Citat:
Ursprungligen postat av alj
Hmm.. nu blir det krångligt men låter detta bra?
En hacker är en person som kan hantera datorer på ett mycket skicklig sätt, och vet en välldans massa om ett eller flera system.
En hacker kan också vara en person som är välldigt skicklig på att programmera.
En Cracker är en person som uttnytjar sina kunskaper om ett system i onda syften.
T.ex. bryter sig in och förstör i ett system.
Crackern kan också vara en programmerare som bygger virus som är till för att förstöra för andra.
En Script kiddie är en person som saknar kunskaper om systemen script kiddien ger sig på, personen använder oftast färdigbyggda program/script för att förstöra för andra.
Personen försöker också få "status" genom att kalla sig för hacker, och använda färdiga program för att förstöra för andra.
Att bli kallad "Script kiddie" är oftast förnedrande.
Rätta mig om jag har fel
(till-lägg)
Ett hack är en smart lösning på något
En crackare brukar också kallas för "knäckare" på svenska, då denne person har kunkskap om hur man knäcker ett systems säkerhetslösningar.
En hacker är en person som kan hantera datorer på ett mycket skicklig sätt, och vet en välldans massa om ett eller flera system.
En hacker kan också vara en person som är välldigt skicklig på att programmera.
En Cracker är en person som uttnytjar sina kunskaper om ett system i onda syften.
T.ex. bryter sig in och förstör i ett system.
Crackern kan också vara en programmerare som bygger virus som är till för att förstöra för andra.
En Script kiddie är en person som saknar kunskaper om systemen script kiddien ger sig på, personen använder oftast färdigbyggda program/script för att förstöra för andra.
Personen försöker också få "status" genom att kalla sig för hacker, och använda färdiga program för att förstöra för andra.
Att bli kallad "Script kiddie" är oftast förnedrande.
Rätta mig om jag har fel

(till-lägg)
Ett hack är en smart lösning på något
En crackare brukar också kallas för "knäckare" på svenska, då denne person har kunkskap om hur man knäcker ett systems säkerhetslösningar.
Tycker att du fick med allt men dock så är en cracker ej en viriiskapare då är man en Virii scripter har jag läst ngnstans (Copyright finns inte 3.0 tror jag att det var :? )
Sen så är det att dom flesta som åker fast och som det skrivs om i tidnignarna är Script kiddies och då skriver media att dom är hackers / crackers... JÄVLA MEDIA!!!
Sen en till sak...
Världens mest kända script kiddie är och kommer nog oxså att vara Kevibn Mitnick eftersom att han tjatade till sig färdiga exploits och program utav andra
www.kevinmitnic.com