2011-10-17, 13:25
Bannlyst
[ämnen kan ha hamnat under fel kategori, mod kan så fall flytta på mig.]

Hur tänker folk som beställer från nätet?
Antonys data, elvaror, clickon mm [säger inte att alla dom är scam!] men deras hemsidor ser ju för risiga ut.

Elektronik branschen ska ju tydligen vara med hård konkurrens och dåliga marginaler men ändå lyckats många av dom här sidorna få hundratals köpare. Förstår att visa köper pga det otroliga priset som ibland är scam men ibland är det ju inga scam bolag som ex clickon som bara är väldigt dåliga företagare men långa leverans tider och en hemsk hemsida.

Om jag startar en hemsida som säljer elektronik och kör med dropshipping från någon av dom större leverantörerna och gör en snygg enkel kund bekväm hemsida med seriösa priser och foto på mig själv med kontaktuppgifter och enkel besöks adress där jag bara har mitt lilla kontor så borde du ju bli en succé! köparna finns ju tydligen där ute! Eller...?
Senast redigerad av Sebastian1900 2011-10-17 kl. 13:30.
2011-10-17, 13:32
Medlem
mumin-trollets avatar
gör det du ungeman, Själv har jag varit ung och dum ett riktigt tag sen.
Men det är mycket svårare än så.

Själv köper jag mina italienska kostymer som en man vid namn gergio i italien syr åt mig.
Inte kanske samma sak som att handla irl men oftast blir jag nöjd.
2011-10-17, 13:56
Medlem
Search Engine Optimization, det är så dom tjänar pengar. Om du kan det så tjänar du pengar. Så enkelt är det.
2011-10-17, 15:01
Medlem
SonicDances avatar
Man förtjänar nästan att bli lurad när man beställer varor från hemsidor som du nämnde.
2011-10-17, 21:23
Medlem
Nu hoppas jag att de flesta ändå kollar upp vissa saker på nätet (tex recensioner och liknande), och företagets hemsida. Att hemsidan ser risig ut behöver inte alltid innebära bluffande företag (likt Anthonys data).

Däremot blir man ofta avskräckt av annat när det gäller sådana hemsidor. Endast förskottsbetalning (tex via kortbetalning). Att de saknar telefonnummer. Mängder av språkliga fel. Det kan stå att det finns en fysisk butik på en viss adress, ändå kan man passera gatan och inte ens se skymten av nån butikslokal. Skulle det även finnas en fysisk butik, så måste man ändå handla via hemsidan och man kan INTE åka till butiken och kolla på varor/hämta varor etc. Så var det både för Elvaror och Antonys data. Dessa butiker lovar ju otroligt låga priser också, samtidigt som inte en enda person hade hört talas om dem tidigare = stor risk att bli lurad.

Finns mängder av saker som får en att bli uppmärksam och skeptisk. Om man ändå blir lockad av låga priser och handlar därifrån, så saknar man troligen sunt förnuft
2011-10-19, 14:01
Moderator
Gromguttens avatar
Här skvallras om specifika føretag, inte om hur de som handlar hos ickespecifika føretag tänker och agerar.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in