gå så långt som att lägga upp osminkat.

Ja, det finns det. Jag bland annat.

Håller på ordnar nya bilder till min sida och kommer inte ha smink på en enda bild.
Tycker dom killar som ser min profil att det är konstigt eller liknande så är det bara svepa att vänster.
Citera
2023-09-20, 17:23
Medlem
Om ni skrivit till en person ni varit på dejt med från en dejtingsida att ni tyckte det var trevligt, och ni skriver att ni gärna vill träffa personen igen. Ni ser att personen läst erat meddelande men inte svarat. Skulle ni skriva något liknande till personen som detta? "Nå håll mig inte på sträckbänk, hur känner du?"
Citera
2023-09-20, 17:49
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Men ni menar att det bara är 9-10or som får matchningar på dejtingsida, och det stämmer inte.

Det vet jag för att jag har sett killar som är 2-4 inom generell uppfattning som har skrivit i sin profil ’’man får ju inga matchningar’’.

Killar som är ’’5-10’’ får många matchningar, om dom swipar rimligt så att säga.

Vet du ens vad en 5 på en 10 gradig skala är? Det är en average kille, sådana har det skitsvårt på tinder. Nej han får inte många matchningar även om han så är selektiv. Nu gör du samma misstag som vanligt som brudar gör, låter egna erfanheter tala och sedan lägger över det på det manliga könet.

Det är inte ett dugg hård konkurrens om killar som är 5-7, det finns drivor av killar som hamnar på 5-7 poäng på en skala på 10. Möjligt att konkurrensen om killar börjar när vi snackar 8-10 poängare. Allt under det är bara att välja och vraka för er tjejer.

Om du inte lyckas fixa en 5-7 man så måste du i princip vara fet, ful eller se helt utvecklingsstörd ut. Ser du normal ut och inte lider av tjockis syndromet så kan du gå på en date samma dag som du joinar Tinder.

Den tjej som säger annat är en skabbig tjockis som är ett äckligt HORLUDER som ingen vill ta i med tång.
Citera
2023-09-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Vet du ens vad en 5 på en 10 gradig skala är? Det är en average kille, sådana har det skitsvårt på tinder. Nej han får inte många matchningar även om han så är selektiv. Nu gör du samma misstag som vanligt som brudar gör, låter egna erfanheter tala och sedan lägger över det på det manliga könet.

Det är inte ett dugg hård konkurrens om killar som är 5-7, det finns drivor av killar som hamnar på 5-7 poäng på en skala på 10. Möjligt att konkurrensen om killar börjar när vi snackar 8-10 poängare. Allt under det är bara att välja och vraka för er tjejer.

Om du inte lyckas fixa en 5-7 man så måste du i princip vara fet, ful eller se helt utvecklingsstörd ut. Ser du normal ut och inte lider av tjockis syndromet så kan du gå på en date samma dag som du joinar Tinder.

Den tjej som säger annat är en skabbig tjockis som är ett äckligt HORLUDER som ingen vill ta i med tång.

Ja, jag skrev utifrån den generella uppfattningen. Och det var inte jag som hittade på den.
Och killar som är 5+ på den listan får många matchningar på dejtingsidor.

Så du menar att jag får välja och vraka bland 5-7or. Ja, vi får se. Jag hoppas det. Men inte med bilden jag använde iallafall.
Jag håller på ordnar nya bilder och förhoppningsvis stämmer det då.
Citera
2023-09-20, 20:22
Medlem
Zepars avatar
Citat:

När har jag uttryckt att det endast är 9-10r som får matchingar? Att de sen får fler matchningar är en annan femma.

Jag svipeade rimligt när jag hade Tinder och fick en match typ varannan dag, man kunde även se om det skulle bli en match eller inte. Sedan tycker jag att dejter är tusen gånger mer värt än tinder-matchningar som rinner ut i sanden. Hellre en fågel i handen än tusen i skogen.

Bra med paus. Jag har avinstallerat Tinder nu då jag träffar en tjej exklusivt, som jag träffade från Tinder.
Citera
2023-09-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
När har jag uttryckt att det endast är 9-10r som får matchingar? Att de sen får fler matchningar är en annan femma.

Jag svipeade rimligt när jag hade Tinder och fick en match typ varannan dag, man kunde även se om det skulle bli en match eller inte. Sedan tycker jag att dejter är tusen gånger mer värt än tinder-matchningar som rinner ut i sanden. Hellre en fågel i handen än tusen i skogen.

