Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-10, 23:09
  #1069
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Hm? Greys anatomy, desperate houswives, private practice, gossip girl, prison break, Chicago fire, chigaco pd, bones, criminal minds o de flesta av alla dom, walking dead. O ja.

Breaking bad, orange is the new black, better call saul har jag med sett.
Citera
2015-06-15, 16:19
  #1070
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Breaking bad, orange is the new black, better call saul har jag med sett.

Skaffa HBO nordic och se på lite kvalité för omväxlings skull vettja.. Börja med The Sopranos
Citera
2015-06-28, 23:11
  #1071
Medlem
Är osäker på om denna serie har sänts i svensk tv, men rekommenderar starkt The Staircase. Påminner om The Jinx. Många olika vändningar och oväntade händelser. Bygger också på en verklig händelse.
http://www.imdb.com/title/tt0388644/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-07-13, 00:18
  #1072
Avstängd
pethoms avatar
Den amerikanska tv-serien Mr. Robot om en hackare. Det finns än så länge tre episoder till låns på nätet.
Citera
2015-07-15, 19:57
  #1073
Medlem
henki420s avatar
Tack för den. Mr Robot är något av det bästa jag någonsin sett. Bra skådespelare, trovärdigt hackande, intressanta karaktärer och oväntade vändningar. Extra kul att Martin Wallström får tala svenska.
Citera
2015-08-05, 17:18
  #1074
Avstängd
pethoms avatar
Jag glor inte på tv så mycket och vet därför inte om denna sänts i Sverige. Men Drunk History är rätt så kul att glo på och bygger på historiska händelser, eller om historiska personer berättaren läst eller fått berättat, berättade av berusade personer vilka sedan spelas upp av skådisar. Eftersom personerna som berättar är berusade kan berättandet bli rätt så felaktig.

Det finns både en amerikansk och en brittisk version. Vi kan ju hoppas på att det snart kommer en skandinavisk version.
__________________
Senast redigerad av pethom 2015-08-05 kl. 17:31.
Citera
2015-08-13, 01:17
  #1075
Avstängd
pethoms avatar
En tv-dokumentärserie som nog inte gått i Sverige är British Gangsters: Faces of The Underworld i vilken olika filurer som varit inblandade i den brittiska undre världen berättar om sina erfarenheter. Det verkar mestadels handla om England även om Glasgow får vara med på ett hörn. Den andra säsongen heter likadant förutom att "Brittiska" är borttaget från titeln.
Citera
2015-09-01, 20:37
  #1076
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Skaffa HBO nordic och se på lite kvalité för omväxlings skull vettja.. Börja med The Sopranos

En annan där som kan tipsas om är "shadow of the line", ibland är det skönt med korta serier, känns så överväldigande med 5+ säsonger!
Citera
2015-09-08, 00:58
  #1077
Avstängd
pethoms avatar
For dem av er som gillar Ray Winstone sa ar han huvudpersonen i mini serien The Trials of Jimmy Rose som handlar om en bankranare som kommer ut fran ett langt fangelsestraff och hamnar i problem nar han forsoker hjalpa sitt barnbarn.

TV-serien ar helt ok att glo pa och ar i tre delar varav tva redan finns att lana pa natet.
Citera
2015-09-11, 23:10
  #1078
Medlem
Kan rekommendera den nya Netflix serien Narcos!

Den har än så länge fått 9.2/10 på IMDb.

Det handlar om en sann historia baserad på en av världens största knarkkung genom tiderna, Pablo Escobar.

Första säsongen som kom ut ett par veckor sedan finns på Netflix, en andra säsong är lovad någon gång under 2016.
Citera
2015-11-19, 23:35
  #1079
Avstängd
pethoms avatar
The Last Panthers Några diamanter stjäls i Marseille och både ett försäkringsbolag och snuten är på jakt efter dem. Jag vet inte om tv-serien är jättebra men än så länge är den hyfsad.
__________________
Senast redigerad av pethom 2015-11-20 kl. 00:01.
Citera
2015-11-20, 23:18
  #1080
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
The Last Panthers
Regisserad av Johan Renck alias Stacka Bo, minsann. Jag får glo hur han lyckats med denna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback