2011-10-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det kan också vara så att barnet inte har förstått vad han har gjort? Han kanske har ett förståndshandikapp som gör att han inte förstår konsekvenserna av sitt eget handlande, autism tex?

Samtidigt skall det inte behöva hända två(eller flera) gånger. En gång är fullt tillräckligt. Det finns alltid någon som är stökig, mobbar och är allmänt irriterande, men om någon riktar sparkar mot en 4år yngre flicka så borde det bli stopp där. Någonstans har ett misslyckande inträffat.
Citera
2011-10-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Samtidigt skall det inte behöva hända två(eller flera) gånger. En gång är fullt tillräckligt. Det finns alltid någon som är stökig, mobbar och är allmänt irriterande, men om någon riktar sparkar mot en 4år yngre flicka så borde det bli stopp där. Någonstans har ett misslyckande inträffat.

Menar du att samma barn som nu är misstänkt för T.s död har varit våldsam tidigare mot andra barn?
Citera
2011-10-24, 22:17
Medlem
Citat:
Nu verkar det emellertid som om han är från bullerbyn. Dock med bokstavskombination, med behov av specialhjälp i skolan. Han har en mamma som skiter i vilket, super och ligger istället för att hålla ordning på grabben, ja ni kallar det tydligen för WT här på forumet. Namnet cirkulerar på byn och ingen boende i området verkar speciellt förvånad över att det är just han. Han har varit våldsam och fysiskt attackerat barn på fritids tidigare.

Det är inte så att det här barnet är utpekad just på grund av sin uppväxt/sitt beteende snarare än på grund av att det är han som har (råkat?) dödat grabben?
Citera
2011-10-24, 22:18
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Om vi tänker oss att den som förorsakat 4-åringens död är t ex 7 år. Kallas det för mord då?

Som barn har man inte lastas för liknande handlingar och benämningen mord är helt felaktigt. Trots detta kan man ständigt läsa om "mordet på Kevin" trots att de inblandade barnen var 5 och 7år.

Att polisen har inlett en mordutredning är en annan sak. Är det barn som lett till Ts död finns ingen mördare i egentlig mening för då blir det ingen rättegång.
Nu behöver det inte handla om mord oavsett vem som orsakat brottsoffrets död. Det är bara det att polisen inte gör dråpsutredning eller bragd-om-livet-utredning.
Citera
2011-10-24, 22:26
Medlem
Vill också påpeka att det är alltid föräldrarnas ansvar att ta hand om sina barn i första hand. Klarar dom inte av det skall man söka hjälp, ibland har föräldrar svårt att acceptera att deras barn är "annorlunda" med en diagnos, men om man inte söker hjälp till barnen och sig själva kommer inte barnet att klara av att leva och ta hand om sig själv i dagens samhälle. Detta är upp till föräldrarna att se till. Det är aldrig barnets fel att han beter sig illa, han vet inte hur han ska vara och bete sig bland andra barn och vuxna. Detta är föräldrarnas fel. Skyll aldrig på barnen!
Citera
2011-10-24, 22:40
Medlem
Citat:
Vill också påpeka att det är alltid föräldrarnas ansvar att ta hand om sina barn i första hand. Klarar dom inte av det skall man söka hjälp, ibland har föräldrar svårt att acceptera att deras barn är "annorlunda" med en diagnos, men om man inte söker hjälp till barnen och sig själva kommer inte barnet att klara av att leva och ta hand om sig själv i dagens samhälle. Detta är upp till föräldrarna att se till. Det är aldrig barnets fel att han beter sig illa, han vet inte hur han ska vara och bete sig bland andra barn och vuxna. Detta är föräldrarnas fel. Skyll aldrig på barnen!

Hur ofta har du själv sökt hjälp? Inte i alla kommuner i landet tas man emot med öppna armar som hjälpsökande för sitt barn. Det gäller att kunna stå på sig och känna till alla tänkbara möjligheter ibland.
Citera
2011-10-24, 22:43
Medlem
Citat:
Menar du att samma barn som nu är misstänkt för T.s död har varit våldsam tidigare mot andra barn?

Ja
Citera
2011-10-24, 22:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja
Och då avser du det barn som du och skvallerkåren bestämt er för? Eftersom ingen misstänkt ännu är utpekad.
Citera
2011-10-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Det är inte så att det här barnet är utpekad just på grund av sin uppväxt/sitt beteende snarare än på grund av att det är han som har (råkat?) dödat grabben?

Eftersom jag inte var på plats vid tiden för den tragiska händelsen så kan jag inte mer än förmedla de uppgifter jag snappat upp från nära håll. Sen måste man som alltid ta uppgifter med en nypa salt. Dock är detta det som cirkulerar i området utanför vad aftonbladet eller polisen läcker.
Citera
2011-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och då avser du det barn som du och skvallerkåren bestämt er för? Eftersom ingen misstänkt ännu är utpekad.

Ja precis så är det. Upp till dig att värdera uppgifterna precis som alla andra.
Citera
2011-10-24, 22:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Eftersom jag inte var på plats vid tiden för den tragiska händelsen så kan jag inte mer än förmedla de uppgifter jag snappat upp från nära håll. Sen måste man som alltid ta uppgifter med en nypa salt. Dock är detta det som cirkulerar i området utanför vad aftonbladet eller polisen läcker.

Citat:
Ja precis så är det. Upp till dig att värdera uppgifterna precis som alla andra.
Tack för din uppriktighet.

Imo innebär det precis det jag sa - att det är rykten som cirkulerar som i dagsläget inte har något stöd/substans i annat än att de är just rykten.
Citera
2011-10-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hur ofta har du själv sökt hjälp? Inte i alla kommuner i landet tas man emot med öppna armar som hjälpsökande för sitt barn. Det gäller att kunna stå på sig och känna till alla tänkbara möjligheter ibland.

Jag har sökt hjälp och fått adekvat hjälp från min kommun! Jag vill bara förtydliga att man inte kan belasta barnet för detta. detta är inte ett normalt beteende av ett barn, speciellt om det hänt att han varit våldsam mot andra barn tidigare. Då bör föräldrarna ha fått varningssignaler som säger att vi bör söka hjälp, då det inte är ett acceptabelt handlande från ett barn. vad är fel? Antagligen är det fel på barnets föräldrar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in