Bra med paus. Jag har avinstallerat Tinder nu då jag träffar en tjej exklusivt, som jag träffade från Tinder.

Jag kanske blandade ihop med någon annan som sa det.
Det var någon som sa så och jag tyckte inte det var rimligt.

Jag menade att dom som är 5+ inom generella listan får matchningar och kan lyckas på tinder.
Du var inte mer än medel sa du och du får matchningar, så det är bevis att medelkillar lyckas där, om man sveper rimligt. Vilket du verkar göra.

En paus behövs ibland. Och får se hur det går med mina nya bilder.
Ska på semester nästa vecka och tänkte försöka ta lite nya bilder då också 😃 så det kanske kan bli lite roliga bilder.
Citera
2023-09-21, 06:39
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ja, jag skrev utifrån den generella uppfattningen. Och det var inte jag som hittade på den.
Och killar som är 5+ på den listan får många matchningar på dejtingsidor.

Så du menar att jag får välja och vraka bland 5-7or. Ja, vi får se. Jag hoppas det. Men inte med bilden jag använde iallafall.
Jag håller på ordnar nya bilder och förhoppningsvis stämmer det då.

Det är ingen generell uppfattning, vet inte var du har fått det ifrån. Det är typ 5% av alla män som kan välja och vraka så det är en minoritet av män som har den fördelen.

Som tjej om du är 7 poäng och uppåt så har du garanti på matchning på i princip varje profil du sveper höger på. Det fungerar inte så för män när det gäller den stora massan att varje höger svep leder till match, det är några ynka % av männen som lever det livet.

Matchar du inte med attraktiva killar på Tinder så är du en low value tjej helt enkelt, typ en 4a eller något. Så du har övervärderat dig själv. Allt som betyder något på tinder är utseende vid en första kontakt (för både kvinnor och män) och är du då below average så kan du inte förvänta dig modellkillar med perfekt utseende och en Ferrari i garaget.
Citera
2023-09-21, 10:56
Medlem
CC75s avatar
Intressant artikel för den som orkar, kan och vill läsa. Är från USA så det är i deras kontext som artikeln är skriven i. Artikeln är en vecka gammal och är skriven av Oliva Reingold som testade Tinder som "kille". Den handlar om de krav som kvinnor idag ställer på män och hur många män det är som aldrig får chansen då de inte når upp till kraven. Personligen tror jag inte att det är så illa här i Sverige men vi vet alla att det som händer i USA ofta även flyttar österut... Kontentan är i alla fall att det är mycket tufft för vanliga killar idag så lyckas man inte på Tinder, ska man inte tro att man är ensam.

https://www.thefp.com/p/young-men-who-dropped-out-of-dating-pool

För den som gillar BetterBachleor är här samma artikel men med hans kommentarer.
And she quickly discovers everything men say about dating women is true and awful.

2,20 in finns en rolig bild på en kvinna som skriver "Woman just want a god, mid-guy, to call our own" och så är det en bild på Henry Cavill... Kan dock vara ironi över den kommentaren, bäst att tillägga.

https://www.youtube.com/watch?v=iWRt3_wUUMI

// CC
Citera
2023-09-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det är ingen generell uppfattning, vet inte var du har fått det ifrån. Det är typ 5% av alla män som kan välja och vraka så det är en minoritet av män som har den fördelen.

Som tjej om du är 7 poäng och uppåt så har du garanti på matchning på i princip varje profil du sveper höger på. Det fungerar inte så för män när det gäller den stora massan att varje höger svep leder till match, det är några ynka % av männen som lever det livet.

Matchar du inte med attraktiva killar på Tinder så är du en low value tjej helt enkelt, typ en 4a eller något. Så du har övervärderat dig själv. Allt som betyder något på tinder är utseende vid en första kontakt (för både kvinnor och män) och är du då below average så kan du inte förvänta dig modellkillar med perfekt utseende och en Ferrari i garaget.

Jag fick en lista på en generell uppfattning och det var den jag gick efter.

Jag har aldrig trott att killar kan välja och vraka.
Däremot står det vilka som får mycket matchningar. Och det har varit unga killar runt 20-23.

Eftersom att jag gick efter den generella listan så menar jag att 5or visst får matchningar, och många i tråden som är just medel har fått dejter på tinder.

Jag har inte övervärderat mig. Däremot hade jag bara en ansiktsbild. Sedan har jag inte gillat ’’modellkillar’’. Det är inte min typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in